شیراز؛ میزبان دومین نشست ملی کارآفرینی

ایران کنفرانس

شیراز میزبان دومین نشست ملی کارآفرینی

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: شیراز در روزهای یازدهم و دوازدهم خرداد ماه امسال، میزبان دومین نشست ملی کارآفرینی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکتر حبیب شریف، با اعلام این خبر اظهار کرد: نشست شیراز، یک رویداد شبکه ساز در اکوسیستم کارآفرینی غرب آسیا است که با هدف توسعه همکاری‌ها و ایجاد مرکز منطقه‌ای در حوزه کسب و کارهای نوپا، فعالیت خود را از سال گذشته با همکاری سازمان‌های خصوصی و دولتی آغاز کرد.

وی برنامه اصلی این رویداد را تبادل نظر و ایجاد شبکه بین فعالان و سازندگان و شکل دهندگان اکوسیستم نوارزش آفرینی در ایران برشمرد که از طریق برگزاری جلسات هم‌اندیشی و ملاقات‌های تجاری و عمومی پیگیری می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس به اهداف این نشست اشاره و خاطرنشان کرد: نوارزش آفرینی (کارآفرینی) مقوله‌ای است چند بعدی که عوامل متعددی باید به خوبی و درستی در کنار یکدیگر کار کنند تا بتوان نتیجه مناسب را حاصل کرد.

شریف ادامه داد: به همین دلیل نشست شیراز سعی می‌کند هر سال فرصتی را برای پایش فعالیت‌های انجام شده در اکوسیستم کشور و منطقه فراهم و فعالان این عرصه را برای تبادل دیدگاه‌ها و یافته‌ها، دور هم جمع کند.

وی تصریح کرد: امسال و در کنار این تبادل نظر جایزه ملی توسعه اکوسیستم هم به بهترین فعالیت‌ها و تلاش‌ها در راه توسعه اکوسیستم بومی ایران و منطقه به برندگانی که طی فرایندی علمی، داوری شده‌اند، اعطا خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس همچنین به ساختار اجرایی این نشست اشاره و تصریح کرد: نشست شیراز به صورت مستقل و بدون وابستگی به هیچ نهاد دولتی یا جریان سیاسی ساختار بندی شده است.

شریف اضافه کرد: نشست شیراز دارای شورای سیاست‌گذاری اعم از افراد تاثیرگذار در اکوسیستم است که به صورت دوره‌ای قابلیت تغییر و جا به جایی را دارا هستند. شورای سیاست گذاری دارای یک ریاست واحد و دبیر علمی و اجرایی برای پیشبرد تصمیمات محتوایی و اجرایی است.

وی همچنین به ساختار محتوایی و برپایی پنل‌ها در این نشست اشاره و عنوان کرد: نشست شیراز شامل 6 پنل اصلی است که در هر کدام از این بخش‌ها صاحبنظران و خبرگان دو بخش وضعیت اکوسیستم را بررسی و روندهای پیش رو ترسیم می‌کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس یادآور شد که این 6 پنل شامل بانک ، سرمایه گذاری و صندوق‌های خطر پذیر،‌ استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، فرهنگ و رسانه،‌ نقش دانشگاه‌ها، صنایع و کارآفرینان، بررسی وضعیت زیرساخت‌ها و پنل نوآوری و فناوری، است.

به گزارش ایسنا، محسن مولایی دبیر اجرایی دومین نشست ملی سالانه کارآفرینی نیز در ادامه گفت: کارآفرینی با شغل‌آفرینی متفاوت بوده و یکی از اهداف اصلی این نشست تبیین مفهوم کارآفرینی است.

وی با تصریح اینکه دانشگاه‌های کشور عمدتا دانشگاه‌های نسل دوم محسوب می‌شوند، گفت: با فرهنگ سازی می‌توان تلاشی هدفمند را برای ایجاد و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم، برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

مولایی از برگزاری کارگاه‌های مختلف در حاشیه نشست شیراز خبر داد و گفت: کارگاه‌های روش‌های ارائه ایده، بازاریابی کارآفرینانه، روش‌های جذب و بازاریابی سرمایه برای کارآفرینی، ایده‌یابی و کشف فرصت‌های کارآفرینی، برای این نشست پیش‌بینی شده است.

مولایی از حضور صاحب‌نظرانی از دانشگاه‌های تهران،‌ شریف و امیرکبیر، بانک‌های خاورمیانه و ملت، مرکز ملی شتاب‌دهی استعدادها، پارک علم و فناوری تهران و اندیشمندانی از دانشگاه تورنتو، عمان، پاکستان، عراق و اسلونی در این نشست خبر داد.

وی همچنین از تمام فعالان رسانه برای حضور در این نشست ملی دعوت و تاکید کرد: مباحث مربوط به کارآفرینی در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال مغفول مانده است حال آن که می‌توان با حضوری فعال در این نشست و در پنل فرهنگ و رسانه، مسائل و چالش‌های این حوزه را مطرح و پیرامون آن بحث کرد و راهکار ارائه داد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس