برگزاری سومین همایش ملی سوخت، انرژی و محیط زیست در پژوهشگاه مواد و انرژی

ایران کنفرانس

برگزاری سومین همایش ملی سوخت، انرژی و محیط زیست در پژوهشگاه مواد و انرژی

سومین همایش ملی سوخت، انرژی و محیط زیست در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش ملی گفت: برگزاری نشست ها و همایش های تخصصی و ارائه مقالات از ضروریات حوزه های علمی کشور است اما پژوهشگران باید علاوه بر بعد علمی به بعد اقتصادی طرح های خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه توجه به کار گروهی و خرد جمعی را نیز در به سرانجام رسیدن طرح های علمی موثر دانست و عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا مهارت کار جمعی و مشورت را در خود تقویت کنیم، باید در تمام کارهای علمی همه ذی نفعان مشخص و برای هر گروه شرح وظایفی تعریف شده تا آن فعالیت بهره وری بالا و نتیجه مطلوب را داشته باشد.

مهدی نژاد نوری به بحث انرژی و محیط زیست در تعالیم دینی اشاره کرد و گفت: در تعالیم دینی نکات بسیار روشنی در مباحث انرژی و محیط زیست داریم که اهمیت این موضوع و حفظ و استفاده از درست از نعمت های الهی را نشان می دهد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه انرژی های مورد استفاده باید با حفظ محیط زیست همسو باشند، گفت: برای استفاده از انرژی های پاک باید در طولانی مدت و قبل از رسیدن به مرز خطر برنامه ریزی کرد.

وی در خاتمه با اشاره به طرح های ملی تصریح کرد: خوشبختانه کشور ما استعداد بهره برداری از انرژی های پاک را دارد و باید تمام توان داخلی خود را برای بکارگیری آنها استفاده کنیم تا روزی صادر کننده آنها نیز باشیم .

در ادامه این مراسم علی اصغر توفیق رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی نیز برگزاری همایش ملی سوخت و هم اندیشی محققان و پژوهشگران را در این عرصه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: همایش سوخت و محیط زیست باید به صورت مداوم و با هدف های عالی در کشور برگزار شود.

وی از تدوین دانش نامه انرژی با همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی و بنیاد دانش نامه نگاری انرژی ایران خبر داد و گفت: دانش نامه انرژی مجموعه ای چهار جلدی با حدود دو هزار مدخل در خصوص انرژی است و علاقه مندان برای تدوین این دانش نامه می توانند با پژوهشگاه همکاری کنند.

توفیق در ادامه اظهار داشت: این دانش نامه سندی ماندگار در عرصه انرژی خواهند بود و برای اولین بار در کشور رخ خواهد داد.

وی همچنین به پروژه های مهم در حال انجام در پژوهشگاه مواد و انرژی اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی سفارش گیرنده اطلس انرژی خلیج فارس از سازمان ملل است که مراحل پایانی خود را طی می کند و امید می رود طی سه هفته آینده به سازمان ملل تحویل داده شود.

طرح ملی تولید سیلیکون نیز از جمله طرح های پژوهشی مهم بود که رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی به آن اشاره کرد و افزود: تدوین دانش فنی و احداث پایلوت 50 تنی تولید سلول های خورشیدی از سیلیس (طرح ملی تولید سیلیکون) یکی از طرح های مهم ملی کشور است که با همکاری پژوهشگاه در حال انجام است و دستاوردهای بسیاری خوبی را برای کشور به همراه دارد.

در ادامه مراسم فریده قوی پنجه دبیر این همایش گفت: در طول زمانبندی انجام شده برای برگزاری این همایش 532 مقاله به دبیرخانه سومین همایش ملی سوخت، انرژی و محیط زیست ارسال شده که از میان آنها 292 مقاله پذیرفته و 240 مقاله نیز به دلیل تکراری بودن، نگارش نامناسب، عدم رعایت اصول مقاله نویسی، عدم تناسب موضوعات با محورهای همایش مردود اعلام شده است.

وی افزود: این همایش در چهار محور منابع و سیستم های انرژی، محیط زیست، مدیریت و برنامه ریزی انرژی و سوخت طراحی شده که برای هر بخش به ترتیب 107، 85، 50 و 50 مقاله پذیرفته و ارائه خواهد شد.

گفتنی است این همایش با حضور محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عباس کاظمی مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، علی اصغر توفیق رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی، جلال الدین شایگان استاد دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از پژوهشگران جوان در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس