پانزدهمین دوره اعطای جایزه صدهزار دلاری علوم و تکنولوژی

ایران کنفرانس

پانزدهمین دوره اعطای جایزه صدهزار دلاری علوم و تکنولوژی

بانک توسعه اسلامی (Islamic Development Bank) پانزدهمین دوره جایزه یکصد دلاری علوم و تکنولوژی را به تحقیقات و دستاوردهای برجسته در رشته‌های علوم و فناوری اعطا می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، بانک توسعه اسلامی (Islamic Development Bank) که به اختصار IDB نامیده می‌شود، یکی از موسسات بین‌المللی توسعه‌ای و از نهادهای تخصصی سازمان همکاری‌های اسلامی محسوب می‌شود. این بانک در نظر دارد برای شناسائی و تشویق موسسات شایسته و ایجاد فضای رقابتی بین موسسات علمی و تحقیقاتی 57 کشور عضو، براساس روال هر ساله، سه جایزه که هر یک شامل جایزه نقدی به مبلغ 100هزار دلار، نشان افتخار و گواهینامه است را به سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی که دارای تحقیقات و دستاوردهای برجسته در رشته‌های علوم و فناوری هستند، اعطا کند.

این تحقیقات باید دارای تاثیرات قابل ملاحظه بر توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورهای عضو بوده و در یکی از زمینه‌های مهندسی مواد، بیوتکنولوژی، داروسازی و پزشکی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، علوم دارویی، میکروالکترونیک صنعتی، نانو تکنولوژی و منابع انرژی جایگزین باشد.

تشویق و افزایش رقابت موثر بین موسسات موفق در حوزه علوم و فناوری و افزایش آگاهی از اقدامات بالقوه کشورها از جمله اهداف مهم این رقابت است و در سه گروه شامل مشارکت‌های علمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی اعضا، تحقیق و مشارکت در علوم پایه و تحقیقات علمی موثر در کشورهای کمتر توسعه یافته عضو بانک می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بانک توسعه اسلامی به نشانی www.isdb/org از بخش جایزه علوم و فناوری در صفحه اول سایت، نسخه الکترونیکی فرم‌های مرتبط را تکمیل و حداکثر تا تاریخ 8 آذر از طریق نشانی الکترونیکی آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید به بخش مربوطه بانک ارسال کنند.

همچنین همه ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند پس از اطلاع از ارسال مستندات، نسبت به پیگیری موضوع از وزارت امور اقتصادی و دارایی که محور ملی این بانک در کشور است، اقدام کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس