ارائه یکهزار و پنجاه مقاله در هشتمین کنگره دانش اعتیاد

ایران کنفرانس

ارائه یکهزار و پنجاه مقاله در هشتمین کنگره دانش اعتیاد

هشتمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد از امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی آغاز به کار کرد و این کنگره تا بیست و یکم شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فرهودیان دبیر علمی هشتمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد با اشاره به محورهای این کنگره گفت: از جمله محورهای کنگره پیشگیری از اعتیاد و اختلالات مصرف مواد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد، رفتارهای جنسی در سوء مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد، مشکلات جسمی در مصرف مواد، پرستاری و مددکاری در اعتیاد، درمان و بازتوانی در اعتیاد و مصرف الکل و عوارض آن است.

وی افزود: از دیگر محورهای کنگره می‌توان به اعتیاد در گروه‌های خاص، تشخیص و سنجش اعتیاد، مسائل اجتماعی و اعتیاد، اعتیاد و مسائل قانونی، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، روان‌درمانی‌های اعتیاد، اعتیاد در کودکان، ژنتیک و اپی‌ژنتیک، اعتیاد در زنان و بیولوژی اعتیاد اشاره کرد.

به گفته فرهودیان هزار و 370 مقاله به این کنگره ارسال شده است که هزار و 50 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس 750 مقاله به صورت پوستر و 300 مقاله به صورت شفاهی طی سه روز کنگره ارائه خواهد شد.

به گفته فرهودیان در این کنگره بیش از دو هزار نفر شرکت کرده‌اند که استقبال شرکت کنندگان در کنگره قابل توجه است .

دبیر علمی هشتمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد با طرح این سوال که در حوزه اعتیاد چه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت و با داستان عرضه و تقاضا چه برخوردی می‌توان صورت داد، تصریح کرد: سیاست کشورها در اعتیاد شامل دو طیف عمده است؛ یکی ممنوعیت مواد و دیگری قانونی شدن مواد.

وی افزود: هر دو نگرش مطرح شده موافقان و مخالفانی دارند به عنوان نمونه در حوزه قانونی کردن مواد موافقان معتقدند پرخاشگری و جرم و جنایت مصرف کنندگان مواد بیشتر به خاطر فشار اجتماعی است بنابراین معتاد ممکن است مواد مصرف کند اما خطرات آنچنانی نداشته باشد.

فرهودیان ادامه داد: اما طرفداران ممنوعیت مواد معتقدند که با آزادسازی ممکن است میزان مصرف افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت نکته‌ای که می‌توان مطرح کرد این است که این موضوع عین بازی است که تصمیم گیران باید در زمان مناسب از رویکردهای متفاوت استفاده کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس