برگزاری کنگره بین‌المللی تولیدمثل به همت انجمن علمی جنین‌شناسی

ایران کنفرانس

برگزاری کنگره بین‌المللی تولیدمثل به همت انجمن علمی جنین‌شناسی

سومین کنگره بین‌المللی تولید مثل همزمان با دومین کنگره بین‌المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری از تاریخ 30 اردیبهشت تا اول خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سومین کنگره بین‌المللی تولید مثل و دومین کنگره بین‌­المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری، 30 اردیبهشت تا اول خردادماه به صورت همزمان در مرکز همایش‌­های رازی توسط انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران با همکاری مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و درمان ناباروری کشور به شکل ارائه مقالات تخصصی، پوستر، سخنرانی‌های جامع در قالب پانل‌های تخصصی و بحث‌های گروهی با حداکثر امتیاز بازآموزی برگزار می‌شود.

پانل سلامت جنین قبل و بعد از لانه‌گزینی با مسؤولیت دکتر سعیدرضا غفاری یکی از پانل­‌های سومین کنگره تولید مثل است که محورهای مورد بحث در این پانل، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی بیماری‌های کروموزومی: تجربه ایران، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی بیماری‌های تک‌ژنی: تجربه ایران، جنبه‌های جنین‌شناسی و رویانی تشخیص مولکولی قبل از لانه‌گزینی: تجربه ایران، جنبه‌های بالینی بررسی سلامت جنین و جنبه‌های اخلاقی بررسی سلامت جنین است.

غفاری در تشریح اهمیت این پانل گفت: برای زوج‌هایی که قصد فرزنددار شدن دارند، مهم‌ترین اولویت، سلامت جنین و نوزاد آینده آنهاست. این موضوع در همه خانواده‌ها اعم از اینکه مشکلات باروری داشته باشند یا خیر، صدق می‌کند و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های عمده‌ای در زمینه بررسی سلامت جنین در زمان قبل از لانه‌گزینی و چه بعد از آن اتفاق افتاده است و این پیشرفت‌ها به نحوی است که در مواردی، بررسی‌های سلامت جنین به همه زوج‌ها و یا در زمان‌هایی به برخی از موارد خاص توصیه می‌شود.

مسؤول این پانل همچنین تاکید کرد: با روش‌های جدید غربالگری قبل از لانه‌گزینی علاوه بر اطمینان از سلامت جنین، در موارد زیادی موفقیت بارداری در روش‌های کمک باروری هم افزایش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: برخی از بیماری‌ها با ظهور دیررس که دهه‌ها بعد از تولد، فرد را مبتلا به بیماری‌های خطرناک می‌کند نیز قابل تشخیص است. از طرفی با روش‌های موجود که در کشور ما نیز فراهم بوده و در دسترس قرار گرفته است، می‌توان جنین‌های مناسب برای کمک به پیوندمغز استخوان در نزدیکان مبتلا و بیماری‌های کشنده در افراد مبتلا را نیز پیش‌بینی کرد و تشخیص داد.

غفاری تصریح کرد: در صورتی که بارداری اتفاق افتاده باشد نیز می‌توان با روش‌های جدید از هفته‌های ابتدایی بارداری یا سه ماهه‌های اول و بعد از آن وضعیت سلامت جنین را به صورت منفرد یا انبوه مورد بررسی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در این پانل جوانب گوناکون فنی، تخصصی، بالینی، جنین‌شناسی و ژنتیک مواردذکر شده مورد بررسی و بحث قرار  می‌گیرد و آخرین پیشرفت‌های جهان و کشورمان معرفی می‌شود.

پانل تغذیه و ورزش در تولیدمثل

در پانل "تغذیه و ورزش در تولیدمثل" به موضوعاتی از جمله اثرات تغذیه بر باروری و برنامه‌ریزی جنینی، الگوهای رفتاری غذایی تغییرپذیر موثر بر باروری از منظر سلولی و کلینیکال، مداخله موثر تغذیه برای اصلاح مسیرهای متابولیکی موثر بر باروری زنان، اثرات کلینیکال و مداخلات تغذیه در پاسخ‌های درمان ناباروری پرداخته خواهد شد.

دکتر گیاهی، مسؤول پانل تغذیه و ورزش کنگره بین‌المللی تولید مثل  در این راستا گفت: محور اصلی این پانل اثرات کوتاه مدت و بین نسلی مداخلات تغذیه و ورزش از منظر شواهد سلولی، اپی‌ژنتیک، کلینیکال بر مسیرهای متابولیکی موثر در باروری و تاثیر آن در سلامت باروری نسل آینده است.

وی افزود: همچنین هدف از ارائه پانل"تغذیه و ورزش در تولیدمثل"  این است که بتوان خدمات تخصصی را در سطح کلینیکی به منظور کمک به درمان و مداخلات مورد نیاز در سطح جامعه با رویکرد پیشگیرانه  اجرا کرد.

مسؤول پانل "تغذیه و ورزش در تولیدمثل" ادامه داد: برنامه­‌ریزی پاسخ­‌های هورمونی و متابولیکی موثر در باروری، هم تابع مداخلات کوتاه مدت و هم ناشی از شرایط داخل رحمی دوران جنینی است، به همین علت وضعیت تغذیه از دوران جنینی بر قدرت باروری در نسل‌های بعد موثر است و این موضوع بسیار مهمی بوده که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: از آنجا که این تاثیرات فراتر از تاثیر وزن و نمایه توده بدن بر قدرت باروری هستند، تلاش می‌شود در این پانل رویکرد متخصصان حوزه باروری به مقوله تغذیه از بحث چاقی و لاغری صرف و یا تاثیر تک نوترینت‌ها در غالب مکمل‌های غذایی به رویکردی جامع‌تر مبتنی بر الگوهای مصرف غذایی و مداخلات بومی که باید در این حوزه انجام شود، ارتقاء یاید.

بر اساس اعلام روابط عمومی کنگره تولید مثل، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانند به نشانی اینترنتی www.icrhc-iserb.ir/2017 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22404144 داخلی 334 و 338 تماس بگیرند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس