پنجمین کنفرانس ریاضی کاربردی ایران در همدان برگزار شد

ایران کنفرانس

پنجمین کنفرانس ریاضی کاربردی ایران در همدان برگزار شد

پنجمین کنفرانس ریاضی کاربردی ایران و دومین کنفرانس نظریه جبری گرافها و گرافهای شیمیایی در دانشگاه بوعلی سینای همدان آغاز به کار کرد.

همدان، مدیرکل پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا در آیین افتتاحیه این کنفرانس از طرف دکتر "زلفی گل" رییس دانشگاه و "ختن لو" معاون پژوهشی دانشگاه خیر مقدم گفت و اظهار کرد: کنفرانسها علاوه بر اینکه محلی برای ارائه کارهای انجام شده است، می توان در جریان کارهایی که دیگران انجام داده اند نیز قرار گرفت.

دکتر "حسین بانژاد" تصریح کرد: این کنفرانس محل بسیار مناسبی برای تبادل افکار بین شرکت کنندگان است و می توان در جریان ایده های دیگران قرار گرفت.

دبیر علمی کنفرانس نیز در آیین افتتاحیه با بیان اینکه میزبانی این کنفرانس خیلی دیر به دانشگاه بوعلی سینا واگذار شد، اظهار امیدواری کرد: در این کنفرانس فضای مناسبی برای تعامل پژوهشگران ایجاد شود تا گامی در جهت ارتقای رشته ریاضی باشد.

دکتر "مهدی قیاسوند" با بیان اینکه ریاضیات کاربردی شاخه‌ای از ریاضیات است که به کاربرد ریاضیات در شاخه‌های دیگر می پردازد، تصریح کرد: این رشته تلاش دارد مبانی ریاضی محض را با استفاده از نرم افزارها به مبانی عملی نزدیک‌تر کند.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را تقویت روحیه پژوهشی پژوهشگران، اساتید و دانشجویان و رشد سطح علمی دانشگاهیان در تعامل با اساتید با تجربه عنوان کرد.

259 مقاله در کنفرانس ریاضی پذیرفته شده است

به گفته دکتر قیاسوند، تعداد مقالات دریافتی توسط دبیرخانه کنفرانس 383 مقاله بود به طوریکه از این تعداد 63 مقاله به علت نداشتن فرمت کنفرانس و عدم گنجایش در محورهای درنظر گرفته شده، به داوران داده نشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در مجموع از 320 مقاله ارسالی به داوران، 259 مقاله شامل 123 مقاله به صورت شفاهی و 136 مقاله به صورت پوستر پذیرش شد و 61 مقاله رد شد.

دبیر علمی کنفرانس اضافه کرد: 32.2 درصد از مقالات دریافتی به صورت شفاهی و 35.5 درصد به صورت پوستر پذیرش و 32 درصد مقالات رد شده است.

درصدد تغییر برنامه‌های وزارتخانه در رشته ریاضی کاربردی هستیم

مدرس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این آیین با اشاره به عضویت در کمیته برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعلام کرد: درصدد تغییر برنامه های وزارتخانه در رشته ریاضی کاربردی هستیم.

دکتر "نظام الدین مهدوی امیری" تاکید کرد: برگزاری این کنفرانس فرصت مغتنمی است تا در آنچه در گذشته بوده و در شرایط کنونی وجود دارد بازنگری صورت گیرد و در نهایت برنامه تغییر مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب ریاضی کاربردی با مفهوم گستردگی در ایران موجود نبود، اظهار کرد: پس از انقلاب تمایل زیادی بر کاربردی بودن رشته ها وجود داشت تا سودی عاید کشور شود.

بزودی علوم کامپیوتر در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد

دکتر مهدوی امیری با اشاره اینکه در ابتدای اقدام به گسترش علوم کامپیوتر کردیم، افزود: پس از آن قرار شد رشته ریاضی از شاخه شاخه شدن خارج شود به طوریکه در کمیته برنامه ریزی وزارتخانه علوم کامپیوتر را در مجموعه ریاضی ترتیب دادیم و به تازگی دکترای آن برای اجرا تصویب شده است.

وی اعلام کرد: در شرایط فعلی پنج رشته در علوم ریاضی شامل محض، کاربردی، دبیری، آمار و علوم کامیپوتر وجود دارد به طوریکه برخی ریاضیدانان کشور قائل به رشته های محض، کاربردی و دبیری نیستند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف در ادامه به رشته هایی به مصوب وزارتخانه نبود اما در برخی دانشگاه های کشور شکل گرفت اشاره کرد و افزود: این رشته ها شامل ریاضیات صنعتی، ریاضیات زیستی و ریاضیات مالی است که در مقطع کارشناسی ارشد مدرک ارائه می دهند و مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرد چراکه دارای بازار کار است.

عنوان بی‌محتوای محض از ریاضی حذف می‌شود

وی همچنین به بیان پژوهشهای انجام گرفته، کنفرانسهای اجرا شده و انجمن های موجود در این رشته پرداخت و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته دنبال حذف عنوان بی محتوای محض از رشته ریاضی هستند چراکه عنوان ریاضی کاربردی مفهومی بوده و نیازی به لفظ محض در مقابل آن وجود ندارد.

دکتر مهدوی امیری مدلسازی ریاضی و ریاضیات محاسباتی را دو عنصر ریاضی کاربردی عنوان کرد و افزود: ریاضیات کاربردی در علوم سنتی، مهندسی، اجتماعی، آمار و حتی اقتصاد کاربرد دارد.

باید هویت ریاضی کاربردی محفوظ بماند

وی در ادامه تاکید کرد: باید هویت ریاضی کاربردی محفوظ بماند چراکه ایران هنوز در دوره نوجوانی است و حذف عنوان محض از کنار ریاضی کاربردی موجب تقویت و ادغام آنها موجب تضعیف و توقف رشد این رشته می شود.

دکتر "علیرضا اشرفی"، مدرس دانشگاه کاشان نیز در این آیین به بیان مسائیل عام ریاضی و شیمی پرداخت.

همچنین در پایان پیام رییس انجمن ریاضی ایران "محمدعلی دهقان" قرائت شد به طوریکه وی همدان را یادآور تاریخ کهن ایران زمین و اصلا شروع تاریخ عنوان کرده و از عدم حضور خود در این کنفرانس پوزش خواسته بود.

پنجمین کنفرانس ریاضی کاربردی ایران و دومین کنفرانس نظریه جبری گرافها و گرافهای شیمیایی از امروز به مدت سه روز در دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا در حال برگزاری است.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 22 شهریور 1393 ، 12:47)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس