مدرسه بین المللی سیستم های ابعاد پایین در دانشگاه تبریز برگزار شد

ایران کنفرانس

مدرسه بین المللی سیستم های ابعاد پایین در دانشگاه تبریز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین افتتاح این مدرسه، گفت: دانشگاه تبریز از همکاریهای بین المللی در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی با سایر دانشگاه های جهان استقبال می کند و برگزاری چنین کارگاه هایی باعث تقویت ارتباطات بین المللی و انتقال تجربیات میان محققین داخلی و خارجی می شود.

محمد مقدم واحد همچنین ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مدرسه، ابراز امیدواری کرد که این گردهمایی، عناوین و سرفصلهای در نظر گرفته شده که از آخرین یافته های علمی دنیا و در مرزهای دانش هست بتواند در پیشبرد اهداف، مفید فایده واقع شود.

رییس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز و دبیر کمیته علمی گردهمایی نیز در این مراسم گفت: ارتباطات گسترده بین المللی با گروههای تحقیقاتی مختلف در دنیا از ویژگیهای منحصر بفرد پژوهشکده است که در برخی موارد منجر به عقد قراردادهای بین دانشگاهی و تبادل دانشجو نیز شده و این پژوهشکده آمادگی کامل خود برای میزبانی از محققین داخل و خارج کشور را اعلام می نماید.

اصغر عسگری، همچنین با اشاره به حضور و سخنرانی اساتیدی از کشورهای ایتالیا، کره جنوبی، ترکیه و آمریکا در این مدرسه، افزود:   سخنرانان مدعو ضمن پرداخت به اهمیت سیستمهای ابعاد پایین و نانوساختاری به دلیل خواص منحصر به فرد نوری و الکترونیکی آنها، آخرین یافته های خود را در این خصوص ارائه می نمایند.

دبیر اجرایی گردهمایی بین المللی سیستم های ابعادپایین، نیز در این مراسم ضمن اشاره به انگیزه برگزاری این مدرسه بین المللی، گفت: تلاش برای ایجاد بستری مناسب جهت تشویق محققین داخلی و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی برای ورود به حوزه سیستمهای ابعاد پایین، مهمترین انگیزه ای است که متولیان امر برای برگزاری این گردهمایی دارند.

سعید شجاعی افزود: هدف از گردهمایی فراهم آوردن محیطی مناسب به منظور گفتگو و تبادل نظر در زمینه تازه های فیزیک سیستمهای ابعاد پایین با تاکید بر کاربردهای نوری است و این گردهمایی فرصت مناسبی برای محققین و علاقمندان به ویژه دانش پژوهان جوان و دانشجویان است که با شرکت در آن از سخنرانیهای متخصصین مدعو داخلی و خارجی در این زمینه بهره برده و به بحث وتبادل نظر بپردازند.

وی گفت: اولین تلاش ها برای برگزاری این گردهمایی از دسامبر ۲۰۱۵ آغاز و تصمیم بر آن شد که موضوعات مطروحه در راستای کاربردهای نوری سیستم های ابعاد پایین نانوساختاری باشد و طبق هماهنگیهای به عمل آمده هفت سخنران کلیدی بنام های پروفسور استفانو بلوچی از موسسه تحقیقاتی INFN رم ایتالیا، پروفسور آلپر کیراز از دانشگاه کوچ استانبول، پروفسور کوانگ کیم از موسسه تحقیقاتی یونیست دانشگاه پوهانگ کره جنوبی، دکتر مسیح دربندی از دانشگاه براون آمریکا، پروفسور نیما تقوی نیا از دانشگاه صنعتی شریف، پروفسور عزالدین مهاجرانی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتر مازیار مرندی از دانشگاه اراک به ایراد سخنرانی در موضوعات متنوع در حوزه نانو ساختارها پرداختند.

گفتنی است این مدرسه دو روزه توسط پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی و با همکاری قطب علمی فوتونیک و فدراسیون سرآمدان علمی کشور برگزار می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس