هشدار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام درخصوص برپایی همایش‌های علمی

ایران کنفرانس

هشدار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام درخصوص برپایی همایش‌های علمی

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) درخصوص استفاده غیرقانونی از نام و اعتبار ISC در برپایی همایش‌های علمی و الزام ثبت همایش‌های علمی در سامانه همایش‌های معتبر ISC قبل از فراخوان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به عنوان سومین نظام استنادی بین‌المللی و متولی سنجش علم دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور و سایر کشورهای اسلامی است. به موجب آیین‌نامه «نحوه برگزاری و ساماندهی همایش‌های علمی» تمام دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، انجمن‌های علمی جهت برگزاری همایش‌های علمی قبل از فراخوان لازم است مطابق با «شیوه‌نامه ثبت، پردازش و اشاعه همایش‌های علمی و مقالات آن» نسبت به ثبت همایش‌های علمی در سامانه همایش‌های معتبر ISC اقدام و بعد از همایش مجموعه مقالات را جهت نمایه‌سازی به پایگاه ISC ارسال کنند.

از آنجا که ثبت یک دوره همایش در سامانه همایش‌های معتبر ISC به منزله صدور مجوز به برگزارکننده جهت استفاده از آرم و اعلام حمایت ISC در دوره‌های بعدی همایش نیست، برگزارکننده ملزم است راسا در هر دوره از همایش، نسبت به ثبت و اخذ مجوز استفاده از نشان واره(لوگو) ISC اقدام کند. ضمنا در برگزاری تمام همایش‌های علمی و بالاخص همایش‌های بین‌المللی، برگزارکننده باید بر اساس ماده 3 آیین ‌نامه «نحوه برگزاری و ساماندهی همایش‌های علمی» به شماره 168216/3 مورخ 11 آذرماه 1393 مجوزهای لازم را اخذ کند (http://conf.isc.gov.ir/FileForDownload/files/shivenamejadid.pdf).

در چند ماه اخیر مشاهده شده است که عده‌ای بصورت غیرقانونی، برگزاری همایش را وسیله‌ای برای کسب درآمد و تجارت قرار داده و بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح، نسبت به برگزاری انواع همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی در سطح کشور و حتی خارج از کشور اقدام کرده‌اند.

با توجه به الزامات قانونی در صورت مشاهده هر گونه استفاده بدون مجوز از آرم و لوگوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) موجبات پیگرد قانونی را جهت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فراهم می‌آورد.

بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، به تمام شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان در همایش توصیه می‌شود با مراجعه به وب سایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به آدرس http://mcl.isc.gov.ir ضمن آگاهی از نحوه ثبت همایش در پایگاه و آشنایی با آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوطه، لیست همایش‌های ثبت شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و فهرست برخی از همایش‌هایی که بدون اخذ مجوز اقدام به استفاده از نام و یا لوگوی ISC کرده‌اند، را ملاحظه کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس