همایش نقد روش‌شناسی تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

همایش نقد روش‌شناسی تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

همایش نقد روش شناسی تاریخ نگاری انقلاب اسلامی به همت پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد محمودی‌کیا دبیر اجرایی همایش نقد روش‌شناسی تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی با بیان این‌که این همایش در ۱۵ محور برگزار می‌شود، گفت: گونه شناسی سبک‌ها و جریان‌ها در تاریخ نگاری انقلاب اسلامی، تاریخ نگاری رسمی انقلاب، تاریخ نگاری دین‌گرا، تاریخ نگاری چپ‌گرا، تاریخ نگاری سکولار، تاریخ نگاری آکادمیک، تاریخ‌نگاری موضوع محور، تاریخ‌نگاری فرآیندی، تاریخ‌نگاری اقترانی، تاریخ‌نگاری شخصیت محور، تاریخ‌نگاری ناسیونالیستی، تاریخ‌نگاری نظریه محور، مطالعات و نظریه‌های کنش‌گر محور، مطالعات و روش‌های ساختار محور و مطالعات رخداد محور و کرونولوژیک  از محورهای این همایش هستند.

وی افزود: مهلت ارسال چکیده مقالات پایان فروردین ماه سال ۹۷ خواهد بود و ۲۰ اردیبهشت ۹۷ نیز پیش همایش برگزار می‌شود.

به گفته دبیر اجرایی این همایش، پژوهشگران و محققان تا پایان شهریور ماه سال ۹۷ فرصت دارند تا اصل مقالات خود را به دبیرخانه همایش  و به آدرس ایمیل آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید ارسال کنند، مقالات برگزیده نیز در دو فصلنامه تاریخ نامه انقلاب چاپ و منتشر می‌شود.

همچنین، حسن حضرتی دبیر علمی این همایش نیز با بیان این‌که رخداد انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین اتفاقات قرن ۲۰ است، اظهار کرد: در مورد تحولات انقلاب اسلامی کتاب‌ها و آثار مختلفی نوشته شده و تاثیرگذاری این اتفاق در حوزه تغییرات سیاسی، اجتماعی، فکری و فرهنگی انکار ناپذیر است، همچنین در حوزه مطالعات علوم انسانی نیز این رخداد بسیارتاثیرگذار و تحول ساز بوده است.

وی افزود: بعد از ۴۰ سال از این رخداد در این مدت میراث ارزشمندی از تولیدات علمی در حوزه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی در اختیار داریم، البته بعد از مدتی با انباشت تولیدات علمی در این حوزه مواجه هستیم لذا در این همایش تلاش می‌شود تا با رویکرد و نگاهی به آنچه تالیف شده به بررسی آثار تالیف شده بپردازیم.

دبیر علمی این همایش همچنین بیان کرد: علاوه بر همایش مختلفی که در مورد انقلاب اسلامی برگزار شده، این همایش در نظر دارد تاریخ نگاری تحولات انقلاب اسلامی را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس