همایش بین المللی تازه های هپاتیت بی و سی در تبریز آغاز شد

ایران کنفرانس

همایش بین المللی تازه های هپاتیت بی و سی در تبریز آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آخرین یافته های هپاتیت بی و سی محور این همایش است که در آن 300 نفر از متخصصان رشته های گوارش، کبد بالغین و اطفال و متخصصان داخلی، جراحی عمومی، عفونی، زنان و زایمان، کودکان، پاتولوژیست ها، علوم آزمایشگاهی و پزشکان عمومی ازدانشگاه های کشور شرکت دارند.


رییس شبکه هپاتیت کشور و معاون وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی درحاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: ضریب شیوع هپاتیت بی در کشور دو درصد است که اقدامات مناسبی برای درمان ان در کشور انجام می شود.


دکترسید موید علویان افزود: در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان شیوع این نوع هپاتیت بالای سه درصد است.


وی گفت: هپاتیت نوع سی نیز در زیر نیم درصد جمعیت کشور شیوع دارد که با واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه تحت کنترل قرار می گیرد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این همایش گفت: شیوع هپاتیت های نوع بی و سی در آذربایجان شرقی کمتر از متوسط کشور است و در هپاتیت نوع بی زیر 1.5 درصد جمعیت استان و کمتر از 60 هزار نفر را در استان شامل می شود.


دکتر محمد حسین صومی افزود: در هپاتیت سی نیز سه دهم درصد جمعیت استان کمتر از 12 هزار نفر دچار این نوع بیماری هستند که بین 70 تا 80 درصد آنان به درمان جواب می دهند.


وی گفت: درجاتی از سیروز ' نارسایی مزمن ' که بیش از یکهزار نفر در استان هستند، به طور بالقوه نیاز به پیوند کبد دارند که برای این پیوند به تهران و شیراز معرفی می شوند.


مدیر اجرایی این همایش هم گفت: نمایندگانی از کشورهای هلند، ترکیه و جمهوری آذربایجان در این همایش به ارایه 30 مورد سخنرانی می پردازند.


محمد خانشی افزود: 30 فوق تخصص و متخصص رشته های مرتبط از دانشگاه های کشور در این همایش شرکت دارند.


همایش دوروزه بین المللی تازه های هپاتیت بی و سی امروز /جمعه/ توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در تالار شایان مهر دانشکده پزشکی تبریز آغاز و فردا /شنبه/ به پایان می رسد.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 15 آبان 1393 ، 18:19)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس