همایش هم اندیشی اساتید برجسته علوم انسانی بهمن ماه برگزار می شود

ایران کنفرانس

همایش هم اندیشی اساتید برجسته علوم انسانی بهمن ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این جلسه که به ارائه گزارش رئیس سازمان بسیج دانشجویی پیرامون برنامه های این سازمان در باره کرسی های ترویجی در دانشگاه ها اختصاص داشت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه، دبیر هیئت پس از تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین «ع» از رئیس سازمان بسیج اساتید خواست تا گزارش خود را ارائه کند.

پس از ارائه گزارش دکتر سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید پیرامون عملکرد این سازمان در خصوص برگزاری کرسی های ترویجی در دانشگاه های مختلف و جمع بندی نظرات ارائه شده توسط اعضا، مقرر شد محتوای این کرسی ها که عموماً به نقد نظریات غربی در حوزه علوم انسانی مربوط می شود، در اختیار دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره قرار گیرد تا علاوه بر طرح موضوعات در گروه های علمی و کرسی های این دبیرخانه، اقدامات لازم جهت انتشار آنها صورت گیرد.

در ادامه جلسه ضمن تاکید بر لزوم تشکیل جلسات کرسی‌های دبیرخانه و دعوت از اعضا بر اساس موضوع طرح نامه‌ها مقرر شد علاوه بر تسهیل در بررسی طرح نامه‌ها، این بررسی ها به صورت تخصصی‌تر انجام شود و متخصصین حوزه مربوطه، مجال بیشتری برای بحث داشته باشند.

همچنین آیت الله علی اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در این جلسه طی سخنانی گفت: افزایش کرسی‌های تخصصی دبیرخانه در آینده، با حفظ ساختار موجود منوط به افزایش طرح‌نامه‌های تخصصی در حوزه‌های متعدد و نیاز واقعی کرسی‌های فعلی به تفکیک بیشتر خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه ضمن تاکید بر اختیار روسای کرسی ها جهت تشکیل کارگروه های تخصصی برای بررسی طرحنامه‌ها، گفت: فعالیت بیشتر کرسی‌ها تا حد زیادی وابسته به فعالیت ها و ابتکارات روسای آنها است.

در ادامه اعضا ضمن تاکید بر اهمیت فعال سازی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به عنوان کمیته‌های دستگاهی دبیرخانه، تشکیل منظم و اثربخش جلسات کرسی‌های دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی ها را منوط به  ارسال طرحنامه‌های منسجم از سوی کمیته های دستگاهی دانستند.

در پایان جلسه همچنین مقرر شد برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید برجسته علوم انسانی استان تهران پس از توافق با یکی از دانشگاه ها در قالب یک همایش یک روزه و در دو بخش عمومی و تخصصی در بهمن ماه سال جاری برگزار شده و در این هم اندیشی مدیران گروه ها و همچنین اساتید برجسته حوزه های مختلف علوم انسانی علاوه بر کسب شناخت بهتر در خصوص فعالیت های هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، فرصت تبادل نظر بیشتر در خصوص شناسایی چالش ها و آسیب های نظریه پردازی و ارائه راهکارها در این حوزه را داشته باشند و نتیجه این هم اندیشی در طراحی برنامه های آتی دبیرخانه هیئت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در این جلسه علاوه بر آیت الله رشاد، رئیس هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره و حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه دبیر این هیئت، برخی از نمایندگان کمیته‌های دستگاهی و روسا و نائب رئیسان کرسی ها از جمله آیت الله علیدوست، آیت الله بهشتی، آیت الله عماد و دکتر افروز، دکتر بهرنگی، دکتر صلاحی، دکتر موسویان، مهندس نقره کار، دکتر عصاریان و دکتر احمدوند نیز حضور داشتند.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 24 آبان 1393 ، 16:14)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس