سومین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی برگزار می شود

ایران کنفرانس

سومین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی برگزار می شود

ارومیه- مدیرعامل تولیت بارگاه شمس تبریزی خوی از برگزاری همایش بین المللی شمس و مولانا مهرماه امسال در خوی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتاح کبیری در آیین رونمایی از پوستر این همایش با اعلام محورهای سومین همایش بین المللی شمس و مولانا گفت: مولوی در مقالات شمس، عرفان و اندیشه و ادب در مقالات شمس و شمس در آثار مولوی از محورهای مهم این کنفرانس است.

وی با بیان اینکه این همایش همانند سال های گذشته در خوی برگزار می شود، افزود: نقش اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زمان در پرورش شخصیت شمس، تحصیلات شمس تبریزی و زمینه های آموزشی عصر او، مشایخ شمس تبریزی و خلق و خوی شمس نیز از محورهای این همایش بین المللی است.

کبیری اضافه کرد: شمس و مولوی؛ عشق الهی، شمس و یاران مولوی، شمس در کتاب ها و مناقب نامه های بعد از مولوی، شمس در هنر و ادبیات معاصر ایران و جهان، تحقیقات معاصران و مستشرقان درباره شمس و ارتباط او با مولوی نیز از دیگر محورهای همایش بین المللی شمس و مولاناست.

وی بیان کرد: به دلیل تقارن هفتم مهرماه روز شمس با ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) این همایش بین المللی در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه برگزار می شود.

وی گفت: ارائه مقالات برتر، سخنرانی های اساتید برجسته داخلی و خارجی و برگزاری های کارگاه های آموزشی با موضوع شمس و مولانا از اهم برنامه های این همایش است.

کبیری اعلام کرد: این همایش توسط موسسه تولیت شمس تبریزی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با همکاری موسسه آموزش عالی شمس تبریزی، فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری، میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و سازمان های مردم نهاد بنیاد قلم فارابی و خانه دانش و فرهنگ زریاب خوی برگزار می شود.

مدیرعامل تولیت بارگاه شمس تبریزی خوی افزود: برنامه های جنبی این همایش از قبیل نمایشگاه های مختلف و برنامه های موسیقی در فاصله عید قربان و عید غدیر برای عموم مردم برگزار می شود.

کبیری گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات ۱۵ مرداد بوده و زمان اعلام نتایج مقالات برگزیده ۲۰ شهریور است.

به گفته مدیرعامل تولیت بارگاه شمس تبریزی خوی ایرج شهبازی، حسینعلی قبادی، محمد علی موحد، توفیق سبحانی، شهرام پازوکی، داوود استرهم، فاطمه مدرسی، یوسف محمدنژاد، تقی پورنامداریان، محمد رضا موحدی، زهرا حیاتی، محبوب مهدویان و حجت الاسلام قادر فاضلی اعضای کمیته علمی این همایش هستند.

محققان می توانند مقالات خود را به سایت های ویژه همایش، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و موسسه تولیت شمس تبریزی به آدرس های www.conf-shams.com، www.ihcs.ac.ir و www.shamstabrizi.ir ارسال کنند.

بارگاه شمس تبریزی در جوار مناره ای تاریخی به همین نام در شهرستان خوی واقع شده و جزو آثار ثبت شده ملی است.

سومین همایش بین المللی شمس تبریزی و مولانا ۱۵ و ۱۶ مهر سالجاری با حضور اندیشمندان و شمس و مولانا پژوهان داخلی و خارجی در جوار بارگاه شمس تبریزی در خوی برگزار خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس