مهلت ارسال مقاله به کنگره "اخلاق در علوم و فناوری" تمدید شد

ایران کنفرانس

مهلت ارسال مقاله به کنگره "اخلاق در علوم و فناوری" تمدید شد

کنگره "اخلاق در علوم و فناوری" به همت انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، 13 تا 17 آذرماه در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود و مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه کنگره تا 30 مهرماه تمدید شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر تقی شامخی در خصوص کنگره اخلاق در علوم و فناوری با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای هر چه بهتر مباحث به استادان و پژوهشگران نام‌آشنا سپرده شده است، به محورهای پنج‌گانه کنگره اشاره و اظهار کرد: برنامه‌ریزی محور نخست یعنی «مبانی و مبادی اخلاق در علوم و فناوری» با مسئولیت دکتر جوادی از استادان مطرح حوزه اخلاق انجام می‌شود. «اخلاق حرفه‌ای در علوم و فناوری» دومین محور این کنگره است و مسئولیت آن را دکتر باقری از پژوهشگران مطرح اخلاق پزشکی و زیستی بر عهده دارد.

دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی اخلاق در علوم و فناوری، افزود: محور سوم «اخلاق و مدیریت علوم و فناوری» است که در این محور مسائل عمده سیاست‌گذاری و مدیریتی در حوزه اخلاق علم و فناوری مورد توجه خواهد گرفت و دکتر فرجی‌دانا از استادان برجسته دانشگاه و با سابقه ارزشمند در مدیریت عالی حوزه علم و فناوری مسئولیت آن را پذیرفته است. «اخلاق در علوم و فناوری و سیاست عمومی» چهارمین محور کنگره است که دکتر سراج‌زاده از جامعه‌شناسان مطرح کشور مسئولیت آن را به عهده دارد و در آخرین محور که مسئولیت آن با دکتر ایرجی‌زاد از استادان فعال در حوزه اخلاقِ فناوری از دانشگاه صنعتی شریف است، موضوع اخلاق در علوم و فناوری‌های نوین مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در نظر داشتیم موضوع «اخلاق و محیط‌زیست» را به عنوان یک محور مستقل مد نظر قرار دهیم، اما در نهایت این موضوع در زیرشاخه سیاست عمومی قرار گرفت.

شامخی با بیان این‌که با توجه به اینکه کنگره، بین‌المللی است، سعی کرده‌ایم شرایط استفاده از پژوهشگران و استادان خارجی را تا حد ممکن فراهم کنیم، گفت: با ارتباطاتی که با مجامع مختلف برقرار شد و اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفت، خلاصه مقالات قابل توجهی به دبیرخانه کنگره رسیده است؛ با این حال انتظار ما بیش از این است.

عضو پیوسته انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، افزود: به باور ما در کشوری با داعیه حاکمیت ارزش‌های اسلامی وقتی پای اخلاق در میان می‌آید و ما خود را پیرو پیامبری می‌دانیم که رسالتش را تکمیل امر اخلاق می‌داند، کنگره‌ای با محوریت اخلاق حساسیت بیشتری را باید برانگیزد. به‌ویژه اینکه ما در کشوری در حال توسعه هستیم و با چالش‌های فراوانی در زمینه اخلاق توسعه مواجه‌ایم.

وی ادامه داد: در جوامع در حال توسعه، تغییرات می‌تواند با تنش‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی همراه شود، در چنین شرایطی فرهیختگان باید به امر اخلاق توجه بیشتری نشان دهند و استقبال گسترده‌تر از کنگره‌ای با عنوان اخلاق انتظار به‌جایی است.

شامخی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این انتظار آن چنان که باید برآورده نشده، هر چند با روند دریافت خلاصه مقالات امیدواریم به مطلوبی که در نظر داریم نزدیک شویم.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی «اخلاق در علوم و فناوری» در ادامه اظهار کرد: در کنگره بین‌المللی «اخلاق در علوم و فناوری» از مسئولان هر محور خواسته شده است 10 داور معرفی کنند تا داوری خلاصه مقالات در دقیق‌ترین سطح انجام شود. به این ترتیب هر خلاصه مقاله برای سه داور ارسال می‌شود تا پس از ارزیابی صورت گرفته، بر اساس پرسش‌های درخواست شده، مقالات برتر انتخاب شوند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی اخلاق از پژوهشگران حوزه‌هایی مانند نانو و محیط‌زیست و حوزه اخلاق زیستی درخواست مشارکت بیشتر کرد و یادآور شد: با تغییرات چشم‌گیری که در زمینه فناوری‌های مرتبط با ژنتیک پدید آمده، چالش‌های اخلاقی این حوزه هم فراوان است، اما کمتر در این زمینه شاهد ارسال مقاله بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه علوم انسانی و اجتماعی به صورت معمول تعداد مقالات بیشتر بوده است؛ انتظار داریم با توجه به نیاز شدید حوزه‌های مختلف اخلاق مهندسی، محققان این حوزه هم اقبال لازم را نشان دهند.

دبیر علمی کنگره، درباره پیش‌همایش‌های برگزار شده نیز گفت: سمینارهایی با هدف جلب توجه مجامع علمی و آشنایی با کنگره و مشارکت هر چه بیشتر محققان تا کنون به اجرا در آمد که از جمله آن می‌توان به اجرای برنامه‌هایی در دانشگاه مفید قم، دانشگاه بوعلی همدان و دانشگاه خواجه نصیر و یک برنامه ویژه در موسسه تحقیقات سیاست‌های علمی کشور اشاره کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی کنگره بین‌المللی اخلاق در علوم و فناوری؛ تاریخ ارسال چکیده مقالات به این کنگره تا 30 مهرماه و مهلت ثبت‌نام با تاخیر نیز تا 30 آبان‌ماه تعیین شده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس