برگزاری همایش تبیین سیاست ها و شیوه های بررسی صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

ایران کنفرانس

برگزاری همایش تبیین سیاست ها و شیوه های بررسی صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

همایش تبیین سیاست ها و شیوه های بررسی صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده و جمعی از مسئولان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر وحیدی، مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش تبیین سیاست ها و شیوه های بررسی صلاحیت های عمومی اعضای هیات علمی گفت: هیات های اجرایی جذب استان ها وظیفه خطیری در زمینه جذب اعضای هیات علمی دارند. انصافاً در یک سال گذشته نیز بررسی گزارش ها حاکی از آن است که عملکرد خوبی در این زمینه داشته اند.

وحیدی: کاهش فرآیند جذب اعضای هیات علمی از 2 سال به   145 روز

وی از کوتاه شدن فرآیند بررسی پرونده های متقاضیان عضویت هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: خوشبختانه تکلیف پرونده متقاضیان شرکت کننده در فراخوان های 90 تا 94 مشخص شده و همچنین 95درصد فرآیند جذب اعضای هیات علمی که در فراخوان 94 ثبت نام کرده بودند نیز پایان یافته است.

وحیدی از پاسخگویی به متقاضیان جذب در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه جذب خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل راه اندازی این سامانه، بسیاری از مراجعات به سازمان مرکزی کاهش یافته و پاسخگویی بسیار خوبی داشته ایم.

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فرآیند جذب اعضای هیات علمی از 2 سال به 145 روز کاهش یافته است، گفت: این موفقیت به دلیل تبیین سیاست ها و برنامه های مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی حاصل شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم تا پایان سال مطابق تعهدی که داشته ایم، تبدیل وضعیت استخدامی 15هزار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز انجام شود.

نیازی: اهتمام کارگروه های بررسی صلاحیت عمومی به جذب اعضای هیات علمی متعهد و متخصص

مدیرکل دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه با بیان اینکه شتاب و کیفیت مناسبی در جذب اعضای هیات علمی بوجود آمده است، گفت: اتحاد، انسجام و بهره گیری از خرد جمعی و شوراهای راهبردی باعث در دانشگاه آزاد اسلامی باعث کاهش این فراینده شده است.این شیوه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی می تواند الگوی بسیاری از دانشگاه های داخل و خارج کشور قرار بگیرد.

نیازی هدف از بازنگری در فرایند جذب و گزینش اعضای هیات علمی را شکستن مافیای بوجود آمده در برخی واحدهای دانشگاهی دانست و گفت: متاسفانه برخی واحدها تنها اقدام به جذب اعضای هیات علمی متناسب با خط مشی فکری خود می کردند که ما سعی کردیم این شیوه را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه هدف ما باید جذب اعضای هیات علمی اصلح به جای صالح باشد گفت: گاه دیده می شد که برخی واحدها در انتخاب اعضای هیات علمی به انتخابی حداقلی کفایت می کردند و به جای انتخاب اصلح به سمت انتخاب صالح می رفتند که این امر مورد پسند دانشگاه آزاد اسلامی نبود.

مدیر کل دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: هر چه انتخاب اعضای هیات علمی با حساسیت و دقت انجام شود، نسل آینده افرادی وفادار به آرمان های انقلاب و نظام خواهند بود.

وی دارا بودن تعهد و تخصص را از ویژگی های توامان یک عضو هیات علمی دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی تنها ارائه خدمات آموزشی نیست، پرورش و آموزش باید همراه با یکدیگر مورد توجه قرار گیرند تا در تربیت نسل آینده اثرگذار باشد که این مهم نیز بارها در مطالبات مقام معظم رهبری و رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

نیازی از اعضای کارگروه های بررسی صلاحیت عمومی خواست نسبت به جذب اعضای هیات علمی متعهد و متخصص اهتمام ورزند و تاکید کرد: اعضای این کارگروه ها سعی کنند جلسات با حفظ آرامش مصاحبه‌شونده برگزار شود و اصل را بر برائت افراد قرار دهند.

وی افزود: تمامی افراد حق دارند درخصوص قضاوتی که در مورد آنها می شود، اعتراض کنند. باید سعی کنیم نحوه برخورد با مصاحبه‌شوندگان به گونه ای باشد که زمانی که آنها جذب دانشگاه شدند، به همکاری با این مجموعه افتخار کنند.

طیبی: جلسات گزینش باید برای فرد مصاحبه‌شونده ایجاد انگیزش کرده و باعث راهنمایی او شود

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طیبی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان تهران در ادامه این نشست، گفت: ایجاد وحدت رویه درخصوص جذب هیات علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وحدت فرقه های اسلامی با مشکل روبروست، گفت: اگر تا به امروز نتوانسته ایم بحث وحدت را به عنوان یک فرهنگ اسلامی در جهان اسلامی حاکم کنیم، به آن دلیل است که بسیاری از منادیان وحدت، به این امر باور ندارند. در جذب هیات علمی نیز باید وحدت رویه را در دستورکار قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از جایگاه هیات علمی بسیار حائز اهمیت است، گفت: همین موضوع باعث می شود هیات های اجرایی جذب اعضای هیات علمی با دقت بیشتری به وظایف خود عمل کنند .

طیبی از اعضای هیات های اجرایی جذب هیات علمی خواست نسبت به آنچه انجام می دهند، باور داشته و از تصنع به رفتار بپرهیزند چرا که این امر اثرات مخرب خود را در مدیریت، هدایت و هرگونه برنامه ریزی نشان خواهد داد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان تهران درخصوص برگزاری جلسات مصاحبه از متقاضیان عضویت در هیات علمی اظهار داشت: این جلسات باید برای فرد مصاحبه‌شونده ایجاد انگیزش کرده و باعث راهنمایی او شود. به گونه ای که حتی اگر فرد نتوانست جذب دانشگاه شود، در پی پیشرفت و تعالی معنوی خود باشد.

 

رعایت حقوق شهروندی و اسلامی در گزینش

نماینده حراست کل کشور در این جلسه، ضمن تاکید بر رعایت گفتگوهای محترمانه با مصاحبه‌شوندگان اعضای هیات علمی گفت: در این جلسات باید حقوق اسلامی و شهروندی افراد رعایت شود.

وی افزود: هرگونه مستندسازی مصاحبه باید با رضایت مصاحبه شونده همراه باشد وگرنه خلاف شرع و قانون محسوب می شود.

کی‌نژاد: دانشگاه آزاد اسلامی از مهاجرت دانشجویان جلوگیری کرده است

دکتر محمدعلی کی‌نژاد، رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم به سخنان دکتر میرزاده درباره توسعه کیفی اشاره کرد و گفت: تحولی که دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد توسعه کیفی خواهد داشت بسیار عظیم است. پیشنهاد می‌شود این دانشگاه هر چه بیشتر از تجربیات هیات‌های اجرایی در استان‌ها استفاده کند تا در این مسیر ثابت قدم باشد.

او به عملکرد هیات‌های اجرایی جذب در استان‌ها اشاره کرد و گفت: مواردی از جمله نقل و انتقالات استادان در هیات‌های اجرایی جذب استان‌ها مورد توجه است. هم‌چنین دانشگاه‌ها باید بتوانند کارهای اجرای را با سرعت بیشتری انجام دهند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی به استانداردسازی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: کاهش ورودی دانشگاه‌ها موجب می‌شود برخی رشته‌ها نیز کاهش یابند؛ بنابراین دانشگاه‌ها با آینده‌نگری باید این موضوع را نسبت به نقشه جامع علمی کشور به صورت تفصیلی بررسی و بازنگری کنند.

کی‌نژاد ادامه داد: نمودار جذب برای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت هر 4 ماه یک بار است که با توجه به تلاش‌های این دانشگاه پیش‌بینی‌ می‌شود این مدت کوتاه‌تر خواهد شد.

او درباره صلاحیت‌های عمومی گفت: طبق قانون اگر 20 روز یا یک ماه از ارسال استعلام افراد به وزارتخانه بگذرد، پاسخ باید مثبت تلقی شود. خوشبختانه آمار تایید نشدن از طرف وزارتخانه بسیار کم است و تعدادی از آن‌ها هم در حال بررسی مجدد هستند. افرادی که برای ارزیابی صلاحیت‌های عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند بسیار افراد بادقتی هستند و در این موضوع به شکل حرفه‌ای عمل می‌کنند.

کی‌نژاد درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خدا را شاکریم که دست در دست دانشگاه‌ آزاد اسلامی نیازهای علمی کشور را برطرف می‌کنیم. این دانشگاه با راه‌اندازی رشته‌های جدید از اعزام دانشجویان به خارج از کشور جلوگیری کرده است و امیدواریم این روند با همکاری یکدیگر ادامه داشته باشد.

 

دانشگاه آزاد اسلامی بار بزرگی از دوش وزارت بهداشت و علوم برداشته است

دکتر جواد محمدی، دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این نشست، ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آینده کشور و دانشگاه‌ها به جذب اعضای هیات علمی و کیفی‌سازی آموزشی بستگی دارد، زیرا آن‌ها تضمین آینده کشور هستند.

او به سخنان مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های استاد اشاره کرد و گفت: استاد باید به پیشرفت علمی کشور علاقه‌مند و آن را باور داشته باشد. همچنین باید به نیازهای کشور و رشد علمی و معنوی دانشجویان توجه کند. استادان باید به دانشجویان امید دهند و آنها را از یأس دور کنند.

دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اعضای هیات علمی باید حضور حداکثری در دانشگاه داشته باشند و قسمتی اعظمی از وقت خود را در دانشگاه بگذرانند. همچنین آنها باید از سیاسی‌کاری در دانشگاه بپرهیزند. استادان باید به مساله اسلامی‌ شدن دانشگاه‌ها توجه نشان دهند همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، اگر یک فرد غیرمتعهد وارد دانشگاه شد باید متدین از دانشگاه خارج شود.

محمدی به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بار بزرگی از دوش وزارت بهداشت و وزارت علوم برداشته است. این جوانان اگر جذب مراکز آموزشی داخلی نشوند حتماً از کشور خارج خواهند شد. همچنین حرکتی که در این دانشگاه برای جذب هیات علمی آغاز شده در طول عمر نظام بی‌سابقه بوده است.

او به جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در 7 سال اخیر بیش از 40هزار نفر عضو هیات علمی جذب کرده است که انتقادات نسبت به روند جذب این دانشگاه بسیار کم است. همچنین 99.7 درصد استعلام‌های این دانشگاه از وزارت اطلاعات جواب مثبت گرفت. بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی در جذب اعضای هیات علمی دقت بسیار دارد و درست انتخاب می‌کند.

دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه از سال 92 تا 96، تعداد 20هزار عضو هیات علمی جذب خواهد کرد که فرصت خوبی برای نظام ایجاد می‌شود تا بتواند از سرمایه‌های انسانی استفاده کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس