بیست ویکمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

بیست ویکمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران برگزار می‌شود

بیست ویکمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران، 5 تا 7 آذرماه امسال به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر ناصر فتورایی، دبیر بیست و یکمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران هدف از برگزاری این کنفرانس را گسترش مرزهای دانش و تبادل نظر علمی- کاربردی در زمینه‌های مختلف مهندسی زیست پزشکی و در راستای تقویت ارتباط بین محققان، دانشجویان و صنعتگران کشور دانست و گفت: این کنفرانس به همت انجمن مهندسی پزشکی به طور سالانه در یکی از مجموعه‌های دانشگاهی برگزار می‌شود که بیست و یکمین دوره آن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقالات پذیرش شده به صورت پوستر و شفاهی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: در این کنفرانس در خصوص موضوعاتی همچون پردازش سیگنال‌های حیاتی، پردازش تصاویر پزشکی‌، مدل‌سازی سامانه‌های زیستی، اندازه گیری زیستی، بیومکانیک سیالات زیستی، بیومکانیک جامدات زیستی، مهندسی عصب و توانبخشی، بیومکانیک ورزش، رباتیک، مهندسی قلبی و تنفسی، مهندسی بیومواد، بافت، سلولی و مولکولی، مهندسی بالینی، انفورماتیک زیستی و پزشکی از راه دور (تله مدیسین)، نانو مواد و مهندسی زیست شیمی بحث و بررسی می‌شود.

فتورایی، برگزاری چهار نشست تخصصی را از برنامه‌های جانبی این کنفرانس نام برد و ادامه داد: آموزش مهندسی پزشکی در جهت اصلاح نظام آموزشی این حوزه از جمله این نشست‌ها است، ضمن آنکه نشست مجمع سالیانه انجمن مهندسی پزشکی نیز به عنوان نشست دوم در این کنفرانس برگزار می‌شود. در این مجمع دستاوردهای محققان در حوزه مهندسی پزشکی به شرکت‌های سرمایه گذار معرفی می‌شود.

دبیر بیست و یکمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران، سومین نشست این کنفرانس را نشستی با مسؤولان سازمان نظام پزشکی ذکر و خاطرنشان کرد: به منظور نظارت بر عملکرد مهندسان پزشکی در بیمارستان‌ها و انسجام فارغ التحصیلان این حوزه در صدد هستیم تا با نشستی با مسؤولان سازمان نظام پزشکی همانند ارتوپدی حرفه‌ای، نظام مهندسی پزشکی را در این سازمان تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت توافق مجوزی از سوی سازمان نظام پزشکی به مهندسان پزشکی اعطا می‌شود، افزود: برگزاری میزگردی با ارتوپدها چهارمین نشست تخصصی این کنفرانس خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های جنبی این کنفرانس نام برد و گفت: دوره کالیبراسیون دستگاه الکتروشوک، مدیریت موثر زمان، کالیبراسیون دستگاه مانیتور، آشنایی با تصویربرداری دیجیتال و انواع تصویربرداری در پزشکی، آشنایی با نسل‌های مختلف پکس، معرفی دایکام به عنوان استاندارد در نرم‌افزار پکس و آشنایی با ابزار و قابلیت‌های یک پکس جامع از جمله عناوین این کارگاه‌های آموزشی است.

به گفته وی، کارگاه‌های آموزشی نوعی دوره‌های کوتاه مدت آموزشی هستند که به شرکت کنندگان در آن‌ها گواهینامه حضور در این دوره‌ها اعطا می‌شود.

فتورایی از حضور برخی از استادان خارجی و ایرانی مقیم خارج در این کنفرانس خبر داد و یادآور شد: در این کنفرانس پروفسور یوسف یزدی، مدیر اجرایی مرکز طراحی و نوآوری مهندسی زیست پزشکی جان هاپکینز (CBID) و عضو کمیته راهبری برنامه بین‌المللی Whitaker، پروفسور حسین بهاروند، رئیس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان و برنده جایزه بین‌المللی علوم زیستی یونسکو در سال 2014 و دکتر خوان پارادز، پزشک بدون مرز و دکترای مهندسی پزشکی، متخصص بیوانفورماتیک از کشور اسپانیا به عنوان سخنرانان کلیدی حضور دارند.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 24 آبان 1393 ، 16:16)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس