حمایت وزارت علوم از برگزاری همایش‌های تخصصی توسط انجمن‌های علمی

ایران کنفرانس

حمایت وزارت علوم از برگزاری همایش‌های تخصصی توسط انجمن‌های علمی

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم، حمایت از برگزاری همایش‌های تخصصی توسط انجمن‌های علمی بویژه در حوزه‌های اولویت‌دار را از برنامه‌های وزارت علوم اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید احمدی در نشست هم‌اندیشی رؤسای انجمن‌های علمی ایران که در راستای مشارکت نخبگان و استعدادهای برتر در تصمیم‌سازی‌ها و مدیریت کشور با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم و جمعی از رؤسای انجمن‌های علمی ایران در محل این وزارتخانه برگزار شد، ساماندهی و تقویت انجمن‌های علمی به منظور ایفای نقش مرجعیت علمی و ارتقای مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها، توسعه و ترویج و انتشار علم و فناوری و طراحی سازوکار لازم برای بهره‌مندکردن سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور از پژوهش‌های تأییدشده در مراجع معتبر علمی از جمله فرهنگستان‌ها و مؤسسات و کانون‌های تفکر و انجمن‌های علمی مرتبط را به عنوان بندهایی از نقشه جامعه علمی کشور در راستای تقویت انجمن‌های علمی دانست.

وی حمایت از برگزاری همایش‌های تخصصی توسط انجمن‌های علمی بویژه در حوزه‌های اولویت‌دار را از برنامه‌های وزارت علوم اعلام کرد و گفت: تسهیل واگذاری نشریات علمی و تخصصی به انجمن‌های علمی و ایجاد نهادهای رصد علم و فناوری در حوزه‌های اولویت‌دار با مشارکت این انجمن‌ها و مراکز دانشگاهی و مؤسسات غیر دولتی از دیگر نقش‌های انجمن‌های علمی در نقشه جامع علمی کشور است.

رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی ایران اظهار امیدواری کرد در این نشست سازوکار و مدلی به صورت مؤثر و فعال در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور در حوزه‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی، توسعه علم و فناوری و سیاست‌های کلان ارتباطات بین‌المللی بیابیم تا بتوانیم تعامل، همفکری و کمک به تصمیم‌سازی دولت در امور مختلف با گروه‌های نخبگان کشور را محقق کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این نشست از انجمن‌های برتر علمی در ۶ گروه تخصصی علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر، بین رشته‌ای و علوم انسانی تقدیر شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس