نخستین کنفرانس ملی «ژئومکانیک نفت» برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

نخستین کنفرانس ملی «ژئومکانیک نفت» برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک، 22 اردیبهشت ماه سال آینده در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، احمد رمضان‌زاده، رئیس انجمن نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت درباره این رویداد اظهار کرد: انجمن ژئومکانیک نفت ایران با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه شاهرود و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با در نظر گرفتن اهمیت کاربرد ژئو مکانیک در بخش بالادستی صنعت نفت، اقدام به برگزاری اولین کنفرانس ژئومکانیک نفت با اهداف عمده شناخت ظرفیت‌های ملی و فناوری‌های روز کرده است.

وی با اشاره به‌ تازگی و جدید بودن بحث ژئو مکانیک در کشور گفت: بحث ژئو مکانیک و ارزش‌افزوده بسیار بالای آن در صنعت نفتی روندی است که به‌ تازگی در کشور راه‌اندازی شده است که با برگزاری این کنفرانس می‌توان زمینه را برای متخصصان و مراکز تحقیقاتی و مهندسی به‌ گونه‌ای فراهم کرد تا با ارائه امکانات و توانمندی‌های خود گام اساسی و مثمر ثمر در خصوص ارائه خدمات با ارزش‌افزوده بالا در صنعت نفت برداشته شود.

رئیس انجمن نخستین کنفرانس ملی ژئو مکانیک از برگزاری چهار پنل تخصصی در این کنفرانس خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده توسط شرکت‌های بهره‌برداری نفتی در نظر داریم چهار پنل تخصصی در این کنفرانس برگزار کنیم که از این میان سه پنل تخصصی مربوط به مناطق نفتی جنوب و دیگری مدیریت اکتشاف است و احتمال می‌رود تا زمان برگزاری کنفرانس به تعداد پنل‌های تخصصی افزوده شود که در آن صورت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این کنفرانس گفت: در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی کار مشترکی با انجمن مهندسان و محققان اروپا در زمینه برگزاری کارگاه آموزشی هستیم که این کار در حاشیه برگزاری کنفرانس با بهره‌گیری از متخصصین بین‌المللی انجام خواهد شد.

رمضان زاده در خصوص اهمیت دادن به صنایع بالادستی نفت تصریح کرد: با توجه به رشد میزان مصرف و نیاز روزافزون به انواع مواد هیدروکربوری اعم از نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گاز، ضرورت توجه به صنایع بالادستی نفت دوچندان شده است و عدم توجه به پیشرفت‌های جدید علمی و متعاقب آن تولید تکنولوژی در زمینه‌های مرتبط، خسارت‌های زیادی را برای کشور در برداشته و در صورت تداوم و تأکید بر دانش و تکنولوژی سنتی، فراگیری و افزایش خسارت‌های مالی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس انجمن نخستین کنفرانس ملی ژئو مکانیک در پایان گفت: با برگزاری این کنفرانس می‌توانیم از وجود این‌چنین مشکلات در کشور جلوگیری کنیم که در این راستا نیازمند حمایت‌های مستمر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم تا بتوانیم بیش‌ازپیش در جهت رسیدن به اهداف گام برداریم.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 11 اسفند 1393 ، 17:21)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس