دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبان 11 کشور در سمینار بین‌المللی‌سازی آموزش

ایران کنفرانس

دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبان 11 کشور در سمینار بین‌المللی‌سازی آموزش

معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری سمینار بین‌المللی‌سازی آموزش با حضور 11 کشور خارجی طی ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی عرب خردمند در نشست خبری سمینار بین‌المللی آموزش گفت: بین‌المللی‌سازی آموزش براساس اسناد بالادستی جزو اهداف علمی کشور است و طبیعی است آشنایی با این فرآیند اطلاع از چالش‌ها و استفاده از تجربیات بین‌المللی در بین‌المللی‌سازی می‌تواند به جهت سرعت بخشیدن به فرایند و جلوگیری از آزمون و خطا و دستیابی به مسیری منطبق با بین‌المللی‌سازی آموزش در مراجع معتبر دنیا موثر باشد.

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران تا کنون سعی شده است از فعالیت دانشگاه‌ها و کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده کنیم که طبیعی است این تجربیات باید متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور ما بومی سازی شود و این فعالیت‌ها در واحد مطالعات بین‌الملل دانشگاه به طور مستمر انجام می‌شود.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه در شرایط فعلی لزوم برگزاری سمیناری بین‌المللی در حوزه بین‌المللی‌سازی آموزش را احساس کردیم، گفت: امیدواریم بتوانیم با این سمینار وزارت‌خانه‌های علوم و وزارت بهداشت را نیز برای برپایی گردهمایی‌های مشابه با خود همراه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستیابی به مرجعیت علمی با همکاری همگون نهادهای مختلف کشور به دست می‌آید، افزود: از دانشگاه‌های تیپ 1 کشور انتظار می‌رود در حرکتی همسو در راستای دستیابی به این هدف تلاش کنند و بهتر است هر سال یکی از دانشگاه‌ها برگزاری این سمینار را به عهده بگیرند.

وی با اشاره به موضوع سمینار بین‌المللی‌سازی آموزش با عنوان جابه‌جایی گفت: بحث امسال سمینار جابه‌جایی است که با نگاه دانشجویانی که برای تحصیل به کشورهای دیگر می‌روند و فرایندی که کشور میزبان برعهده دارد، برگزار می‌شود.

عرب خردمند از برگزاری سمینار بین‌المللی‌سازی آموزش طی روزهای 9 و 10 اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: این سمینار با حضور 11 کشور خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این سمینار می‌توانند از طریق سایت ثبت‌نام به آدرس www.iheseminar.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 330 نفر از 73 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سایت سمینار ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: سمینار بین‌المللی‌سازی آموزش با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار می‌شود و 18 سخنران بین‌المللی در آن به ارائه سخنرانی می‌پردازند.

در ادامه این نشست دکتر محمدحسین نکوفر دبیر سمینار بین‌المللی آموزش اظهار کرد: در حاشیه سمینار بین‌المللی‌سازی آموزش ردای علمی پروفسور اوبرلین رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال1318 بعد از به ارث رسیدن این ردا به نتیجه‌ی وی بعد از نسل‌ها توسط عروس ایشان به دانشگاه علوم پزشکی تهران تقدیم می‌شود که این ردا توسط دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سخنرانان سمینار بین‌المللی‌سازی آموزش گفت: دکتر ملک‌زاده در این همایش در خصوص انجام پژوهش‌های بین‌المللی و بین‌المللی‌سازی پژوهش و جذب بودجه‌های بین‌المللی و باقر لاریجانی راجع به آموزش در علوم پزشکی و بین‌المللی‌سازی آموزش سخنرانی خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سمینار بین‌المللی آموزش سمیناری کاملا بین‌رشته‌ای است و مختص علوم پزشکی نیست و دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها میزبان این دوره از سمینار است و امیدواریم برگزاری ان بین وزارت علوم و بهداشت در چرخش باشد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس