نشریات علمی و پژوهشی رتبه بندی می‌شوند

ایران کنفرانس

نشریات علمی و پژوهشی رتبه بندی می‌شوند

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰۰نشریه علمی از کمیسیون بررسی نشریات این وزارت درجه اعتبار علمی و پژوهشی گرفته‌اند از ارزشیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی پژوهشی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مظفر شریفی در کارگاه آموزشی نمایه‌سازی نشریات علمی - پژوهشی در پایگاه‌های های معتبر بین‌المللی گفت: در سالهای گذشته روند صدور مجوز درجه علمی -پژوهشی برای نشریات کشور از انتظارات برنامه‌ها پیشی گرفت که در گروه علوم انسانی تعداد نشریات منتشر شده به زبان انگلسیی کمتر از زبان فارسی بوده است ولی در سایر گروهها انتشار نشریات متوازن بوده است.

وی در جمع  سردبیران و مسئولان  نشریات علمی و پژوهشی کشور افزود: با توجه به رشد کمی صورت گرفته در بخش نشریات علمی و پژوهشی، ارزیابی کیفی نشریات در اولویت  حوزه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم قرار گرفته است.

وی گفت:  به منظور افزایش کیفیت و استانداردسازی نشریات  علمی و پژوهشی کشور، در گام اول پایگاه الکترونیکی رصد وضعیت انتشار نشریات راه‌اندازی شد که امکان مقایسه آنها را از لحاظ استمرار و نظم انتشار فراهم کرد.

شریفی تاکید کرد: انتشار منظم و به موقع نشریات علمی و پژوهشی یک اصل مهم است که در راستای کمک به انتشار به موقع نشریات، دستورالعمل پذیرش انتشار الکترونیکی نشریات در جهت کاستن از هزینه‌های چاپ و کاغذ، تصویب و ابلاغ شده است.

وی افزود: در سال93 مجوز انتشار نشریه علمی و پژوهشی  فقط در زمینه‌هایی که در آن حوزه نشریه وجود نداشته باشد یا خیلی کم باشد صادر می‌شود و در این خصوص  اولویت اعطای مجوز نیز به انجمن‌های علمی و دانشگاهها و مراکز پژوهشی اختصاص دارد.

شریفی اظهار داشت: ارزشیابی و رتبه بندی  نشریات علمی و پژوهشی از برنامه های حوزه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم است که  سامانه الکترونیکی آن نیز طراحی شده است تا بر اساس اطلاعات خوداظهاری مدیران نشریات، نشریات رتبه‌بندی شوند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه  آموزشی نمایه‌سازی نشریات علمی و پژوهشی در پایگاههای استنادی معتبر بین‌المللی، گفت: این آموزش‌ها در تقویت بین‌المللی شدن نشریات و کاهش تاخیر در انتشار به موقع مفید و موثر خواهد بود.

کارگاه آموزشی نمایه‌سازی نشریات علمی وپژوهشی در تاریخ 20 خرداد ماه برای  مدیران نشریات گروه علوم فنی ومهندسی و علوم پایه و در تاریخ 21 خردادماه برای  مدیران گروه علوم انسانی برگزارشد که شعله ارسطو پور عضو هیئت علمی و سررست معاونت پژوهشی مرکز منطقه ای علوم وفناوری مدرس این کارگاه بود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس