برگزاری بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی محاسبات کلان مقیاس

ایران کنفرانس

برگزاری بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی محاسبات کلان مقیاس

با همت دانشگاه خوارزمی بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی محاسبات کلان مقیاس به عنوان سومین کنفرانس مهم دنیا، از 4 تا 6 اردیبهشت ماه سال 96 با حضور پدر محاسبات خوشه‌ای باولف و پدر سیستم‌های محاسباتی تورین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید لیلی میرطاهری در نشست خبری امروز (یکشنبه) با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی سیستم‌های محاسباتی کلان‌ داده و کلان‌ مقیاس در اردیبهشت‌ماه سال آینده گفت: برای برگزاری این کنگره از سه سال قبل پیگیری‌های لازم صورت گرفت ضمن آنکه هیات‌هایی از مراکز تحقیقاتی در ایتالیا و اعضای این کنگره به ایران دعوت شدند و پس از بررسی‌های لازم موافقت خود را برای برگزاری بیست‌وپنجمین دوره این کنگره در ایران اعلام کردند.

وی با تاکید بر اینکه این کنگره از چهار تا شش اردیبهشت‌ماه سال آینده، گفت: برای اولین بار است که این کنگره در آسیا و در ایران برگزار می‌شود. ضمن آنکه برخی از کشورهای آسیایی چون ازبکستان، آذربایجان، ترکیه و برخی از کشورهای عربی برای حضور در این کنگره آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

میرطاهری برگزاری این کنگره را بستری برای افزایش ارتباطات بین‌المللی ذکر کرد و ادامه داد: سیستم‌های محاسباتی کلان‌داده برای حوزه‌هایی چون نفت، بانک، بیمه، نظامی، هواشناسی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی، نجوم، کیهان شناسی، شیمی و مهندسی محاسباتی کاربردهای زیادی دارد چرا که این مراکز با حجم سنگینی از داده‌ها مواجه هستند که باید با آنالیز آنها بتوانند تصمیم‌سازی کنند. از این رو این سیستم‌ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با تاکید بر اینکه کاربرد سیستم‌های محاسباتی کلان‌مقیاس در بخش‌های صنعتی مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دنیا از سال 2008 پروژه Exascale Computing در حال اجراست که بر این اساس کشورهای اروپایی، آمریکا و چین در تلاش هستند تا ماشین‌هایی تولید کنند که توان محاسباتی 10 به توان 18 را داشته باشند.

دبیر بیست‌وپنجمین کنگره بین‌المللی سیستم‌های محاسباتی کلان‌مقیاس با تاکید بر اینکه این هدفگذاری دنیا تا سال 2018 است، یادآور شد: تاکنون کشورهای درگیر موفق به عرضه ماشین‌هایی با توان محاسباتی 10 به توان 18 نبودند از این رو این هدف‌گذاری تا سال 2029 تمدید شد.

میرطاهری با بیان اینکه آمریکا تا سال 2029 موفق به عرضه ماشین‌های محاسباتی با قدرت 10 به توان 18 دست خواهد یافت، اظهار کرد: سیستم‌های محاسباتی و ابر رایانش یکی از فناوری‌های پیشرفته و از حوزه‌های استراتژیک علوم کامپیوتر است و با برگزاری این کنگره درصدد توسعه این فناوری در کشور هستیم.

به گفته وی در این کنگره در خصوص موضوعاتی چون مسایل چالشی سیستم‌های کلان مقیاس(Exascale Computing)  و کلان داده (Big Data)، سیستم‌های ابررایانشی (High Performance Computing) بحث و و بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کنگره همچنین نمایشگاه جنبی برای شرکت‌ها و موسسات داخلی و بین‌المللی برای عرضه دستاوردهای تحقیقاتی آنها برگزار خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی از حضور پرفسور استرلینگ پدر محاسبات خوشه‌ای باولف (Cluster Computing)، پرفسور جفری فاکس از پیشگامان محاسبات ابری و سیستم‌های کلان داده (Cloud Computing)، پرفسور ولریو پاسکویچ از پیشگامان کلان داده‌ها و پرفسور ایان فاستر پدر سیستم‌های محاسباتی تورین (Grid Computing) در بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی کلان مقیاس خبر داد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس