برگزاری سمینار شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه علم و هنر

ایران کنفرانس

برگزاری سمینار شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه علم و هنر

سمینار آشنایی با شرایط تاسیس و تسهیلات شرکت‎‎های دانش بنیان و مرکز رشد با حضور اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه علم و هنر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، در این سمینار که با هدف آشنایی کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه علم و هنر با اهداف، عملکرد و حمایت‎‎های پارک علم و فناوری یزد برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین برگزار شد، مواردی همچون نحوه تاسیس و شرایط لازم برای شرکت‎‎های دانش بنیان، تاسیس مرکز رشد و خدمات پارک علم و فناوری مطرح شد.

دکتر احمد رضا فقیه خراسانی معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد در این سمینار گفت: پارک علم و فناوری یزد، دومین پارک علم و فناوری راه‎‎اندازی شده در کشور است که فعالیت خود را از مرداد ماه 1380 با هدف جذب و حمایت از ایده‏‏‌های برتر و ایجاد فضای مناسب در راستای تولید و تجاری سازی محصول، آغاز کرده است.

عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه یزد همچنین با اشاره به این که پارک علم و فناوری یزد، اولین پارکی است که در زمینه علوم انسانی وارد عمل شده است، افزود: شرکت‏‏های متقاضی ابتدا باید در مرکز نوآوری پارک ثبت شوند و از مشاوره‎‎های بازرگانی، حقوقی و ... پارک استفاده کنند و سپس در مرکز رشد ثبت و مستقر می‏‏‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر سه مرکز رشد فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی و علوم انسانی در شهرستان یزد و در سایر شهرستان‏‎‏های استان هم 7 مرکز رشد فعال است.

وی با اشاره به فعالیت مجموعاً حدود 250 شرکت در مراکز رشد پارک استان یزد، از اشتغال 1400 نفر از فارغ التحصیلان فوق لیسانی و دکتری در این قالب خبر داد.

فقیه خراسانی اظهار کرد: شرکت‏‏های مستقر در مرکز رشد، از حمایت‏‏هایی همچون دوره آموزشی رایگان، حمایت جهت شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و معافیت مالیاتی با صدور مجوز فناوری مطابق با فعالیت شرکت، برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه به کمک‏‏های صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری یزد به ویژه به اعضای هیات علمی دانشگاه‏‏ها اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی می‏‏‌توانند در محل دانشگاه خود مرکزی را به عنوان مرکز رشد با تهیه امکانات لازم معرفی کنند و پارک نیز نظارت‏‏‌های خود را خواهد داشت.

فقیه خراسانی تاکید کرد: هر شرکتی در پارک مستقر باشد، دلیلی بر دانش بنیان بودن آن نیست بلکه برای دانش بنیان شدن باید شرایط خاصی را هر ساله کسب کرد، ضمن این که شرکت‏‏های دانش بنیان از بیشترین حمایت پارک علم و فناوری اعم از معافیت مالیاتی، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و معافیت عوارض صادراتی برخوردار خواهند شد.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 5 بهمن 1393 ، 14:48)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس