بیست و پنجمین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر برگزار شد

ایران کنفرانس

بیست و پنجمین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، این کنفرانس با همکاری مشترک این دانشگاه و انجمن کامپیوتر ایران، در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد و با توجه به اهمیت روزافزون شبکه‌های نسل بعد در پیشبرد صنعت IT ، زمینه علمی آن، شبکه‌های نسل پنجم و ماورای آن فناوری‌های توانمند‌‌ساز و کاربردها تعیین شده بود.

شاخه‌های تحت پوشش این کنفرانس شامل شبکه‌های آینده، علوم داده، امنیت کامپیوتر، بازی‌های کامپیوتری، محاسبات توزیع‌شده، مهندسی نرم‌افزار، محاسبات، هوش مصنوعی، پردازش سیگنال، سامانه‌های شناختی و معماری کامپیوتر و سامانه‌های دیجیتال می‌باشد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، دکتر شاه‌حسینی معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران به معرفی برخی برنامه‌های این دانشگاه در سال‌های اخیر و روند رو به رشد دانشگاه پرداخت و با اشاره به کسب رتبه‌های برتر توسط دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی گفت: خوشبختانه در ۱۰ سال اخیر، رتبه دانشگاه ما همواره بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ بوده است و خصوصاً در بین دانشگاه‌های صنعتی رتبه ۱ تا ۳ بوده‌ایم و این دانشگاه در حوزه موضوعی و در علوم کامپیوتر نیز همواره رتبه شایسته‌ای داشته است.

وی با تذکر این مطلب که این رتبه‌بندی‌ها مانند آزمایشگاهی است که پس از اندازه‌گیری، شاخص‌هایی را مشخص می‌کند، گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران به شاخص‌ها عوامل مؤثر در احراز رتبه‌های برتر در نظام‌های رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی در جهت رشد و بالندگی خود توجه کرده و از یک و نیم سال گذشته، شاهد تغییرات جدی در اکوسیستم دانشگاه هستیم که افتتاح مراکز نوآوری در دانشگاه از آن جمله‌اند.

دکتر شاه‌حسینی بابیان اینکه در سال جاری و سال آینده، ۸ مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی می‌شود، افزود: علاوه بر این‌ها در جهت توسعه پایدار دانشگاه، برنامه‌ریزی خوبی برای جذب درآمدهای پایدار از بیرون دانشگاه صورت گرفته و البته این مزیت نسبی دانشگاه علم و صنعت ایران از گذشته نیز بوده است و خوشبختانه هم در رتبه‌بندی‌های داخلی و هم بین‌المللی، مهم‌ترین شاخص ما درآمد صنعتی دانشگاه است که از این منظر ما را در زمره ۲۰ دانشگاه برتر دنیا قرار داده است.

ویدر بخش دیگر سخنان خود موضوع پژوهش‌های گروهی را موردتوجه قرار داد و گفت: پژوهش فاخر در گروی کار گروهی است و خوشبختانه پس از یک سال‌ونیم تلاش و فعالیت، گروه ۵ دانشگاه صنعتی با امضای تفاهم‌نامه همکاری توسط روسای دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، خواجه‌نصیرالدین طوسی و صنعتی شریف تشکیل شده است.

دکتر شاه‌حسینی تأکید کرد: فعالیت گروهی روی موضوعات خاص باعث می‌شود دستاورد بین‌المللی برجسته باشد و عملکرد رؤیت پذیر بیشتری داشته باشیم و یکی از زیرساخت‌های مهم این‌گونه فعالیت‌ها به نظر من، برگزاری کنفرانس‌ها با محوریت انجمن‌های علمی در کشور است که یک ظرفیت همکاری به وجود می‌آورد.

در ادامه مراسم دکتر حبیبی، رئیس انجمن کامپیوتر ایران، ضمن ابراز امیدواری از برگزاری موفق بیست و پنجمین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر، از دانشگاه علم و صنعت ایران برای میزبانی این دوره از کنفرانس تقدیر و تشکر کرد.

سپس دکتر مینایی، دبیر کنفرانس با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنفرانس در ۱۱ محور، از حامیان کنفرانس تشکر و تعداد مقالات دریافتی را ۲۳۸ و مقالات پذیرفته‌شده را ۱۰۳ مقاله عنوان کرد که ۶۸ مقاله آن شفاهی و ۳۵ مقاله پوستری ارائه شد.

گفتنی است، ارائه ۴ سخنرانی کلیدی و برگزاری پنل‌های صنعتی از دیگر برنامه‌های این کنفرانس بین‌المللی بود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس