اجلاس مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

اجلاس مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از برگزاری اجلاس مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو در شانزدهم اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدضیاء هاشمی در نشستی خبری ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: مقدمات اجرایی برگزاری کنگره شهدای دانشجو از خردادماه سال گذشته شروع و ستاد برگزاری آن در تابستان تشکیل شد. در پاییز گذشته نیز احکام مسوولان کنگره ملی استان‌ها توسط رییس کنگره که سرپرست وقت آن زمان دکتر نجفی بود صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه کنگره باید با حمایت دانشگاه‌ها برگزار شود، افزود: در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو در دانشگاه تهران هستیم که دبیری آن در سطح ملی برعهده رییس بسیج دانشجویی کشور بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم همچنین اظهار کرد: این کنگره در سطوح مختلف و با مشارکت دستگاه‌هایی همچون وزارت علوم، دانشگاه آزاد، جهاد دانشگاهی، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم در این کنگره‌ها، تقویت الفت و همدلی بین دستگاه‌های مختلف بوده است، توضیح داد: این همدلی از ابتدا وجود داشت و امروز در اواخر سال نیز شاهد اوج همدلی هستیم که لازم است از همه همکاران مخصوصا بسیج دانشجویی که بخش عمده کار بر عهده آنها بوده است، سپاسگزاری کنم.

وی همچنین ضمن تشکر از همکاری ائمه جمعه و روسای دانشگاه‌ها بیان کرد: استقبال زیادی از سوی دانشجویان به این کنگره شده است و از نشان دهنده آن است که امروز فضای شهادت و آرمان شهیدان در دانشگاه‌ها زنده است و ملت ما نسبت به آنها قدرشناس هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم یکی از اهداف برگزاری این کنگره‌ها را پراکندن عطر شهادت در فضای دانشگاه‌ها دانست و گفت: امسال حال و هوای دانشگاه‌ها معنوی و حال و هوای شهیدان بود و هدف اولیه تا حدودی محقق شد.

هاشمی همچنین در توضیح دستاورد دیگر برگزاری این کنگره‌ها توضیح داد: از طریق این یادواره‌ها نشان داده شد که چه شخصیت‌های برجسته‌ای بین شهدای دانشجو حضور داشتند و آنها از چه فضایلی برخوردار بودند و بدون شک شهیدان الگوهای ما در مجامع دانشگاهی و سایر مجامع هستند.

وی این کنگره را به عنوان اولین کنگره شهدای دانشجو تلقی کرد و افزود: به محض پایان این مرحله، مقدمات برگزاری کنگره‌های بعدی فراهم می‌شود تا از فضای معنوی به وجود آمده نهایت بهره را ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان سخنانش زمان برگزاری اجلاس مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو را شنبه 16 اسفندماه اعلام کرد و افزود: این کنگره از ساعت 9 صبح 16 اسفندماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران و با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان آموزش عالی، مسوولان فرهنگی فعال و دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست، محمد حیدری رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: کنگره ملی شهدای دانشجو اقدامی فرهنگی است تا نام و خاطره شهید و فرهنگ شهادت در یادها بماند و رنگ و بوی فضای علمی دانشگاهی با این فرهنگ معطر شود.

حیدری هدف اصلی برگزاری این کنگره را ترویج سیره و سبک زندگی شهدای دانشجو در فضای آموزش عالی دانست و گفت: اواخر دهه 70 تعدادی کنگره به صورت پراکنده در سطح دانشگاه ها برگزار شد و کنگره ملی اقدامی یکپارچه جهت استفاده از ظرفیت دانشگاه هاست.

وی سپس کنگره ملی را دارای سه سطح اجرایی دانست و توضیح داد: سطح دانشگاهی به ریاست رئیس دانشگاه تهران از مهرماه شروع شد و تا خرداد 94 ادامه دارد. هم چنین 500 یادواره شهید تا به امروز برگزار شد.

وی همچنین درباره سطح استانی یادواره شهدای دانشجو توضیح داد: تاکنون 30 استان یادواره دانشجویی برگزار کردند و تنها یک استان باقی مانده که بعد از عید نوروز یادواره را برگزار می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه شهدای شاخص در این کنگره‌ها مشخص شده‌اند، توضیح داد: شهیدان سیدحسن علم‌الهدی، بهروز مرادی، غلامعلی پیچک و طیبه سادات زمانی به عنوان شهدای شاخص در نظر گرفته شده‌اند.

رییس بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه همه شهدا شاخص هستند، افزود: هر استان تعدادی شهید شاخص معرفی کرده است و برخی شهدایی که فعالیت خاصی در زمان دانشجویی داشته‌اند به عنوان شهید شاخص انتخاب شده‌اند.

وی به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده درباره این کنگره‌ها اشاره کرد و گفت: سایت رسمی کنگره به آدرسwww.shohadayedaneshjo.ir راه‌اندازی شده که بازدیدکنندگان زیادی دارد. همچنین تبلیغات در دانشگاه‌ها و فضای مجازی و از طریق نشست‌های خبری انجام شده است.

رییس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه تولیدات به جا مانده از کنگره موضوع را به یادماندنی می‌کند، افزود: از تولیدات این کنگره می‌توان به 32 جلد کتاب شهدای شاخص استان‌ها، مستند 60 دقیقه‌ای علم‌الهدی، نرم‌افزار اندروید فرماندهان شهدای دانشجو، برنامه تلویزیونی ستاره‌ها و... اشاره کرد.

حیدری به گنجینه اطلاعاتی شهدای دانشجو اشاره کرد و گفت: اقدامات اولیه این گنجینه از سال 89 شروع شد و تا به امروز اطلاعات 4529 شهید دانشجو در گنجینه ثبت شده است و این اولین بار است که اطلاعات شهیدان دانشجو به شکل مدون در بانک اطلاعاتی قرار می‌گیرد.

به گفته دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو در 130 شهرستان یادواره شهدا برگزار شده است که رقم قابل توجهی است.

وی سپس با اشاره به تصویب دبیرخانه دائمی کنگره افزود: امیدواریم این دبیرخانه بتواند با همکاری سایر نهادها ادامه یابد و با اجلاسیه مرکزی که شانزدهم اسفندماه برگزار می‌شود، کار تمام نخواهد شد، بلکه آغازی به تداوم این مسیر است.

رییس بسیج دانشجویی کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور رییس جمهور در این کنگره گفت: پیگیری برای حضور دکتر روحانی در اجلاسیه مرکزی صورت گرفته و تاکنون جواب منفی داده نشده است لذا احتمال حضور ایشان وجود دارد. همچنین وزیر علوم در این برنامه سخنرانی دارد و از برخی تولیدات نیز رونمایی خواهد شد.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 12 اسفند 1393 ، 17:15)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس