از هر ۸۰۰ مقاله علمی کشور تنها یک مقاله به اختراع تبدیل می‌شود

ایران کنفرانس

از هر ۸۰۰ مقاله علمی کشور تنها یک مقاله به اختراع تبدیل می‌شود

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود افزایش تعداد مقالات علمی، اما هنوز تعداد کمی از آنها اجرایی و تبدیل به پنت شده‌اند که این امر نشان از فاصله زیاد بین صنعت و علم دارد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، علی اصغر توفیق اظهار کرد: یکی از مسائلی که ما در کشور با آن مواجه هستیم تعداد بالای مقالات علمی است، بطوری که طبق آخرین گزارش از ۸۰۰ مقاله علمی تولید شده، تنها یک مقاله تبدیل به اختراع شده است. در حالی که در سایر کشورها تعداد تبدیل مقالات به اختراع ۳ تا ۵ است.

وی با تاکید بر این‌که باید ارتباط لازم بین فناوری‌های ایجاد شده در کشور با صنعت برقرار شود، افزود: باید فشار کار را از روی تهیه مقالات علمی کم و از دانش استادان دانشگاه بیشتر در صنایع استفاده کرد.

توفیق با اشاره به اینکه اقتصاد ما باید دانشی باشد و شرکتهای دانش بنیان می‌توانند این مهم را برآورده کنند، تصریح کرد: طبق آیین نامه ابلاغ شده، استادان دانشگاه می‌توانند برای یک سال فرصت مطالعاتی در صنایع کار کرده و دانش خود را به صنایع منتقل کنند.

به گفته معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت اگر واحدهای دانش بنیان و استادان در صنایع حضور پیدا کنند، نیازهای صنعت شناسایی شده و بر اساس تشخیص‌های علمی استادان می‌توان در جهت رفع آنها اقدام کرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس