برگزاری پنجمین نشست علمی تخصصی حقوق شهروندی تحت عنوان "حقوق شهروندی و حقوق فرهنگی اقوام ایرانی"

ایران کنفرانس

برگزاری پنجمین نشست علمی تخصصی حقوق شهروندی تحت عنوان "حقوق شهروندی و حقوق فرهنگی اقوام ایرانی"

پنجمین نشست علمی تخصصی حقوق شهروندی تحت عنوان "حقوق شهروندی و حقوق فرهنگی اقوام ایرانی"

فرهنگ در برگیرنده‌ی آن دسته از ارزش‌ها، باورها، معتقدات، زبان، دانش و هنرها، سنن، نهادها و سبک‌های زندگی است که یک فرد یا گروه از طریق آن‌ها انسانیت خویش و معنایی که به هستی و توسعه‌ی خود می‌دهد را، ابراز می‌دارد .

حق فرهنگی حقی است که صاحب حق بر فرهنگ یا عرصه های مرتبط با فرهنگ خویش داراست و همانند دیگر حق های بشری، صاحب تکلیف در برابر این حقوق، دولت ها هستند. تمامی افراد بشر فارغ از وابستگی به گروه یا طبقه ی اجتماعی خاصی، از حقوق فرهنگی بهره مندند. اما از آنجا که فرهنگ با خود معنای گروه و جمع را به همراه دارد، حقوق فرهنگی نیز در اجتماعات و بافت گروهی است که نمود و بروز پیدا می کند. اقوام ایرانی، واحدهای خاص فرهنگی هستند که دارندگان و حاملان و برخورداران این حقوق فرهنگی محسوب می شوند. 

توضیح و تبیین حقوق فرهنگی اقوام ایرانی به عنوان ساکنان و صاحبان تاریخی این سرزمین، مولفه اساسی و بنیادی حقوق شهروندی ایرانیان است که علاوه بر مطلوبیت ذاتی پاسداری از این حقوق، می تواند نقش ارزنده ای در مواجهه با تهاجم فرهنگی و حفظ سبک زندگی ایرانی داشته باشد .

پنجمین نشست از سلسله نشست های کنگره بین المللی حقوق شهروندی تحت عنوان ((حقوق شهروندی و حقوق فرهنگی اقوام ایرانی))چهارشنبه مورخ 6 مردادماه 1395 از ساعت 17 تا 19 برگزار خواهد شد .

مونس کشاورز دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی و دبیر سلسله نشست های علمی تخصصی حقوق شهروندی بااعلام این خبرافزود: در این نشست ضمن معرفی مجموعه تعهدات قراردادی و عرفی بین المللی در باب پاسداری و توسعه حقوق فرهنگی، مقررات داخلی مربوط به حفظ این حقوق نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .

سخنران اصلی این نشست جناب آقای دکترستار عزیزی دانشیار حقوق بین الملل و مولف کتاب حمایت از اقلیتها در حقوق بین الملل میباشند.

 



توضیحات:  

 

  • حضور کلیه علاقمندان در این نشست آزاد و رایگان می باشد.

 

  • به کلیه شرکت کنندگان در نشست گواهی حضور از سوی نهاد های برگزار کننده اعطاء می گردد.

 

  • صدور گواهی علمی منوط به ثبت نام قبلی می باشد.

 

  • متقاضیان جهت ثبت نام می توانند تا پایان ساعت اداری روز سه شنبه 95/05/05 با شماره تلفن دبیرخانه 88831065-021 تماس و یا درخواست خود را به نشانی اینترنتی   آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید  ارسال نمایند.
 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس