ارسال 210 مقاله به همایش فلسفه حقوق زن در اسلام

ایران کنفرانس

ارسال 210 مقاله به همایش فلسفه حقوق زن در اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا باقری ثالث  در همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: امروزه نیازی اساسی در بررسی نگرش‌های مختلف به مباحث مربوط به انسان و زنان احساس می‌شود و این همایش در همین راستا برگزار شده است.

وی افزود: مکاتب مختلف فکری و مذهبی دیدگاه‌های گوناگونی به نسبت به زنان و جامعه دارند اما برخی از آنها نگاهشان ابزارپندارانه و بعضی دیگر هم فمینیستی است.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اسلام در همه ابعاد زندگی انسانی و در مورد زنان نظرات جامع و کاملی ارائه کرده است گفت: قم دارای ظرفیت‌های علمی و فقهی بالایی است به همین دلیل برگزاری همایش فلسفه حقوق زن در اسلام در این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: اسلام کرامت زیادی برای زنان قائل است و در دستورات خود تفاوت‌های زن و مرد را در نظر گرفته است.

باقری با اشاره به روند برگزاری این همایش از سال 90 گفت: این همایش در سه محور زیرساخت‌های فکری و روش‌شناسی حقوق زن، مبانی تفاوت‌های حقوق زن و بررسی فقهی اسناد و رویکردهای بین‌المللی حقوق زن برگزار می‌شود.

رئیس شورای برگزاری همایش فلسفه حقوق زن در اسلام ابراز کرد: ارائه الگویی اسلامی در زمینه حقوق زن هدف اصلی از برگزاری این همایش است تا بتوانیم با تبیین مبانی حقوق زن در اسلام و مقایسه این مبانی با سایر مکاتب به الگویی قابل ارائه برسیم.

وی بیان داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، جامعه المصطفی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، موسسه دارالحکمه کانادا، مرکز فقهی ائمه اطهار، دانشگاه الزهراء و وزارت امور خارجه از جمله نهادها و موسساتی بوده‌اند که همکاری خوبی در برگزاری همایش فلسفه حقوق زن در اسلام داشته‌اند.

باقری ثالث از دریافت 210 مقاله توسط دبیرخانه این همایش خبر داد و افزود: 60 مقاله در مرحله نخست پذیرفته شدند و در نهایت هم 15 مقاله برای ارائه در کمیسیون‌های تخصصی انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: کارگروه‌های علمی حقوق خصوصی، حقوق عمومی و بین‌الملل وظیفه داوری مقاله‌ها را بر عهده داشتند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس