کنفرانس بین‌المللی ساختار، زمین‌ساخت و زمین لرزه‌های ایران برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

کنفرانس بین‌المللی ساختار، زمین‌ساخت و زمین لرزه‌های ایران برگزار می‌شود

در چارچوب برنامه‌های زمین‌شناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در نظر دارد کنفرانس بین‌المللی ساختار، زمین‌ساخت و زمین‌لرزه‌های ایران (البرز، زاگرس و مکران) را با همکاری و مشارکت مرکز فیزیک نظری ایتالیا و دانشگاه کمبریج طی روزهای دوم تا چهارم خرداد ماه در محل این سازمان برگزار کند.

به گزارش ایسنا، همراه با این کنفرانس بین‌المللی کارگاه جانبی به مدت پنج روز همراه با بازدید از گسل تهران نیز برگزار می‌شود.

مناطق جنوبی کشور به ویژه سواحل مکران از مناطق کمتر توسعه‌یافته کشورمان است که افزون بر دشواری‌های اقلیمی در معرض مخاطرات طبیعی از جمله زمین لرزه و سونامی نیز قرار دارند.

از آنجا که در سال‌های اخیر، ایران توجه ویژه ای به توسعه این مناطق داشته است شناخت مخاطرات طبیعی این مناطق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

زمین لرزه در زاگرس پیچیدگی‌های خاص این منطقه را دارد. بسیاری از زمین لرزه‌های زاگرس در ارتباط با گسله‌های شناخته شده نیستند. از سوی دیگر اطلاعات اندکی از گسله‌های عمیق که در پی سنگ زاگرس قرار دارند در اختیار است.

آنچه که امروزه ما از پی‌سنگ زاگرس می‌دانیم مستند به داده‌های غیرمستقیم است و از این رو هر روزه با پیشرفت تکنولوژی و روش‌های مطالعاتی اطلاعات ما گسترده‌تر می‌شود.

از سوی دیگر، زون مکران نیز به عنوان تنها زون فرورانش در ایران دارای پتانسیل بالایی برای ایجاد زمین لرزه‌های بزرگ و متعاقب آن امواج سونامی است. این منطقه به علت تمرکز اندک جمعیتی و دشواری‌های مطالعات صحرایی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.

مرکز بین‌المللی فیزیک نظری (ICTP) در سال 1343 توسط عبدالسلام فیزیکدان مسلمان و برنده جایزه نوبل در ایتالیا تاسیس شده و وابسته به یونسکو است. این موسسه با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و سابقه همکاری با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برای نخستین بار آمادگی خود را جهت برگزاری مشترک کنفرانس اعلام کرده است.

این کنفرانس تاکنون توجه جامعه علمی جهانی را جلب کرده و علاوه بر مرکز فیزیک نظری ایتالیا، یونسکو، دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج و انجمن بین‌المللی ژئودزی و ژئوفیزیک نیز موافقت خود را در جهت حمایت از این رویداد اعلام کرده­‌اند.

هدف نخست از برگزاری این همایش گردآوری داده‌های به روز مرتبط به این منطقه از زبان کارشناسان برجسته سطح جهان و درمرحله دوم برنامه‌ ریزی جهت مطالعات آینده و کاهش خطر زمین‌لرزه در این مناطق است.

این کنفرانس با شرکت کارشناسان و متخصصان کشورهای اروپایی و کشورهای همجوار اجرا خواهد شد و زمینه همکاری‌های منطقه‌ای را نیز گسترش خواهد داد. بیش از 120 شرکت‌کننده از کشورهای مختلف برای شرکت در این کنفرانس ثبت نام کرده‌اند و طی یک دوره ده روزه با مبانی تئوریک و عملی کاهش خطر زمین‌لرزه و زمین‌شناسی آشنا خواهند شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به سایت این کنفرانس به نشانی http://ictp2015.conference.gsi.ir مراجعه کنند.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 23 ارديبهشت 1394 ، 17:31)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس