همایش بررسی و تبیین نفوذ و تهدیدات فرهنگی دانشگاه در ارومیه برگزار شد

ایران کنفرانس

همایش بررسی و تبیین نفوذ و تهدیدات فرهنگی دانشگاه در ارومیه برگزار شد

همایش بررسی و تبیین نفوذ و تهدیدات فرهنگی دانشگاه به همت کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه آذربایجان غربی، در این همایش که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و با حضور مسئولان و روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آذربایجان غربی ویژه اساتید و اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد برگزار شد، ولی عاقلی، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: استقلال در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده، افتخاری برای نظام و کشور محسوب می‌شود. هیچ کشوری در سطح و اندازه و موقعیت کشور ایران، توان و جرات تصمیم‌گیری در امور سیاسی و اقتصادی خود را بدون کسب رضایت قدرت‌های استکباری ندارد، اما نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر ولایت فقیه، ایمان و اراده استوار مردم حاصل شده است.

وی افزود: هیچ کشوری حتی حق بهره‌برداری و استفاده از تکنولوژی‌ها و علوم روز را بدون کسب اجازه از استکبار ندارد، این در حالی است که کشور ایران با توسل به نعمت استقلال و آزادی به برکت نظام جمهوری اسلامی،‌ با تلاش و پشتکار دانشمندان بومی، تکنولوژری را در کشور ایجاد و اجرایی کرد.

عاقلی همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: بعد از انقلاب شاهد رشد 70 برابری در آمار دانشجویان و دانشگاهیان کشور هستیم و در زمان طاغوت تعداد مراکز دانشگاهی تعداد انگشت شماری بود که با پیروزی انقلاب اسلامی، در حال حاضر چندین برابر رژیم سابق، دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور فعال هستند.

رییس کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان با اشاره به اینکه تمامی دانشگاهیان باید در توسعه و پیشرفت انقلاب نقش داشته باشند، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نیز به عنوان بازوی علمی و فرهنگی در کشور به عنوان یک نهاد انقلابی در توسعه هر چه بیشتر آرمان‌ها و رسالت‌های انقلاب نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی دانشگاه‌ها را مبدا اصلی تحولات دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تشکیل شد؛ این بدان معنی است که جمهوری اسلامی بدون آزادی و آزادی نیز بدون اسقلال کشور، نمی‌تواند به وقوع پیوندد. ولی لازم می دانم که این مورد نیز مطرح شود که دانشگاه ها نیز استقلال کشور را به ارمغان می‌آورند، یعنی بدون دانشگاه‌ها دستیابی به استقلال امکان پذیر نیست.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: به تناسب زمان‌های مختلف، رسالت‌های دانشگاه فرق کرده است و ضرورت دارد که برنامه‌ریزی‌ها و حتی فعالیت‌های فرهنگی بصورت علمی و مطالعه شده و بر اساس تحقیقات کاربردی باشند تا بتوانیم مسیر را برای توسعه هموار سازیم.

وی همچنین از اجرای بیش از 240 ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر توسط کمیته دانشجویی بزرگداشت دهه فجر در ارومیه خبر داد و افزود: این برنامه‌ها در قالب نشست‌ها و سمینارهای تخصصی، میزگردها و مسابقات فرهنگی ورزشی، کرسی‌های آزاداندیشی، برپایی نمایشگاه‌ها و اردوهای زیارتی برگزار شده است.

عاقلی تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان باید با حضور منسجم و اتخاذ خط‌ مشی‌ها و سیاست‌های خاص و با درک شرایط و نیازهای علمی و فرهنگی کشور، اقدام به طرح‌ریزی و اجرای متناسب با شأن ایام دهه فجر کنند.

وی افزود: دانشگاه‌ها پرچم‌دار و مورد اعتماد مردم و پیش برنده حرکت عظیم نهضت علمی در کشور هستند و می‌توانند با انسجام و یکپارچگی اثرگذاری و تعامل هر چه بیشتر و حرکت در اهداف اساسی توسعه و قرار دادن راهبردهای اساسی در چشم‌اندازشان قله‌های علم و فناوری را درنوردند و این بهترین نماد و نمود دستاوردهای انقلاب برای مردم است.

همچنین دکتر جوان پور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این همایش با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی استقلال واقعی در کشور به دست آمد، افزود: اگر امروز شاهد هجمه و فشار دشمنان هستیم به جهت استقلالی است که با پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمده است لذا به بهای استقلال خواهی باید فشار دشمنان را تحمل کنیم. توان علمی و فناوری کشور بسیاری از ابر قدرت ها را به وحشت انداخته که همه این پیشرفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد : ایران اسلامی طی 37 سال از عمر انقلاب به دستاوردهای علمی، پزشکی و فناوری بسیاری دست یافته و به قدرت منطقه‌ای و ایمن‌ترین کشور جهان تبدیل شده است، اما هنوز در ابتدای راه است لذا باید با تمام توان در راستای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی تلاش کنیم.

جوان‌پور بر لزوم توجه دانشگاهیان به مصادیق نفوذ دشمن تاکید کرد و گفت: دشمنان هیچ گاه از توطئه دست نمی‌کشند و نفوذ جزو اساسی‌ترین برنامه‌های دشمنان است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد. باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد؛ بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردم راه نفود دشمنان را می‌گیرد، لذا باید دانشگاهیان در این راستا تلاش جدی داشته باشند.

جوانپور بر ضرورت انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل جوان تاکید کرد و گفت: بزرگداشت دهه فجر در واقع پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی است. نسل جوان کشور و آینده‌سازان باید همواره در راستای آرمان‌ها و اهداف انقلاب حرکت کرده و با اقتدار از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

همچنین حجت‌الاسلام کفیلویی، استاد حوزه و دانشگاه نیز در این همایش گفت: جنگ نرم و نفوذ تنها راه غرب برای مقابله با اساس حرکت انقلاب اسلامی است. غرب می‌داند تا زمانی که مبنای ولایت فقیه وجود دارد، نمی‌تواند در ساختار نظام ولایی تغییر رویه داده و نفوذ کند، لذا درصدد تغییر هویت انقلاب اسلامی و ساختار نظام ولایی است.

وی ادامه داد: دشمنان همچنین سلطه ناپذیری و استقلال کشور ایران را نشانه گرفتند و با توطئه نفوذ درصدد پیاده سازی نقشه های شوم خود هستند. دشمنان با تمام توان برای حذف انقلاب اسلامی در تلاشند لذا باید آگاه بوده و در مقابله تهدیدات و توطئه‌های دشمنان بیاستیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس خدا محوری و با نگاه به آینده جهان با دکترین مهدویت شکل گرفته است، افزود: انقلاب اسلامی انقلاب ریشه‌هاست. انقلاب اسلامی برخلاف انقلاب‌های دیگر جهان انقلاب حکومتی، سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه انقلاب دینی و فرهنگی و در اصل انقلاب ریشه‌هاست.

وی با بیان اینکه به نظر سران آمریکا، ایران بازیگر تهدید کننده منافع آمریکا در جهان و نظام بین‌الملل است، اظهار کرد: دولتمردان آمریکا با اعمال فشار و تهدیدات می خواهند در مقابل ایران بیاستند تا دین مبنای پیشرفت در دنیا معرفی نشود.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 18 بهمن 1394 ، 15:41)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس