راه اندازی سامانه پیشینه پژوهش/ دانشگاهیان از پیشینه پایان‌نامه‌ها آگاه می‌شوند

ایران کنفرانس

راه اندازی سامانه پیشینه پژوهش/ دانشگاهیان از پیشینه پایان‌نامه‌ها آگاه می‌شوند

سامانه پیشینه پژوهش با هدف آگاهی جامعه علمی از پیشینه پایان‌نامه‌ها و رساله ها در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برای هدفمند‌سازی و افزایش کارایی و اثربخشی پژوهش‌ها، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) سامانه پیشینه پژوهش را با پشتوانه متن کامل و در حال افزایش 300 هزار عنوان از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها راه‌اندازی کرد.

این سامانه با هدف آگاهی جامعه علمی از پیشینه پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و بررسی یکتابودن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به بهره‌برداری رسید.

از آنجا كه پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات متولي ثبت، سازماندهی و اشاعه اطلاعات علم و فناوری كشور است و از ديرباز مرکز اصلي دريافت نسخه‌اي از پايان‌نامه‌ها و ارائه خدمات اطلاعاتي از پايان‌نامه‌ها به جامعه علمي کشور بوده، با راه‌اندازی این سامانه گام مهمی را در جهت جلوگیری از انجام پژوهش تکراری توسط دانشجويان، پژوهشگران و دانشگاهيان برداشته است.

در این سامانه، با دریافت عنوان و کلید‌واژه‌های پژوهش از کاربر، با جست‌وجوی کارشناسان آموزش‌دیده در پایگاه اطلاعات گنج، اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های انجام شده به آگاهی کاربر می‌رسد.

کاربران می‌توانند با مراجعه به پایگاه پیشینه به آدرس pishineh.irandoc.ac.ir درخواست خود را ثبت کرده و نتیجه بررسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای کاربر و نیز تمامی کسانی که کاربر بخواهد، فرستاده می‌شود.

به گزارش مهر، تا پيش از رونمايي این سامانه، دانشگاه‌هاي كشور، جهت بررسي وجود يا عدم وجود پيشينه موضوعات پيشنهاديه (پروپوزال) پايان‌نامه و يا رساله‌هاي دانشجويان تحصيلات تكميلي به منظور جلوگيري از دوباره‌كاري‌ و تكرار موضوعات‌ و عنوان‌هاي مشابه، با پژوهشگاه مكاتبه مي‌كردند و پژوهشگاه‌ پس از بررسي منابع موجود، نتيجه را به دانشگاه مربوطه اعلام مي‌كرد و پس از آن دانشگاه با توجه به سياست‌هاي خود درباره تصويب پروپوزال تصميم نهايي را گرفته و به دانشجو اعلام مي‌كرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس