برگزاری کنگره بین‌المللی حافظ در اردیبهشت

ایران کنفرانس

برگزاری کنگره بین‌المللی حافظ در اردیبهشت

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کنگره بین‌المللی شعر حافظ در اردیبهشت خبر داد و گفت: پس از استقرار مدیریت جدید دانشگاه، اهتمام وی بر حفظ و توسعه زبان فارسی و توجه به ادبیات بومی باعث شد دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به برگزاری کنگره‌ای متفاوت درخصوص اشعار حافظ کند.

به گزارش ایسنا، طه هاشمی با بیان اینکه از سال گذشته مقدمات برگزاری این کنگره در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده، خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته‌ای از معاونت‌های آموزش، پژوهشی، بین‌الملل و سما شکل گرفت و مصوبات آن در قالب بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای دانشگاه ابلاغ شد.

او این کنگره را متفاوت از کنگره‌های برگزارشده در حوزه حافظ و شعرهای او دانست و افزود: در این کنگره نگاه جدیدی به نسخه‌شناسی و آثار منتشرشده از حافظ در داخل و خارج از کشور و ابعاد شعر حافظ در زندگی مدرن خواهیم داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت پرداختن به شعرهای حافظ گفت: حافظ همیشه با ملت ایران همراه بوده، زبان حافظ و مجموعه اشعار او میراث معنوی ماست که نسل به نسل منتقل شده است.

دکتر هاشمی با اشاره به اهمیت و نقش زبان فارسی خاطرنشان کرد: زبان فارسی از دیرباز تاثیر بسیاری از انتقال دین اسلام در سرزمین‌های آسیای جنوب شرقی، خاور دور و شبه قاره هند داشته است، همچنین زبان فارسی برای سالیان متمادی زبان علمی دنیا بوده است. باید تلاش کنیم این زبان مجدداً ملت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

او افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر تحت تاثیر تکنولوژی‌های جدید، تغییرات بسیاری در ماهیت و شکل ادبیات ما ایجاد شده که این تغییرات می‌تواند هویت جامعه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

هاشمی با قدردانی از دکتر مهدی ماحوزی رییس شورای علمی و دکتر احسانی رییس ستاد اجرایی این کنگره اظهار کرد: این کنگره طی چهار روز در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود؛ روزهای 15 و 16 اردیبهشت در تهران و 17 و 18 اردیبهشت در شهر شیراز برگزار می‌شود و در جوار آرامگاه لسان الغیب به کار خود پایان خواهد داد.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 20 فروردين 1394 ، 04:16)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس