همایش «جایگاه علوم گردشگری در آمایش سرزمین»در گرگان برگزار می شود

ایران کنفرانس

همایش «جایگاه علوم گردشگری در آمایش سرزمین»در گرگان برگزار می شود

گرگان - رییس موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان از برگزاری اولین همایش ملی نقش جایگاه و علوم گردشگری در آمایش سرزمین و توسعه منطقه ای با تکیه بر استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی طبرسا عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان اظهار کرد: این همایش همزمان با ۵ مهر ماه روز گردشگری از چهارم تا ششم مهر در دانشگاه حکیم جرجانی برگزار می شود و سخنرانانی از مسئولان گردشگری کشور در آن حضور دارند.

وی تصریح کرد: موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان از سال ۸۵ فعالیت خود را در استان آغاز کرده است و تا سال ۹۰ استیجاری بود که از سال ۹۰ با شهریه دانشجویان و بدون کمک دولتی و البته با تسهیلات بانکی توانست دانشگاهی با شش هزار متر مربع زیربنا و در ۵ طبقه احداث کند و امروز این دانشگاه حدود ۹۵ دانشجو در مقطع ناپیوسته کارشناسی و حدود ۱۰۰ دانشجوی دکتر دارد.

طبرسا بیان کرد: تنها دانشگاه شمال کشور در زمینه گردشگری و رشته های جهانگردی این دانشگاه است و وظیفه ما در این دانشگاه گرفتن رشته و ایجاد بستر آموزشی است.

افتتاح دانشکده علوم گردشگری

وی با بیان این که استان گلستان بهترین ظرفیت را در رشته های جهانگردی دارد، گفت: دانشکده علوم گردشگری با سه گروه آموزشی و پژوهشی در روز همایش در این دانشگاه افتتاح می شود.

طبرسا اشاره کرد: گردشگری آسان ترین و کم هزینه ترین راه برای ایجاد اشتغال است و مسئولان استان ما باید با گرفتن تصمیمات غیرسیاسی و عاقلانه تر گردشگری استان را توسعه دهند.

دبیر علمی همایش ملی جایگاه علوم گردشگری در آمایش سرزمین در گرگان هم در این نشست گفت: این همایش از اردیبهشت برای برگزاری تصویب شد و تاکید بر آمایش سرزمین به عنوان سند مادر استان بود که می تواند در جای جای این استان تعریف شود.

ارسال ۱۱۰ مقاله به همایش

سقایی ارتقای توان علمی دانشگاه، شناخت و معرفی ظرفیت های گردشگری استان، علل اصلی موانع رشد و توسعه این صنعت را در استان از جمله اهداف برگزاری همایش ذکر کرد و گفت: تاکنون ۱۱۰ مقاله به این همایش رسیده است که ۲۵ مقاله رد شده است و ۸۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است که ۷۰ درصد مقالات مربوط به استان است.

دبیر علمی این همایش تصریح کرد: نمایشگاهی از توانمندی های گردشگری استان هم در این سه روز همایش برپا می شود و در کنار این نمایشگاه نیز ۵ نشست تخصصی با عنوان قابلیت های گردشگری روستایی، جایگاه اکوتوریسم و طبیعت گردی در استان گلستان، نقش خدمات اقامتی و پذیرایی در گردشگری گلستان، نقش حمل و نقل و امنیت در توسعه گردشگری استان و نشست تخصصی موانع گردشگری استان برگزار می شود.

مهدی سقایی بیان کرد: ما تصمیم گرفته این خروجی این همایش تنها چاپ کتابی از مقالات نباشد بلکه کتابچه ای با محوریت موانع توسعه گردشگری استان تهیه و به ادارات ذیربط استان ارسال می شود.

تشکیل کارگروه غیردولتی توسعه گردشگری استان

وی انعقاد تفاهم نامه با جامعه هتلداران برای ارتقای سطح علمی این جامعه و تشکیل کارگروه غیردولتی توسعه گردشگری در استان را از دستاوردهای دیگر این همایش عنوان کرد.

وی یادآور شد: محیط زیست، منابع طبیعی، شرکت آب منطقه ای، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ادارات کل امور روستاها و شوراهای و امور شهری و شهرداری های استانداری گلستان در برگزاری این همایش همکاری دارند.

به گفته وی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان، جامعه هتلداران، صنف رستوران داران بین راهی، نیروی انتظامی و اداره کل راه و شهرسازی، راه آهن، فرودگاه، حمل و نقل و پایانه های مسافربری، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهرداری گرگان نیز از بخش های دیگر همکار هستند.

وی همچنین یادآور شد: نشست های تخصصی عصر یکشنبه پنجم مهر ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۵.۳۰ برگزار خواهد شد.

سقائی اضافه کرد که نماینده رییس جمهور در شورای عالی گردشگری و دو عضو ارشد صنعت گردشگری کشور از سخنرانان مراسم آغازین همایش خواهند بود.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 4 مهر 1394 ، 16:25)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس