اختتامیه پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد

ایران کنفرانس

اختتامیه پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد

مراسم اختتامیه پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ( الگوی پایه پیشرفت)در مرکز همیاش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) در ابتدای این مراسم دکتر هادی اکبرزاده دبیر علمی پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به جمع‌بندی محتوای مقالات کنفرانس پرداخت و پیشنهادات و انتقاداتی را که در مقاله‌های کنفرنس در رابطه با پنج حوزه مبانی، آرمان، رسالت ، افق و تدابیر ذکر شده بود ارائه کرد پس از آن از فعالان عرصه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تقدیر شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر میرمعزی رئیس اندیشکده عدالت و عضو شورای عالی مرکز، همراهی نخبگان را یکی از رمزهای اصلی موفقیت برشمرد و از دبیر علمی این کنفرانس تشکر کرد.

همچنین از دکتر محمد‌سعید جبل‌عاملی رئیس اندیشکده آمایش بنیادین و عضو شورای عالی مرکز تقدیر شد.

دکتر جبل عاملی در سخنانی کوتاه گفت: همدلی و همراهی اعضا دلیل اصلی موفقیت ما بوده است. سعی می‌کنیم به استعدادهای مربوط به نیروی انسانی بپردازیم تا بر مبنای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موفقیت سایه بیفکند.

پس از آن دکتر غلامعلی افروز رئیس اندیشکده خانواده و چهره ماندگار عرصه روانشناسی نیز طی سخنانی خاطر نشان کرد: خانواده تنها نهاد فطری و بی‌بدیل انسان است و تلاش باید در این راستا باشد که همه برای خانواده باشند و خانواده برای همه.

در ادامه مراسم دکتر علی رضا صدرا رئیس اندیشکده سیاست و عضو شورای راهبردی پژوهشگاه دفاع مقدس نیز طی سخنرانی خود اظهار کرد: پشتکار نیروی علمی و پشتیبانی بی دریغ مرکز و در راس آن‌ها دکتر واعظ‌زاده باعث شد در تولید ادبیات الگوی سیاسی و رشد کمی قدم‌هایی برداشته شود.

وی ادامه داد: امروزه الگوگیری سیاسی در حال شکل گیری است و امید است این کار ادامه پیدا کند تا بتوان وارد الگوی تفصیلی شد.

پس از آن دکتر علیرضا عباسعلی زالی رئیس اندیشکده آب محیط زیست،‌امنیت غذایی و منابع طبیعی و استاد دانشگاه تهران نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: ملموس بودن مشکلات در بخش کشاورزی و میحط زیست فراتر از آن بخش است و همه به عنوان یک مشکل کلی با آن روبرو هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه اندیشکده از نظر تخصص‌ها مجموعه‌ای قوی است، افزود:‌ حضور رئیس و دبیر مرکز که سالهاست ریاست علمی را به عهده دارند و از نظر عاطفی، اجرایی و علمی مورد قبول همه هستند یکی از دلایل موفقیت این مجموعه بوده است.

در ادامه این مراسم دکتر شهریار نیازی دبیر اندیشکده فرهنگ و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در طی برنامه تقدیر از روسای اندیشکده‌ها گفت: تولید الگو فرایندی متاثر از خرد جمعی است اما مشکلات و کاستی‌های الگو را می‌پذیرم و انتقادات را به خود وارد می‌کنم. الگو یک فعالیت جمعی و علمی است که بر این اساس سیاست‌زدگی می‌تواند بلای فعالیت علمی باشد.

وی هم‌چنین افزود:‌ اگر مباحث، متاثر از سیاست و جناح بندی‌های خاص شود بر خلاقیت‌ها اثر گذاشته و استعدادها را کور می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسن روزی طلب دبیر اندیشکده آب، محیط زیست امنیت غذایی و منابع طیبعی و محمد‌حسین ساجدی‌نیا سرپرست دبیرخانه اندیشکده‌های خانواده و معنویت و هم‌چنین حجت الاسلام و المسلمین شاکرین معاون پژوهش‌های میان رشته پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از دیگر کسانی بودند که در این مراسم از آنان تقدیر شد.

رونمایی از تک نگاشت‌های مرتبط با کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

در ادامه مراسم اختتامیه از تک نگاشت‌های مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت رونمایی شد.

به گزارش ایسنا دکتر منوچهر فرج‌زاده با تک نگاشت تحلیلی و تبیین مبانی نظریه‌ها و روش شناسی متعارف آمایش سرزمین،‌ دکتر مصطفی تقوی و صابر منادی نوری با اندیشه پیشرفت، مسأله تمدنی انسان امروز در گستره‌ای 400 ساله، دکتر علی اصغر پور‌عزت و میریعقوب سیدرضایی با اثر خود تحت عنوان « بودجه بندی عدالت محور برای پیشرفت فرامنطقه‌ای »، دکتر مهدی گلشنی با توسعه پایدار در پرتوی جهان بینی اسلامی در این رونمایی شرکت داشتند.

هم‌چنین معرف شناسی توسعه در سه دوره پیشامدرن، مدرنیته و پسامدرن اثر دکتر محمد تقی قزل‌سفلی و آمنه میرخوش‌خو تحلیل پیشینه عملیاتی و تجربیات آمایش در کشورهای منتخب، تک نگاشت دکتر مهدی صادقی شاهدانی، تحلیل انتقادی و آسیب شناسی برنامه‌های آمایش ( برنامه‌ریزی آمایش) در ایران متعلق به مهندس رضا ابراهیمی از تک نگاشت‌های رونمایی در این همایش بود.

به علاوه مهندس حسین آرامی با اثر خود تحت عنوان آمایش سرزمین تحلیل پیشینه عملیاتی و تجربیات در ایران، دکتر یحیی بوذری نژاد، ابوالقاسم میرزا بابایی، مسلم طاهری و الهه مرندی با مبانی انسان شناختی پیشرفت در حکمت متعالیه، ‌دکتر حمزه نوذری با تک نگاشت تبیین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بررسی نسبت میان دین اسلام و توسعه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید فراهانی‌فر و رحمان بایزیگی با اثر خود با نام آسیب‌شناسی الگوی بانکداری ایران و بررسی معضلات و موانع اصلی اجرای بانکداری اسلامی مطابق با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دکتر مهدی حسین‌زاده یزدی با علل انحطاط تمدن اسلامی از منظر استاد مطهری، دکتر باقر غباری بناب و دکتر فاطمه نصرتی با اثر خود تحت عنوان بت پرستی به عنوان سرطان روانی معنوی وپیشنهادهای درمانی آن در گستره الگوی اسلامی ایران، دکتر مجید یاسوری با تک نگاشت آرمان شهر اسلامی، دکتر اکرم السادات حسینی با لزوم جایگزینی پارادایم حکمت به جای پارادایم مراقبت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نظام بهداشتی درمانی، دکتر علی اکبر ایزدی فرد و دکتر عادل پیغامی با تک نگاشت درمانی بر اندازه گیری نابرابری و عدالت و سنجه‌های رایج آن و دلالت‌های آن برای شاخص سازی عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز در این کنفرانس فعالیت داشته‌اند.

هم‌چنین شاخص های پیشرفت در حوزه خانواده،‌تعریف دکتر خدابخش احمدی، ارزیابی وضعیت کشور در حوزه معنویت متعلق به دکتر بهزاد حمیدیه، مفهوم شناسی معنویت در غرب تالیف دکتر احمد شاکرنژاد و تعدیل شاخص توسعه انسانی با رویکرد اسلامی ایرانی پیشرفت به ترتیب از آثار دکتر علیرضا شکیبایی، صادق خزایی، سمانه خاتمی و دکتر سید مهدی حسینی از دیگر تک نگاشت‌های این مرکز بودند.

آخرین بروزرسانی (جمعه ، 31 ارديبهشت 1395 ، 04:12)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس