اولین کنفرانس ملی «توسعه پایدار در سیستم‌های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست»

ایران کنفرانس

اولین کنفرانس ملی «توسعه پایدار در سیستم‌های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست»

اولین کنفرانس ملی «توسعه پایدار در سیستم‌های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست»، 29 و 30 اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مراسم افتتاحیه این کنفرانس ملی، ساعت 8 صبح روز سه شنبه، 29 اردیبهشت ماه با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، معاونان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و نماینده سازمان یونسکو در ایران، در محل مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) دانشگاه برگزار می‌شود.

توسعه پایدار به عنوان اصلی‌ترین شاخصه در رشد و تعالی جوامع پیشرفته، محور توجه همه فعالیت‌های حال و آینده انسان امروزی است، چرا که در نظر نگرفتن این امر در تولید محصولات، استفاده از منابع، تصمیم‌ گیری‌های اقتصادی، اجتماعی و ... می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های جبران نا‌پذیر به محیط زیست انسانی شود. در این راستا اولین کنفرانس توسعه پایدار در سیستم‌های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست به همت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود تا زمینه ‌ساز محیطی مناسب برای به اشتراک گذاشتن نتایج پژوهش‌های متخصصان و صاحب ‌نظران امر توسعه پایدار باشد.

این کنفرانس ملی با هدف ایجاد انگیزش ملی به منظور توجه به امر توسعه پایدار به عنوان محور اصلی توسعه، ارتقای دانش و توان علمی در امر توسعه پایدار و بکارگیری آن در بخش‌های انرژی، آب و محیط زیست کشور، جهت دهی امور فناوری کشور در امر نوآوری و طراحی سیستم‌های مهندسی و روش‌های تولید بر اساس معیارها و شاخص‌های توسعه پایدار، توجه به روش‌های نوین در صیانت از منابع انرژی، آب و محیط زیست کشور، معرفی مولفه‌های مدیریت سبز در امر مدیریت پروژه‌های کلان در سطح ملی و بین‌المللی، معرفی امور پژوهش و فناوری در تولید سیستم‌های نوین در مباحث انرژی، آب و محیط زیست از دیدگاه توجه به شاخص‌های توسعه پایدار و نیز مدیریت شهری بر اساس شاخص‌های توسعه پایدار برگزار می‌شود.

سیستم‌های تولید، انتقال و ذخیره‌سازی انرژی، صنایع نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی‌های تجدیدپذیر و سوخت‌های جایگزین، صیانت از منابع و بهینه سازی مصرف انرژی و آب، آلودگی آب، هوا، خاک و صدا، پدافند غیرعامل و سیستم‌های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست، مدیریت سبز، توسعه پایدار شهری، معماری و مصالح پایدار و دینامیک سیالات محاسباتی در سیستم‌های انرژی، آب و محیط زیست، محورهای اصلی این کنفرانس دو روزه اعلام شده است.

با توجه به اهمیت بالای این موضوع، دبیرخانه کنفرانس با مشارکت و حمایت شرکت پاکمن اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی تحت عنوان «توسعه پایدار در صنعت» در سه محور سیستم‌های تولید و مصرف انرژی، صیانت از منابع آبی و توسعه پایدار در المان­‌های شهری و روستایی کرد که در هر یک از آنها، پنج عکس برتر معرفی و از آن میان، یک عکس برگزیده و معرفی می‌شود.

برگزاری نشستهای علمی با اندیشمندان و صاحب نظران به منظور رفع نیازها و مشکلات صنعتی و دانشگاهی، ارائه مقالات در حضور استادان برجسته به منظور هدایت امور پژوهشی آتی، ایجاد امکان مشاوره با استادان و صاحبان صنایع مهم و پیشرو، معرفی و تقدیر از برترین مقاله، برترین شرکت کننده، برترین حامی، برترین غرفه، برترین عکس و برترین پاسخ به سوال دانشجویی، از برنامه‌های دو روزه کنفرانس است.

همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی به منظور معرفی شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو در عرصه‌های تخصصی همایش، ارائه دو کارگاه آموزشی «نحوه مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی» و «ساختمان Zero Energy »، برگزاری نمایشگاه عکاسی و انتخاب سه عکس برتر به انتخاب داوران و بهترین عکس از دیدگاه بازدیدکنندگان و نیز برگزاری مسابقه دانشجویی از برنامه‌های جانبی به شمار می‌روند.

بر اساس این گزارش، کارگاه آموزشی «نحوه مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی» روز چهارشنبه، 30 اردیبهشت ماه و توسط سازمان ملی استاندارد ایران برگزار می‌شود. آشنایی با نحوه مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی و مراحل تدوین استاندارد از مباحث این کارگاه آموزشی است. همچنین کارگاه آموزشی «ساختمان Zero Energy» با سخنرانی مهندس روستا بهزادی، مهندس فرهنگ حسنی و مهندس سعید اصانلو برگزار می‌شود و معرفی ساختمان‌های Zero Energy، روش تامین انرژی و معرفی مجموعه ویلاهای Zero Energy دوچناران، خلاصه مطالب این کارگاه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77240492 تماس بگیرند و یا به وب سایت http://www.sdewe.ir مراجعه کنند.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 29 ارديبهشت 1394 ، 17:42)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس