اعلام جزئیات برگزاری اولین همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران

ایران کنفرانس

اعلام جزئیات برگزاری اولین همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران

نشست خبری اولین همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران صبح امروز با حضور دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی استان تهران و دکتر مجتبی زارعی مسئول کمیته علمی همایش در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجتبی زارعی در این نشست با بیان اینکه این همایش توسط واحد علوم پزشکی آزاد اسلامی استان تهران و با همکاری دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج و نیز پژوهشکده فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت:‌ برگزاری این همایش از یک سال پیش تا کنون برنامه‌ریزی شده است و دانشگاه آزاد اسلامی حامی برگزاری آن است. 9 سخنران از خارج از کشور در این همایش سخنرانی خواهند کرد و اساتید برجسته داخل نیز حضور خواهند داشت.

وی از برگزاری همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران از تاریخ 29 تا 31 فروردین به مدت سه روز خبر داد و افزود: بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های عفونی و سم‌شناسی و بیماری‌های غدد و متابولیسم سه محور برگزاری این همایش هستند.

زارعی اظهار داشت: از دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، شهید بهشتی و شیراز سخنرانانی در این همایش حاضر می‌شوند و به ارائه تازه‌ترین تحقیقات خود در این سه محور می‌پردازند.

مسئول کمیته علمی همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران خاطر نشان کرد: روز 28 فروردین و قبل از افتتاحیه همایش یک روز آموزشی برای رزیدنت‌ها برگزار می‌شود و اساتید در آن مسائل روز را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به PT پزشکی آکادمیک اظهار داشت: پزشکان در دنیا در دو صنعت فعالیت دارند یک بخش اصلی که کار در بیمارستان و ارائه خدمات به مردم است و یک بخش هم که کار آموزش و پژوهش است و افراد بر اساس علایق خود ممکن است به سمت یکی از این دو کشیده شوند. زمانی که این دو محور در کشوری مانند ایران با هم قاطی هستند پزشک باید تصمیم بگیرد که بیشتر وقت خودش را صرف کدام‌یک از این‌ها می‌کند. جذابیت کارهای درمانی مخصوصا به خاطر پاداش‌های مالی بیشتر است متاسفانه در مملکت برای تحقیق و آموزش پول زیادی خرج نمی‌شود در حالیکه برای تشخیص و درمان هم دولت و هم مردم هزینه زیادی می‌کنند بنابراین این نگرانی وجود دارد که به این ترتیب آموزش و تحقیق ضعیف‌تر شود.

وی با بیان این مقدمه برجسته کردن پزشکی آکادمیک را هدف از برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: برای حفظ و پیشرفت دانشگاه باید هر چه بیشتر پزشکی آکادمیک را تقویت کنیم.

زارعی اضافه کرد: مخاطبان این همایش کسانی هستند که در رشته‌های داخلی فعالیت می‌کنند و مهمانان خارجی همگی یا از دانشگاه آکسفورد یا از دانشگاه کمبریج هستند. یکی از اساتید برجسته که در این همایش سخنرانی خواهد داشت دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری است. مسلما در یک همایش چند روزه از کل پزشکی نمی‌توان صحبت کرد و به همین خاطر به پیشنهاد کمیته علمی همایش سه محور برای اولین دوره انتخاب شده است

در ادامه این نشست دکتر میترا علی‌خرم عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز گفت: علت برگزاری این کنگره این است که در ایران به بحث آموزش و تحقیق طب اهمیت داده نمی‌شود و می‌خواهیم اهمیت این موضوع را هم برای پزشکان و هم برای مسئولان نمایان کنیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی یکی از دانشگاه‌های پزشکی بزرگ در سطح جهان است و خوشبختانه به سمت تحصیلات تکمیلی در رشته‌های تخصصی پیش رفته است.

در ادامه این نشست دکتر سیدعلی ابطحی با بیان اینکه این همایش اولین همایش بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی استان تهران است، تاکید کرد: ماموریت اصلی دانشگاه ارتقای آموزش است و برای اجرای بهتر این ماموریت ما باید هم کلاس درس و آموزش داشته باشیم و هم لازم است این گونه همایش‌ها را برگزار کنیم. مسلما برگزاری این همایش برای استفاده از تجربیات و تحقیقات اساتید بزرگ حوزه پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی استان تهران از رایگان بودن حضور دانشجویان این دانشگاه در روز اول همایش که آموزش نام دارد خبر داد و گفت: برای حضور دانشجویان در روز اول این همایش هیچ وجهی از آنها دریافت نمی‌شود و در سه روز برگزاری همایش نیز اساتید می‌توانند مشارکت حداکثری داشته باشند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس