هفتمین جشنواره فناوری نانو از 14 مهرماه گشایش می یابد

ایران کنفرانس

هفتمین جشنواره فناوری نانو از 14 مهرماه گشایش می یابد

دبیر جشنواره فناوری نانو روز پنجشنبه درباره جزییات برگزاری این دوره از جشنواره به خبرنگار علمی ایرنا گفت: جشنواره فناوری نانو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در بخش نخست آن شاهد برپایی هفتمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران خواهیم بود.

حامد افشاری افزود: در نمایشگاه امسال، شرکتها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد،دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، آزمایشگاه ها، نهادهای ترویجی و نشریات تخصصی در 153 غرفه به ارائه و معرفی آخرین محصولات و دستاوردهای علمی خود در حوزه نانو خواهند پرداخت.

علاقمندان به بازدید می توانند از ساعت 9 تا 18 روزهای 14 تا 17 مهرماه در سالن خلیج فارس نمایشگاه های بین المللی تهران حضور یابند.

وی همچنین به حضور دانش آموزان استان های مختلف کشور در غرفه آموزش عمومی نانو اشاره کرد و گفت: بازدید کنندگان از نمایشگاه می توانند با حضور در این غرفه، مباحث نانو را به زبان ساده آموزش ببینند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی در 28 محور مرتبط با فناوری نانو در حاشیه نمایشگاه امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه غرفه پروتو تایپ یا طرح های نوآورانه نانو نیز در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو پیش بینی شده است، گفت: هیات داوران از میان 280 طرح نوآورانه که آماده تجاری سازی هستند 22 طرح برگزیده را برای حضور در نمایشگاه انتخاب و معرفی کرده که در غرفه ویژه ای به نمایش درخواهد آمد.

**سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو

دبیر هفتمین جشنواره فناوری نانو، برگزاری مجمع بین المللی اقتصاد نانو را یکی از بخش های این جشنواره عنوان کرد و گفت: این مجمع با هدف آشنایی شرکت ها و فناوران با مباحث تجاری سازی، سرمایه گذاری، مدیریت ریسک،رسوخ فناوری در صنعت، ایمنی و بازاریابی و چالش های مدیریت شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

وی از برگزاری شش پانل تخصصی با حضور سخنرانان مطرح حوزه نانو از داخل و خارج کشور خبر داد و گفت:در سومین دوره مجمع که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود شش پانل تخصصی با محوریت بررسی راهکارهای نوین ورود به منابع مالی به حوزه نانو، ساختار و مبانی مدیریت کسب و کار با فناوری نوین،توسعه ابزار بازاریابی و صادرات محصولات فناوری نانو، مدل های کسب و کار مناسب برای شرکت های دانش بنیان، مالکیت فکری و ثبت اختراع و همچنین رسوخ فناوری در صنعت تشکیل خواهد شد.

**معرفی 29 برگزیده در نهمین جشنواره برترین های فناوری نانو

افشاری افزود: شامگاه 19 مهرماه نیز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما شاهد برگزاری نهمین جشنواره برترین های فناوری نانو خواهیم بود.

به گفته وی در این مراسم سه محصول برتر، 10 متخصص برتر، پنج موسسه پژوهشی و دانشگاه برتر، سه مرکز رشد علمی و فناوری برتر، سه آزمایشگاه برتر و پنج رسانه برتر حوزه فناوری نانو معرفی و تجلیل می شوند.

**حضور محققان جوان هشت کشور آسیا و اقیانوسیه در جشنواره نانو

دبیر هفتمین جشنواره فناوری نانو، برپایی مجمع فناوری نانو جوانان آسیا را از دیگر بخش های این جشنواره برشمرد و گفت: محققان جوان فناوری نانو از کشورهای چین، ژاپن، تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و نیوزیلند طی روزهای 17 تا 23 مهرماه در مجمع فناوری نانو جوانان آسیا مهمان کشور ایران خواهند بود.

افشار یادآور شد:محققان جوان فناوری نانو ضمن ارائه و معرفی دستاوردها و تجربیات خود،ازمراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان ایرانی دیدن کرده و با طرح های کسب و کار در این حوزه آشنا خواهند شد.

جمهوری اسلامی ایران با انتشار حدود20 هزار مقاله ISI طی 14 سال اخیر، بیش از 4.4 درصد تولید علم دنیا در حوزه نانو را به خود اختصاص داده و جایگاه هفتم بین المللی درتولید علم نانو را در اختیار دارد.

چاپ مقالات ISI و 158کتاب درکنار تدوین 15هزار پایان نامه تحصیلات تکمیلی مرتبط با فناوری نانو طی سال های اخیر به تولید بیش از 263 محصول و دستگاه نانو در 145شرکت تولیدی ایران منجر شده و توفیقات چشمگیری برای کشور به همراه داشته است.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 13 مهر 1393 ، 05:51)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس