ارائه 502 مقاله در چهاردهمین کنفرانس «انجمن هوافضای ایران»

ایران کنفرانس

ارائه 502 مقاله در چهاردهمین کنفرانس «انجمن هوافضای ایران»

چهاردهمین کنفرانس «انجمن هوافضای ایران»، 19 تا 21 اسفندماه امسال به همت انجمن هوافضای ایران و به میزبانی پژوهشکده مخابرات و فناوری ماهواره سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر فراحانی، دبیر اجرایی چهاردهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: این همایش فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی و پژوهشی و محلی برای مبادله تجربیات علمی و کاربردی پژوهشگران و جایگاهی برای به روزرسانی آموخته‌ها و آشنایی با افق‌های پیش‌رو در این حوزه تخصصی است.

وی افزود: از ویژگی‌های کنفرانس امسال، علاوه بر بخش ارائه مقالات علمی، وجود برنامه‌های متفاوت در بخش‌های جانبی مانند کارگاه، نمایشگاه، مسابقات ربات پرنده، سخنرانی و نشست‌های علمی است که برگرفته از نگاهی خاص به حوزه کاربرد است؛ از آن جمله می‌توان به پیشنهاد برگزاری 42 کارگاه علمی که برگزیدگان صنعت و دانشگاه در زمینه‌های مرتبط با کنفرانس ارائه داده‌اند، اشاره کرد.

فراحانی گفت: تعریف زمینه‌های کنفرانس در هفت محور کلیدی آیرودینامیک و پیشرانش، مکانیک پرواز و کنترل، سازه‌های هوافضایی، علوم و فناوری فضایی، مدیریت و مقررات صنایع هوافضایی و اویونیک و طراحی سامانه‌های هوافضایی است؛‌ همچنین تبیین هر محور در قالب چندین زیرمحور مرتبط انجام شده و بر این اساس ساختار کمیته علمی کنفرانس مشخص شده است.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران تصریح کرد: در تمامی مراحل تعریف محورها و زیرشاخه‌های مزبور، تلاش شده تا حیطه‌های مشخص شده بتوانند فعالیت تمام پژوهشگران و متخصصین عرصه هوافضا را پوشش داده و کنفرانس را به موقعیتی مناسب برای گردهمایی و انتقال تجارب فرهیختگان این عرصه تبدیل کند.

وی با بیان این که ماحصل این فعالیت‌ها دریافت تعداد 799 مقاله پژوهشی پس از دو نوبت فراخوان از سوی دبیرخانه کنفرانس بوده است، گفت: در حین دریافت مقالات همواره دبیرخانه کنفرانس با ایجاد ارتباط مستمر با نویسندگان مقالات، تلاش کرده‌ است تا نویسندگان مقالات را در چگونگی ارسال مقالات با کیفیت مطلوب‌تر یاری رساند.

فراحانی گفت: بررسی مقالات همزمان با دریافت اولین مقالات ارسالی آغاز و فرآیند ارزیابی هر یک از مقالات دریافتی به‌ طور همزمان توسط چندین داور صاحب‌نظر در زمینه مربوطه انجام شده است.

وی یادآور شد: سرانجام پس از فرآیند داوری، جمع‌بندی نهایی انجام گرفته و تعداد 502 مقاله پذیرفته شد و در اولویت ارائه قرار گرفت که از این تعداد 304 مقاله به‌ صورت ارائه شفاهی و 198 مقاله به صورت ارائه پوستری پذیرش شدند.

وی در خصوص چگونگی تعیین اولویت مقالات تاکید کرد: همان‌گونه که در ارزیابی دروس دانشجویان از سوی استاداند، حساسیت‌ها و معیارهای متنوعی وجود دارد، تنوع سلایق و حساسیت داوران این کنفرانس نیز در قرار گرفتن یا قرار نگرفتن مقالات در اولویت ارائه بی‌تاثیر نبوده است. بر این اساس قرار نگرفتن برخی از مقالات در اولویت ارائه به هیچ روی به معنای خدشه در اعتبار علمی و فنی آنها نیست.

دبیر اجرایی کنفرانس تصریح کرد: یکی از برنامه­­‌های جانبی چهاردهمین کنفرانس انجمن هوافضا، ارائه دستاوردهای متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور فعال در حوزه­­ هوافضا در قالب برگزاری مسابقه با عنوان «ربات‌های پرنده با هدف ماندگاری بالا در ارتفاع متوسط» برای کشف و تشویق استعدادها و توانمندی‌های محققان علاقه­‌مند در راستای عملیاتی‌ کردن ابتکارات خود در حوزه هوا و فضا است.

فراحانی خاطرنشان کرد: در این مسابقه، پژوهشگران، دانشجویان و متخصصان آخرین دستاوردهای فنی و راهکارهای نو و ابتکاری در راستای کاربردهای استراتژیک و خدمات‌رسانی هنگام بلایای طبیعی و بحران مانند زلزله و سیل را در یک محیط علمی و فنی به معرض نمایش گذاشته و با مبادله تجارب و اطلاعات خود، زمینه گسترش دانش فنی در این حوزه را فراهم می­‌کنند.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 20 اسفند 1393 ، 06:23)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس