دانشگاه منچستر، میزبان هفته بین‌المللی گرافن در سال 2015

ایران کنفرانس

دانشگاه منچستر، میزبان هفته بین‌المللی گرافن در سال 2015

هر ساله در هفته گرافن، همایش بین‌المللی علوم بنیادی گرافن و ادوات مبتنی بر کاربردهای گرافن، یکی از مهمترین رویدادهای کمیسیون اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، در این راستا، دانشگاه منچستر در روزهای 22 تا 26 ژوئن سال 2015، میزبان این رویداد عظیم خواهد بود. انتظار می‌رود که بیش از 400 دانشمند از اقصی نقاط جهان در این همایش سالیانه شرکت کنند. همایش سال 2015 ، نهمین مجموعه رویدادی است که در سال‌های گذشته در کشورهای مختلف اروپایی و یک بار نیز در ایالات متحده آمریکا برگزار شده است.

برنامه علمی هفته گرافن در سال 2015، محورهای «فیزیک بنیادی گرافن و مواد دوبعدی مرتبط»، «مطالعات شیمی و زیست‌شناسی گرافن»، «کاربردهای گرافن و مواد دوبعدی مرتبط در الکترونیک، فتونیک، اسپینترونیک و حسگرها»، «کاربردهای گرافن در انرژی، شامل فتوولتایک‌ها، ذخیره انرژی، باتری‌های سوختی و ذخیره هیدروژن»، «نانوکامپوزیت‌های مبتنی بر گرافن: مطالعات و کاربردهای علمی اخیر»، «تحقیقات زیست‌محیطی و سلامت مربوط به گرافن»، «بررسی کاربردهای زیست‌پزشکی گرافن»، «تولید انبوه گرافن» را پوشش می‌دهد.

دانشگاه منچستر از سال 2004 در زمینه تحقیقات گرافن فعالیت می‌کند. گرافن به خاطر داشتن ویژگی‌های شگفت‌انگیز، پتانسیل زیادی برای ایجاد دگرگونی در دنیای مواد دارد. گرافن به عنوان اولین ماده دو بعدی دنیا، بسیار سبک بوده و در عین حال نیز بسیار محکم است. این مواد 200 برابر قویتر از فولاد و بسیار منعطف است.

در حال حاضر دانشگاه منچستر با اعتباری بالغ بر 61 میلیون پوند، در حال ساخت مؤسسه ملی گرافن (NGI) است که انتظار می‌رود تا بهار سال 2015 افتتاح شود و شاهد همکاری گسترده دانشمندان و شرکای تجاری مختلف در آن باشیم. کمیسیون تحقیقات مهندسی و علوم فیزیک (EPSRC) با همکاری صندوق توسعه‌ی منطقه‌ای اروپا (ERDF) اعتبار لازم برای ساخت این مرکز را تأمین می‌کنند. مؤسسه ملی گرافن، به کانون ملی تحقیقات و تجاری‌سازی گرافن در انگلیس تبدیل می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس