لایحه «مقابله با تقلب در کارهای علمی و پژوهشی» به هیات دولت رفت

ایران کنفرانس

لایحه «مقابله با تقلب در کارهای علمی و پژوهشی» به هیات دولت رفت

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از تقدیم لایحه «مقابله با تقلب در کارهای علمی و پژوهشی» به هیات دولت خبر داد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا دکتر سعدالله نصیری‌قیداری در نشست رؤسای دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد پس از تبیین وظایف معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: اداره کل تدوین لوایح و تنقیح قوانین و مقررات به عنوان بخشی از این معاونت «لایحه جامع حقوق مالکیت فکری» مشتمل بر هر دو شاخه مالکیت صنعتی و مالکیت علمی، ادبی، هنری و «مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای» برای نهاد‌ها و بنگاه‌های اجراکننده طرح‌های پژوهشی تدوین کرده است.

وی افزود: برای جلوگیری از سوء استفاده از تولیدات فکری و کارهای پژوهشی نیز لایحه «مقابله با تقلب در کارهای علمی و پژوهشی» در این معاونت تدوین و تقدیم دولت شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: در راستای افزایش نقش دانشگاهها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری امور آموزش عالی و ارتقاء نقش هیات‌های امنا نیز یک متن قانونی در قالب تصویب‌نامه هیئت وزیران یا لایحه در دست تهیه است.

دکتر نصیری‌ قیداری ضمن تشکر از همکاری‌های گذشته، بر همکاری‌های آینده دانشگاهها و تقویت تعامل با حوزه امور مجلس تاکید کرد و افزود: رؤسای دانشگاهها تعامل خودرا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین استان‌های متبوع خود بیشتر کنند.

وی در خصوص اهم موارد مرتبط با هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: ضروری است دانشگاهها جهت افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی به کارمندان و اعضای هیات علمی، کارگاههای آموزشی با ماهیت بررسی قانون رسیدگی به تخلفات اداری برگزار کنند.

وی ایجاد ساختار و تشکیلات مناسب جهت ارتقاء جایگاه هیئت‌های اداری و انتظامی و همچنین استفاده از افراد حقوقی و دارای مقبولیت عام به‌منظور عضویت در این هیات‌ها، اجرای مرّ قانون و ضوابط و مقررات مربوطه و صدور آراء قاطع، قانونی و در عین حال توجه به شأن و کرامت انسانی را مورد تاکید قرار داد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس