همایش تخصصی آموزشی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

همایش تخصصی آموزشی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت از برگزاری نخستین همایش تخصصی آموزشی «اندازه‌گیری هیدروکربن‌ها (میترینگ) در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت: این همایش ۲۱ آذرماه در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

سید‌حسن هاشم‌آبادی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس از برگزاری نخستین همایش تخصصی آموزشی «اندازه‌گیری هیدروکربن‌ها (میترینگ) در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت: این همایش 21 آذرماه در دانشگاه علم وصنعت ایران و با همکاری شرکت پایانه‌های نفتی ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش که نخستین و بزرگترین گردهمایی مدیران، مسئولان و افراد مرتبط در حوزه اندازه‌گیری و تجهیزات اندازه‌گیری در کشور و منطقه است، اظهار داشت: این همایش با هدف هم‌اندیشی و تبادل تجربیات، آموزش و آگاهی افراد مرتبط، تعامل نزدیک افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط و آشنایی با مشکلات موجود در این حوزه برگزار می‌شود و بحث در رابطه با راهکارهای ممکن برای رفع آنها و همچنین افق فناوری‌های نوین اندازه‌گیری در این همایش مدنظر است.

هاشم‌آبادی ادامه داد: ارتقای دانش میترینگ در کشور و توان علمی و فنی کارکنان و فعالان صنعت نفت، شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور در موضوع میترینگ، تلاش برای آموزش عملی و نظری موضوعات مختلف مرتبط با میترینگ، تلاش برای معرفی حساسیت‌های موضوع میترینگ در کشور و لزوم توجه بیشتر شرکتها و مراکز تحقیقاتی به آن، رصد فناوری‌های نوین در میترینگ و معرفی آنها به شرکت‌های داخلی، توسعه دانش میترینگ در کشور در جهت رفع مشکلات، دسترسی به دانش طراحی و ساخت انواع سیستم‌های میترینگ و پرووینگ مورد نیاز در کشور، تلاش برای ایفای نقش موثرتر در استانداردهای ملی (IGS, IPS) و بین المللی ( IP ، ISO ، ASTM ، API )، با توجه به شرایط خاص کشور در منطقه و نیز معرفی پتانسیل‌های موجود در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور برای رفع مشکلات میترینگ در کشور از دیگر اهداف برگزاری این همایش اعلام شده است.

دبیر همایش تخصصی آموزشی «اندازه‌گیری هیدروکربن‌ها (میترینگ) در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: انواع فناوری‌های مربوط به میترینگ (اندازه گیری کمی) نفت، گاز و فرآورده (تک فازی و چند فازی)، استانداردهای ملی و بین المللی در اندازه‌گیری نفت، گاز و فرآورده، عملیات پرووینگ و کالیبراسیون انواع میتر در صنعت، نگهداری و تعمیرات تجهیزات اندازه گیری و فناوری‌های نوین در اندازه گیری کمی نفت، گاز و فرآورده از محورهای این همایش تخصصی آموزشی است.

هاشم‌آبادی در رابطه با اهمیت برگزاری این همایش، گفت: اندازه‌گیری یکی ازمهم‌ترین مباحث در مهندسی است که امروزه اهمیت ویژه‌ای در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پیدا کرده است. برای کنترل بهینه فرآیندها و همچنین فروش نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی لازم است تا اندازه‌گیری‌های دقیقی روی جریان سیال انجام گیرد. کشورما ن با دارا بودن منابع غنی نفت و گاز در سطح جهان به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در تعیین معادلات جهانی عرضه و تقاضای این محصولات با ارزش است اما باید این واقعیت را هم پذیرفت که در ایران موضوع اندازه‌گیری و کالیبراسیون با وجود اهمیت آن متاسفانه آن طور که بایسته است به صورت تخصصی مورد توجه قرار نگرفته است. لذا لازم است تا مباحث مربوط به اندازه‌گیری و کالیبراسیون در کشور به خوبی مورد بررسی قرار گیرند و فناوری‌های روز دنیا شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در این همایش علاوه بر سخنرانی‌های کلیدی و نشست‌های تخصصی، بخش‌های دیگری از جمله نمایشگاه تخصصی برای معرفی توانمندی‌ها و امکانات شرکت‌ها و بخش‌های مختلف فعال در زمینه اندازه‌گیری و تجهیزات اندازه‌گیری، ارائه مقالات پژوهشی در حیطه محورهای همایش و تقدیر از برگزیدگان و پیشگامان این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش، کارگاه آموزشی پرووینگ میترهای توربینی در محل پایانه جزیره خارک و کارگاه آموزشی پرووینگ میترهای اولتراسونیک و میترهای PD در محل پایانه عسلویه برگزار می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس