ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران برگزار شد

ایران کنفرانس

ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران برگزار شد

ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران در مهمانسرای دانشگاه شهیدچمران اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار علمی‌ ایسنا منطقه خوزستان، دکتر خلیل رنجبر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان کنفرانس و کسانی‌که با ارسال مقاله و شرکت در کنفرانس به غنای علمی آن افزودند، با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ولادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی به خود می‌بالیم که کشور با جهش علمی و تولید دستاوردهای علمی ارزشمند، توانست در رتبه نخست منطقه قرار گیرد و جزو بیست کشور اول دنیا از لحاظ تولیدات علمی باشد.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های پژوهشی کشور و برخی اظهار نظرهای مسؤولان و مقامات آموزش عالی درباره آمار و ارقام تولیدات علمی، خاطرنشان کرد: با توجه به بالارفتن آمار تولیدات علمی کشور، اکنون سیاست‌ها به سمتی پیش می‌رود که این تولیدات علمی به مرحله عملی برسد و علم به ثروت تبدیل و تجاری سازی شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس‌ها را در کنار تولیدات علمی، فراهم کردن مکانی مناسب برای تبدیل این تولیدات به ثروت و تقاضا محور کردن تحقیقات، عنوان کرد و با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی علوم خاک ایران هفته گذشته در این دانشگاه، افزود: در این کنفرانس مطرح شد برای تبدیل تولیدات علمی به ثروت و گذر از این مرحله جهت تجاری‌سازی تحقیقات علمی، باید در مثلث دولت، دانشگاه و صنعت، سه حلقه زنجیر به خوبی اتصال یابد که در این صورت می‌توان تجاری‌سازی تولیدات علمی را محقق کرد.

رنجبر ادامه داد: متاسفانه در کشور ما اتصال دانشگاه و صنعت هنوز به‌ صورت مطلوب آن، به واقعیت نپیوسته و بیشتر حلقه ارتباطی دانشگاه و دولت پررنگ است، بنابراین برگزاری چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند با دعوت از فعالان صنعت و دستگاه‌های اجرایی و تبیین اهمیت و نقش برگزاری این کنفرانس‌ها و مباحث علمی برای آن‌ها در تحقق دستیابی به این هدف تاثیرگذار باشد و به این ترتیب برنامه‌های علمی و تحقیقات دانشگاه را متناسب با تقاضا و نیازهای کاربردی صنایع و دستگاه‌های اجرایی هدایت کرد.

وی همچنین با اشاره به نام این کنفرانس، خلأ موجود در ارتباط دانشگاه و صنعت را خلأ بزرگی عنوان و تصریح کرد: شاید در مبحث تکنولوژی خلأ، این خلأ حتی بیشتر احساس شود و به همین دلیل نیاز است این اطلاع‌رسانی و تبلیغات جهت ارتباط هر چه بیشتر صنعت با دانشگاه پررنگ‌تر شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز به خلأ یافتن حامی مالی برای برگزاری همایش‌های علمی اشاره و تصریح کرد: همواره در استانداری این موضوع را مطرح کرده‌ایم که اگر دستگاه‌های اجرایی و صنایع، حمایت مالی از برگزاری این همایش‌ها را بپذیرند، دبیر علمی و اجرایی دغدغه حامیان مالی را نخواهد داشت و می‌تواند کنفرانس را به نحو احسن برگزار کند و تنها دغدغه علمی داشته باشد.

رنجبر همچنین با برشمردن برخی از کاربردهای تکنولوژی و فناوری خلأ در تجهیزات مختلف پیشرفته تحقیقاتی و صنعتی تصریح کرد: در چند دهه اخیر شاهد رشد روزافزون و کاربردهای بسیار فناوری خلأ در تجهیزات مختلف پیشرفته هستیم، به طوری‌که اگر این مقوله از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته حذف شود، نمی‌توان کاری انجام داد برای مثال در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، در میکروسکوپ‌های الکترونی از این تکنولوژی استفاده شده‌ است و انجام تحقیقات پیشرفته و بزرگ نیز با استفاده از ابزارهایی که با این تکنولوژی کار می‌کنند، به مرحله عمل می‌رسد.

ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران که از امروز 16 بهمن در دانشگاه شهید چران آغاز به کار کرده، تا فردا 17 بهمن ماه ادامه دارد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس