برگزاری نهمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست

ایران کنفرانس

برگزاری نهمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دائمی کنفرانس پژوهشگده محیط زیست دانشگاه تهران، روح الله نقدی پور بیرگانی رئیس پژوهشکده مجازی محیط زیست و دبیرکنفرانس، با بیان این مطلب اظهار داشتند، که امروزه حفظ و صیانت از منابع آبی و بهره برداری بهینه و اقتصادی و عادلانه آب یک مسئله مهم جهانی است. وی  فرهنگ سازی در صنعت آب را مهم دانست و اضافه کرد با مدیریت صحیح بر منابع آبی است که می توانیم از اتلاف و هدر رفت آن جلوگیری نمائیم.

نقدی پور بیرگانی افزود با توجه به التزام قانون اساسی بايد گفت كه اخلاق زيست محيطي حال‌نگر و آينده‌نگر است؛ چرا كه علاوه بر امروز، نسل‌هاي فردا را نيز مورد توجه قرار مي‌دهد و اين همان موضوعي است كه اصل 50 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به آن تاكيد مي‌كند؛ همان طور که مستحضرید در اين اصل آمده است كه « در جمهوری اسلامی ایران، حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسلهای آتی باید در آن حیات اجتماعی روبه رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می گردد. از این رو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن تلاقی پیدا کند، ممنوع است.

در این راستا وی از برگزاری نهمین کنفرانس ملی محیط زیست، خبر داد و در ادامه خاطر نشان ساخت که با توجه به نگاه کلان به شورای سیاستگذاری کنفرانس و اخذ نظرات مخاطبین بر آن شدیم که شعار امسال را با رویکرد صیانت از آب، نجات زندگی مورد تأیید شورا قرار گرفت. وی افزود که برگزاری این کنفرانس به حول و قوۀ الهی به میزبانی دبیرخانه دائمی کنفرانس پژوهشکده مجازی محیط زیست و با مشارکت دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، پژوهشکده انرژی های نو و محیط زیست پژوهشگاه دانشگاه تهران و سایر مراکز علمی و پژوهشی و نیز دستگاه های دولتی و غیر دولتی، در تاریخ 5 الی 7 خردادماه 1394 در دانشگاه تهران برگزار خواهد گردید. در ادامه وی از فراخوان ارسال مقاله به دبیرخانه کنفرانس  و نیز مهلت ارسال مقالات تا تاریخ 15/1/ 1394خبر داد.

همچنین نقدی پور بیرگانی اظهار داشت: از آنجائیکه بحث پدیده گرد و غبار و ریزگردها در سال های اخیر به یک موضوع و معضل زیست محیطی و ملی تبدیل شده است علاوه بر محورهای سالهای پیش این موضوع بعنوان یکی از محورهای اصلی نهمین کنفرانس، تحت عنوان چالش ها، روش های کنترل و مدیریت ریزگردها و پدیده گرد و غبار لحاظ گردیده است.

نقدی پور بیرگانی از دیگر موضوعات و محورهای مورد بحث در این کنفرانس گفت: محورهای همایش مرتبط با حوزه محیط زیست بوده و شامل مهندسی محیط زیست، مدیریت سوانح و مخاطرات طبیعی، مدیریت و برنامه‌ریزی محیط زیست، مهندسی طراحی محیط زیست، مباحث حقوقی و اقتصادی محیط زیست، پدافند غیرعامل در حوزه محیط زیست، شهر و محیط زیست، رسانه و محیط زیست، توسعه پایدار مبتنی بر مدیریت یکپارچه منابع آب، بحران آب و مدیریت جهادی است.

رئیس پژوهشکده مجازی محیط زیست با بیان اینکه صیانت از منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار گرفته است ؛ اظهار داشتند که روند رشد صنعتي و افزايش تعداد ناوگان حمل و نقل موجب توليد آلودگي شده است و محيط زيست كشور را با مخاطرات جدي مواجه نموده است. علاوه بر آلودگي هاي محلي، توليد گازهاي گلخانه اي مي تواند اثرات زيست محيطي نگران كننده اي بر اقليم جهاني بر جاي گذارد.از اين رو نياز است تا این گردهمايي زيست محيطي در هر دو بعد ملي و جهاني با رویکرد صیانت از آب، مورد توجه واقع شود و نیز آحاد جامعه و جلب مشارکت حداکثری از مخاطبین خویش را دنبال نماید.

وی در ادامه موارد ذيل را به عنوان رئوس مهم اهداف خود از برگزاری نهمین کنفرانس سالانه ملی اعلام می نمايد:

  • تبلور مجموعه ظرفيت‌هاي علمي كشور جهت رفع معضلات زيست ‌محيطي؛
  • ايجاد حساسيت در زمينه محيط‌ زيست بين دولت‌مردان به منظور وضع قوانين مؤثر و اجرا و نظارت مطلوب بر آن؛
  • ايجاد بازار براي صنعتگران كشور جهت ساخت و عرضه وسايل كنترل و كاهش آلودگي؛
  • افزايش آگاهي‌هاي عامه مردم در زمينه هاي محيط ‌زيست؛
  • هم‌ انديشي بين اساتيد، دولت‌مردان و صنعتگران كشور؛
  • ارتقاي سطح علمي انديشمندان، پژوهشگران و دانشجويان از طريق تبادل نظر؛
  • دستيابي به سياست‌ها و راهبردهاي کلان حفظ محيط زيست.

نقدی پور بیرگانی در ادامه اظهار داشت که با توجه به اهميت فرهنگ سازي در ميان نوجوانان و جوانان در عرصه حفظ محيط زيست، دبيرخانه كنفرانس ملي روز جهاني محيط ‌زيست بخش فعاليت‌ها و پژوهش‌هاي دانش آموزي را راه اندازي نموده است. بدین وسیله از كليه مدارس و افراد علاقمند دعوت می‌شود فايل مربوط به مقالات، پروژه‌ها و آثار خود را در حوزه محيط زيست به دبيرخانه كنفرانس ارسال نمايند تا ضمن بررسي آثار ارسالي از برگزيدگان جهت حضور در كنفرانس دعوت به عمل آيد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این کنفرانس کارگاه آموزشی مرتبط با موضوع و محورهای کنفرانس برگزار می‌شود. دبیر کنفرانس در ادامه افزود که از مهمترین اهداف برگزاری کارگاه ها، می توان به  برقراري همكاري مؤثر بين صنعت و دانشگاه، انتقال تجربيات و ارتقاء معلومات دانشجويان و كارشناسان حوزه محيط زيست، نام برد.

رئیس پژوهشکده مجازی محیط زیست از اعطای گواهینامه های بین المللی به شرکت کنندگان خبر داد وی در ادامه افزود که طی تفاهم نامه بعمل آمده با موسسات و مراکز  علمی بین المللی از جمله OXFORD CERT  انگلستان،  NOBEL CERT آلمان،  ICS  کانادا،  QALانگلستان، ASYS  اسپانیا، LLC  چک، GRS Group انگلستان،  SWISS  Cert هند، ITCC  انگلستان، BQC  یونان  برای شرکت کنندگان در این کنفرانس گواهینامه بین المللی از مراکز علمی یادشده صادر خواهد شد.

دبیر نهمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست، اعلام داشتند، به علت محدودیت اعطای گواهینامه بین المللی، علاقمندان شرکت کننده در این کنفرانس جهت برخورداری از این امتیاز بین المللی  ثبت نام خود را  در سایت کنفرانس قطعی و نسبت به درخواست و ثبت مشخصات در سامانه الکترونیکی اقدام نمایند.

نقدی پور بیرگانی در ادامه تأکید نمودند، جهت اخذ گواهینامه های بین المللی 45 روز زمان لازم است؛ هماهنگی لازم در این خصوص از سوی دبیرخانه کنفرانس بعمل خواهد آمد. لذا مدارک از طریق پست، به آدرس شخصی شرکت کنندگان بعد از برگزاری کنفرانس ارسال میگردد. نقدی پور بیرگانی، در پایان متذکر شد که این گواهینامه ها دارای کد شناسایی اختصاصی، هولوگرام امنیتی و مهر برجسته بوده که در هر زمان و از طریق سامانه احراز اصالت و قابل استعلام می باشد.

لذا به جهت همکاری های چندجانبه با سازمان ها و دانشگاه ها، مشتاقانه از تمامی اساتید محترم دانشگاه ها و کارشناسان فعال محیط زیست، محققان، دانشجویان جهت  شرکت در این مهم، دعوت بعمل می آید.

همچنین دبیرخانه دائمی کنفرانس در نظر دارد برترين‌هاي محيط زيست سال را در بخش‌های کتاب، پايان نامه، طرح پژوهشي، اختراع ثبت شده، سازمان‌های غير دولتي، انجمن های علمی، سایت های تخصصی و وبلاگ های این حوزه معرفی نمایند.

ما امیدواریم که با حضور گسترده اساتید، محققین، دانشجویان، پژوهشگران جوان، صاحبنظران و خبرگان در عرصه های مرتبط با شعار و محورهای این کنفرانس، فضای مناسبی برای بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین دستاوردهای

علمی و فنی روز دنیا در حوزه‌های مرتبط فراهم گردد و امید است در نهایت پس از بررسی راهکارهای موجود، به تبیین مسیرصحیح و اخذ تدابیر آینده و حل معضلات  محیط زیست دست یافت.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر، برای ثبت نام و آگاهی از ضوابط شرکت در کنفرانس به آدرس wedi.ut.ac.ir مراجعه نمایند.

 

 

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس