آغاز به کار نخستین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین در دانشگاه یزد

ایران کنفرانس

آغاز به کار نخستین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین در دانشگاه یزد

سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین المللی عناصر نادر خاکی با همکاری مشترک دانشکده معدن و متالورژی و گروه زمین شناسی دانشگاه یزد و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشوربه میزبانی دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدمحمدتقی الحسینی المدرسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد درمراسم افتتاحیه این کنگره به دوعامل اصلی درانتخاب استان و دانشگاه یزد برای برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی استان یزد و امکانات و توانمندی های دانشگاه یزد باعث شد تا این دانشگاه به عنوان میزبان اولین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین انتخاب شود.

الحسینی المدرسی موقعیت جغرافیایی استان یزد را بسیار خاص توصیف کرد که با وجود کمبود شدید آب، از لحاظ تنوع و حجم معادن بسیار غنی است.

وی برای نمونه به معادن سنگ آهن و سرب و روی استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استان یزد با بهره مندی ازمجموعه های صنعتی مختلف نظیر فولاد آلیاژی، تولید چدن و شمش روی، گام های مؤثری را هم درراستای فرآوری وارزش افزوده مواد خام معدنی و اشتغال‌زایی برداشته است.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه یزد از امکانات و توانمندی‌های خاصی در زمینه علوم مرتبط با معدن و زمین شناسی برخوردار است، توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشکده معدن و متالورژی و ارتباطات گسترده این دانشکده با سازمان‌ها و صنایع ذی ربط استان را از جمله مزیت ها و فرصت‌های ارزشمند برای توسعه و ارتقای تحقیقات علمی ذکر کرد.

در ادامه مجیدی دبیر علمی کنگره نیز درسخنان کوتاهی تهیه نقشه راه برای استفاده از پتانسیل‌های موجود و کانسارهای کم عیار را به عنوان هدف اصلی کنگره ذکر کرد و اظهار داشت: از تعداد 120 مقاله‌ ارسال شده به دبیرخانه‌ کنگره تعداد 40 مقاله به صورت سخنرانی، پوستر و چاپ درمجموعه مقالات کنگره پذیرفته شده است.

مجیدی همچنین از چاپ مقالات برگزیده این کنگره در مجله تخصصی علوم زمین خبرداد.

محمدمهدی زارعی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد سخنران دیگر مراسم افتتاحیه این کنگره بود که درسخنان خود به رتبه های چهارم، دوم و دهم استان یزد به ترتیب در سه بخش صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور اشاره و تأکید کرد: استان یزد با استفاده بهینه از توانمندی های موجود، جذب سرمایه‌ها و بهره مندی از توان فکری و اجرایی نخبگان و نیروهای علمی خود به این موفقیت ها دست یافته است.

وی اعلام کرد: درحال حاضر 3400 واحد صنعتی در استان یزد به بهره برداری رسیده است و برای اکتشاف و بهره برداری از 30 ماده معدنی شناخته شده در سطح این استان تاکنون 750 پروانه صادر شده است.

در این مراسم همچنین دو تن از نمایندگان مؤسسات همکار و حامیان مالی کنگره در سخنرانی‌های جداگانه بر ضرورت توسعه تحقیقات علمی برای فرآوری مواد معدنی در داخل کشور و لزوم حمایت مالی و پشتیبانی از آن تأکید کردند.

گفتنی است این کنگره با ارائه مقالات و سخنرانی های تخصصی و انجام بازدیدهای علمی به مدت دو روز در یزد برگزار می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس