چند درصد بهترین مقاله‌های علمی تیتر خبرها می‌شوند؟

ایران کنفرانس

چند درصد بهترین مقاله‌های علمی تیتر خبرها می‌شوند؟

به عقیده محققان بیمارستان زنان و بریگهام، پرتیراژترین روزنامه‌ها تمایل دارند اخبار علمی سطح پایین را پوشش دهند، تا این‌که خبرهای علمی سطح بالا در را صفحات خود بگنجانند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا ‌منطقه خوزستان، به گفته محققان، روزنامه‌های پرتیراژ بیش از این‌که به محتوای اخبار علمی بپردازند، به موضوعات آن‌ها توجه می‌کنند و کمتر به خبرهایی که از جنبه علمی بالایی برخوردارند، می‌پردازند که البته این‌امر موجب کاهش سطح علمی اخبار این روزنامه‌ها شده است.

در تحقیقی که بر روی اخبار علمی منتشرشده در پنج روزنامه معتبر آمریکایی صورت گرفت، محققان میزان انتشار 75 مقاله علمی پزشکی ارزشمند را که در مرحله تحقیقات کلینیکی منتشرشده بود،‌ در این روزنامه‌ها بررسی کردند. آنها دریافتند که روزنامه بیشتر پژوهشهای شهودی را بجای کارآزمایی‌های بالینی کنترل‌شده تصادفی دقیقتر پوشش می‌دهند.

بررسی داده‌های این تحقیق توسط پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای تحلیل داده‌ها نشان داد، تنها 30 درصد از مقالات علمی در روزنامه‌ها منتشر شده‌اند و بیش از 70 درصد از مقالاتی که حاوی تحقیقات پایه‌ای و مهم بودند، در مجلات رده‌بالای علمی منتشرشده بودند.

نتایج این تحقیقات در پایگاه اینترنتی PLOS ONE قرار گرفته است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس