دومین سمپوزیوم بین المللی مثنوی معنوی خردادماه امسال با همکاری مشترک دانشگاه ارومیه و دانشگاه یوزنجی ییل وان ترکیه برگزار می شود

ایران کنفرانس

دومین سمپوزیوم بین المللی مثنوی معنوی خردادماه امسال با همکاری مشترک دانشگاه ارومیه و دانشگاه یوزنجی ییل وان ترکیه برگزار می شود

دومین سمپوزیوم بین المللی مثنوی معنوی با عنوان "تأثیرپذیری معاصران از افکار، آثار و احوال مولانا" در اولین روزهای خردادماه امسال در شهر وان کشور ترکیه برگزار می شود.
دکتر محبوب طالعی دبیر اجرایی سمپوزیوم با بیان این خبر گفت:  دانشگاه ارومیه اولین سمپوزیوم موفق خود را با همکاری دانشگاه یوزنجوییل وان ترکیه در سال 1390 برگزار نمود و یکی از آثار این نشست بین المللی، تاسیس دبیرخانه دائمی مثنوی معنوی در هر دو دانشگاه بود که مقرر گردید هر ساله، یکی از این دانشگاه ها میزبان برگزاری همایش مثنوی معنوی باشند اما به علت زلزله ای که در همان سال در وان اتفاق افتاد زمان برگزاری دومین سمپوزیوم به خرداد امسال تغییر زمان یافت.
وی افزود: نخستین جلسه هماهنگی جهت برپایی دومین کنگره بین المللی مثنوی معنوی در مهرماه سال91 به میزبانی دانشگاه یوزونجی ییل وان ترتیب یافت که ریاست دانشگاه یوزونجی ییل در این جلسه وجود روابط علمی و پژوهشی بین دو دانشگاه را در راستای تشابهات و تعاملات فرهنگی و تاریخی مهم ارزیابی نموده و از میزبانی بسیار خوب دانشگاه ارومیه در برگزاری موفق نخستین کنگره بین المللی مثنوی معنوی قدردانی نمود و خواهان تداوم این همکاری ها شد.
معاون دانشجویی و رییس مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان شناسی دانشگاه ارومیه ضمن ابراز خرسندی از آماده سازی مقدمات دومین نشست بین المللی تصریح نمود: برگزاری چنین همایشهایی ظرفیتهای مشترک معنوی و علمی دو همسایه مسلمان را به منصه ظهور می رساند.

دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم بین المللی مثنوی معنوی همچنین به بی نظیر بودن این کنگره در دنیا اشاره و خاطر نشان کرد: اولین همایش مثنوی معنوی با عنوان "حسام الدین چلبی ارموی و مثنوی معنوی" برای نخستین بار در جهان برگزار شد و استقبال چشمگیر و درخور وصفی را در پی داشت و دانشگاه ارومیه میزبان قریب به 80 نفر پژوهشگر از سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان بود.

وی خاطرنشان کرد: دومین سمپوزیوم نیز مورد استقبال اساتید و پژوهشگران عرصه ادبیات عرفانی دنیا قرار گرفته تا بدانجا که ما شاهد ارسال 300 مقاله برای دومین کنگره از سوی اساتید و پژوهشگران به دبیرخانه مثنوی معنوی در ایران هستیم.
رییس مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان شناسی دانشگاه ارومیه اظهار داشت: از این تعداد مقاله، قریب به 100 مقاله توسط کمیته علمی مشترک ایران و ترکیه پذیرفته شده که صاحبان مقاله های پذیرفته شده اول تا سوم خردادماه سالجاری در شهر وان جمهوری ترکیه حضور می یابند و با توجه به توافقات فیمابین 20 مقاله از سوی اساتید و مثنوی شناسان جمهوری اسلامی ایران و بیست مقاله از طرف پژوهشگران ترک ارائه می گردد.
دبیر اجرایی همایش گفت: دومین جلسه هماهنگی اجرایی با حضور نماینده دانشگاه ارومیه در دانشگاه یوزنجی ییل وان تشکیل و نحوه برگزاری و اجرای همایش به بحث و تبادل نظر گذارده شد و نحوه اعزام مدعوین ایرانی، ریزبرنامه و جلسات جانبی این سمپوزیوم مطرح گردید.
دکتر طالعی که در جلسه سوم هماهنگی ها در همین هفته در دانشگاه یوزنجی ییل حاضر شد با بیان اینکه امور مربوط به چاپ مجموعه مقالات در دست اقدام است، اظهار امیدواری نمود: اگر اساتید تا زمان برگزاری همایش با دبیرخانه همکاری نمایند مجموعه مقالات به صورت مجلد در روز برپایی سمپوزیوم در اختیار پژوهشگران و میهمانان قرار خواهد گرفت.
عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه افزود: کشور مسلمان و برادر ترکیه علاوه بر هم جواری جغرافیایی با ایران اسلامی دارای اشتراکات دینی، فرهنگی، تاریخی، علمی و ادبی در خور تحقیقی با جمهوری اسلامی ایران می باشد و همین مقوله بسترساز انعقاد قرارداد همکاری با دانشگاه ارومیه و دانشگاه یوزنجی ییل وان در زمینه های پذیرش و تبادل استاد و دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و پژوهشی بوده و به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است.

دبیر اجرایی سمپوزیوم اظهار امیدواری نمود: این سمپوزیوم علاوه بر تقویت مناسبات علمی و پژوهشی بین دو کشور، نمود دهنده استعدادهای بالقوه معنوی و عرفانی در آیینه ادبیات مشترک
ناموران ادبی - عرفانی دو کشور همسایه و برادر باشد.
دکتر طالعی در پایان ضمن قدردانی از زحمات کنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و نیز از همکاری نمایندگی وزارت امور خارجه در استان آذربایجانغربی در برقراری این روابط تقدیر نمود.
 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس