هشتمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پایان یافت

ایران کنفرانس

هشتمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پایان یافت

هشتمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شامگاه امروز (چهارشنبه) در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، هشتمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که از 13 شهریورماه به مدت پنج روز به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده بود، شامگاه روز چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت، معاون آموزشی وزارت بهداشت، ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به کار خود پایان داد.

در این مراسم دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ضمن تبریک به برگزیدگان هشتمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و یادی از شهدای 17 شهریور میدان ژاله سابق (شهدای امروزی) گفت: چه خوب است یادی کنیم از کسانی که جان خود را در راه میهن و باورهای دینی خود نثار کرده‌اند و حدود 38 سال پیش در 17 شهریورماه در این میدان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: درست است که در این مقطع حائز رتبه می‌شوید، اما هنوز راهی طولانی در پیش دارید. به خصوص اگر نیت‌تان خدمت به مردم و کشور باشد. آنچه که باید در خود تقویت کنید، توجه و خدمت به مردم است. هرچه‌قدر تعصب دفاع از وطن و میهن، باور به آنچه که دستاورد نیاکان ما است و ضرورت مراقبت از آن را در خود تقویت کنید، حتماً در آینده انسان موثری خواهید بود.

وزیر بهداشت افزود: اگر بخواهیم مردم را دوست داشته باشیم و آب و خاک خود را حفظ کنیم، حتماً باید باورهای مردم را قبول داشته باشیم و به آن‌ها احترام بگذاریم. بنابراین آنچه که می‌تواند مسیر زندگی همه ما را بسازد و همه ما معتقدیم که دلیل خلقت ما چیزی جز این نمی‌تواند باشد، خدمت به دیگران و سرآمد بودن در آزمون الهی است.

دکتر هاشمی اظهار کرد: برای این که انسان بخواهد موثر باشد، حتماً باید دانش، توانمندی، عشق و علاقه به کار و به مردمی که می‌خواهند به آن‌ها خدمت کند داشته باشد که این امر در رشته‌هایی مثل علوم پزشکی بیشتر از سایر رشته‌های دیگر ضروری است، زیرا با انسان و جان انسان سر و کار دارد.

در ادامه این مراسم دکتر علی‌اصغر پیوندی، ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی ضمن خیرمقدم به حاضرین در این مراسم و یادی از شهدای حادثه منا اظهار کرد: یکی از رسالت‌های دانشگاه، رشد علمی کشور است و توجه به نخبگان، استعدادهای برتر، یافتن، پرورش و صیانت از آن‌ها از وظایفی است که باید در راه جهش علمی کشور انجام دهیم.

وی ادامه داد: برگزاری چنین رقابت‌های علمی در بین دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان رشته‌های مختلف یکی از نشاط‌آورترین و جذاب‌ترین برنامه‌ها در وزارت‌خانه است که روز به روز علاقه‌مندان به حضور و شرکت در این برنامه‌ها بیشتر می‌شود.

پیوندی افزود: دانشگاه شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌ها باید از دانشجویان برگزیده در المپیاد علمی در حوزه‌های مختلف در جهت حل مشکلات نظام سلامت و ارتقای دانشگاه استفاده کنند و ما باید بتوانیم با یاری آن‌ها مشکلات پررمز و راز نظام سلامت را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: دانشجویان نباید از برنامه‌های اصلی خود که کار علمی و پژوهشی است غافل شوند و این امر باعث شود که کار، بزرگی خود را حفظ کند. ما نیز باید در دانشگاه‌ها و وزارتخانه شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم از دانشجویان به درستی استفاده کنیم.

در ادامه محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: 700 دانشجو از سراسر کشور در این المپیاد شرکت کردند که این نشان از جنبش و جوشش همکاران ما در دانشگاه علوم‌پزشکی است.

وی ادامه داد: در حوزه وزارت بهداشت خوشحال هستیم که تعداد استعدادهای درخشانی که به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی وارد می‌شوند در حال توسعه است. سال گذشته حدود 15 درصد نسبت به سال‌های قبل تعداد استعدادهای درخشانی که به حوزه پزشکی آمده‌اند بیشتر شده بود و علت آن هم این است که رقابت و گرایش به حوزه پزشکی بیشتر است.

لاریجانی اضافه کرد: از 13 هزار دانشجوی کل کشور که به عنوان استعداد درخشان معرفی شده‌اند، حدود 6 هزار نفر در حوزه علوم پزشکی کشور هستند که این امر از جهتی برای دانشگاه‌های ما فرصت خوبی است.

وی بیان کرد: استعدادهای درخشان باید آینده‌ی علمی کشور را تضمین و دانشگاه‌ها را بسازند. این یک سرمایه‌گذاری مهمی برای توسعه علمی کشور است که باید آن را حمایت کنیم و گسترش دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: مهم است که تمام دانشجویان و خصوصاً استعدادهای درخشان در روند آتی دانشگاه‌ها نقش داشته باشند و امیدواریم قبل از سال تحصیلی 500 گرنت آموزشی از مرکز ملی آموزش‌های پزشکی در اختیار دانشجویان کشور قرار بگیرد.

وی همچنین افزود: هدف ما این است که دانشجویان در نقاط مختلف کشور با نوآوری‌های آموزش و فعالیت‌های تحولی آموزش خود را آشنا کنند و در آن زمینه در صورت علاقه پروژه‌هایی را تعریف نمایند.

وی افزود: باید با محیط خودمان آشنا باشیم و آن را به خوبی بشناسیم زیرا ما گروه پزشکی جامعه هستیم. باید به آلودگی هوا، محیط‌زیست، بیماری‌ها و ... توجه کنیم و چه بهتر است که دانشجوی پزشکی از آن‌ها آگاهی به دست آورد و بر روی آن‌ها مطالعاتی انجام دهد.

لاریجانی در پایان صحبت‌هایش افزود: بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا برخی از مشکلات تحولی خود را در امر آموزش به وسیله دانشجویانشان حل می‌کنند. به نظر ما مهم است که استعداد و انرژی دانشجویان برای تحولات آموزشی پزشکی به کار گرفته شود. زیرا دانشگاه آینده دانشگاه سنتی فعلی نیست و دانشگاه هزاره سوم در همه زمینه‌ها باید به گونه‌ی دیگری اداره شود.

در ادامه این مراسم، دبیر هشتمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی اظهار کرد: در این رقابت، 58 داور، 59 سرپرست، 57 دانشگاه، 652 دانشجو در حوزه المپیاد و 103 نفر در حوزه جانبی فعالیت کرده‌اند. همچنین از حوزه‌های غیرپزشکی نیز شرکت‌کننده داشته‌ایم و حدود 20 رشته مختلف در این المپیاد حضور داشته‌اند.

یزدانی ادامه داد: در کنار دانشگاه‌های بزرگ که از بضاعت و حمایت بیشتری برخوردارند در سال‌های اخیر به طور فزاینده تعداد مدال‌ها از دانشگاه‌های کوچک بیشتر شده است. در هر موردی که به خصوص در عرصه گروهی وقتی دانشگاهی را می‌بینیم که وارد رقابت می‌شود، کاملاً ردپای فرد یا افرادی را در آن دانشگاه می‌توان پیدا کرد که فعالیت یا حمایتی خاص دارند و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری بر روی نخبگان و استعدادهای درخشان در زمینه المپیاد حتی در دانشگاه‌های کوچک مثمر ثمر خواهد بود.

این مراسم با اعطای جوایزی به نفرات برگزیده و تقدیر از داوران به پایان رسید.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس