برگزاری هشتمین کنگره‏ دامپزشکان علوم بالینی ایران در دانشگاه شیراز

ایران کنفرانس

برگزاری هشتمین کنگره‏ دامپزشکان علوم بالینی ایران در دانشگاه شیراز

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، هشتمین کنگره‏ سراسری دامپزشکان علوم بالینی ایران و دومین سمپوزیوم ملّی لنگش در نشخوارکنندگان و اهمیت اقتصادی آن بر تولیدات دامی در دانشگاه شیراز برگزار شد.

محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز در مراسم افتتاحیه‏ این کنفرانس، رشته‏ دامپزشکی را مهم و استراتژیک برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت و نیاز روزافزون به مواد غذایی سالم، اهمیت این رشته دوچندان شده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه‏ دامپزشکی در ارتقای بهداشت عمومی افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، از هزار و 709 بیماری موجود، 832 مورد (49 درصد) از حیوانات به انسان منتقل می‏شوند.

موذنی در ادامه گفت: از 156 بیماری نوپدید شناخته شده در سراسر جهان نیز 114 مورد (73 درصد) از طریق حیوانات به انسان منتقل می‏شوند که با کنترل آن‏ها توسط دامپزشک، سلامت انسان‏ها نیز تأمین می‏شود.

سیف‏الله دهقانی دبیر علمی کنگره‏ نیز از دریافت بیش از هزار و دویست مقاله خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به کنفرانس قبلی که در تهران برگزار شد، حدود 70 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس داوری‏های انجام گرفته و بررسی مقالات دریافتی، در مدت 3 روز برگزاری کنگره، 300 مقاله به صورت سخنرانی و بالغ بر400 مقاله در قالب پوستر ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، بیماری‏های داخلی دام بزرگ؛ بیماری‏های داخلی دام کوچک؛ مامایی و بیماری‏های تولید مثلی و اورام پستان؛ جراحی و هوشبری دام‌های بزرگ؛ جراحی و هوشبری دام‌های کوچک؛ بهداشت و بیماری‏های آبزیان؛ رادیولوژی و تصویربرداری تشخیصی؛ کلینیکال پاتولوژی و بیماری‏های طیور و پرندگان زینتی از مهم‏ترین محورهای هشتمین کنگره‏ی سراسری دامپزشکان علوم بالینی ایران بود.

همچنین از محورهای اصلی و تخصصی دومین سمپوزیوم ملّی لنگش در نشخوارکنندگان و اهمیت اقتصادی آن بر تولیدات دامی نیز می‏توان به بیماری‏های عفونی سُم‏ها، بیماری‏های غیر عفونی سُم‏ها، ارتباط لنگش با ژنتیک، ارتباط لنگش با تغذیه، تشخیص لنگش، درمان لنگش‏های پیشرفته؛ مدیریت گله؛ تأثیر اقتصادی لنگش؛ روش‏های اصلاح سُم، لنگش در گوسفند، بز و شتر و اقدامات آسایشی در ارتباط با حیوانات مبتلا به لنگش اشاره کرد.

گفتنی است، برپایی نمایشگاه جانبی و برگزاری 15 کارگاه تخصصی با حضور دامپزشکانی از کشور آلمان از دیگر برنامه‏های این کنگره‌ها بود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس