چهارمین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت همراه در شیراز برگزار می‌شود 

ایران کنفرانس

چهارمین کنگره  مطالعات اجتماعی سلامت همراه  در شیراز برگزار می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت استان فارس گفت: چهارمین کنگره بین‌المللی "مطالعات اجتماعی سلامت همراه" از سی‌ام آذرماه در شیراز آغاز به‌کار خواهد کرد و تا اول دیماه ادامه دارد.

دکتر کامران باقری‌لنکرانی شنبه ٢٦ آذر در یک کنفرانس خبری با اشاره به اهمیت انتشار دانش، گفت: اگر تحقیقاتی انجام شده و مطالعاتی در دستور کار قرار می‌گیرد، نیاز است که نتایج آن در اختیار سایر محققین و کل جامعه قرار گیرد.

او با بیان اینکه مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت فارس تلاش کرده برگزاری همایش‌های دوره‌ای را به عنوان یک رویکرد دنبال کند، یکی از مهمترین مباحث مد نظر این مرکز را مطالعات سلامت ذکر و اضافه کرد: سلامت صرفا زیستی نیست و ابعاد اجتماعی، از مهمترین ارکان سلامت است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت فارس با اشاره به سه رکن مهم سلامت جسمی، معنوی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی از ابعاد دیگر اهمیت بیشتری دارد و اگر مختل شود دیگر ابعاد را دچار خدشه می‌کند.

لنکرانی ضمن یادآوری اینکه سلامت اجتماعی از چالش‌های مهمی است که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم، گفت: جامعه‌ای که سلامت اجتماعی دارد حرکت آن رو به جلو است.

او ادامه داد: اصولا دسترسی به سلامت احتیاج به مشارکت اجتماعی دارد و تنها دولت نمی‌تواند آن را تامین کند و برای گسترش آن نیاز به مشارکت اجتماعی داریم.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت فارس همچنین با تاکید بر این موضوع که سلامت اجتماعی در تعامل درست "مردم با مردم" و "مردم با حاکمیت" فراهم خواهد شد، اضافه کرد: البته این مهم نیاز به یک اقدام با برنامه و عاجلانه دارد.

لنکرانی به ابعاد سلامت اجتماعی همانند نسخه نویسی اجتماعی که نیاز به تقویت در کشور دارد، اشاره و بیان کرد: بسیاری از کسانی که بیمار می‌شوند نیاز به دارو و خدمات طبی ندارند بلکه نیاز به خدمات اجتماعی حمایتی دارند تا بیماری آنها برطرف شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر روی جنبه امدادی نسخه نویسی اجتماعی کار بسیار زیادی انجام شده است، گفت: نیاز به این نگاه داریم که تحولی در مددکاری اجتماعی و ارتباط بهتری بین گروه بالینی ایجاد شود؛ البته این مهم نیاز به گفتمان سازی هم دارد.

اجرایی نشدن سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت فارس با بیان اینکه در نظام سلامت تحقیقی انجام شده مبنی بر اینکه چرا زحماتی کشیده می‌شود اما نتیجه نمی‌دهد، گفت: نبود نقشه راه در نظام سلامت و نگاه سلیقه‌ای به موضوعات کلان دلیل این مهم بوده است.

لنکرانی اضافه کرد: از سال ٩٣ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد، اما یکی از انتقادها اینست که پس از گذشت هشت سال، تعهدات نسبت به این سیاست‌های کلی انجام نشده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: سیاست‌های ١٤ بندی ابلاغی نظام سلامت متاسفانه به خوبی اجرایی نشده است و در این باره کم کاری کرده‌ایم و به همین دلیل در برنامه هفتم، رهبرانقلاب بر اجرای مجدد همان سیاست‌ها تاکید کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت فارس اضافه کرد: پزشک خانواده نیز طرح خوبی بود که در فارس آغاز شد اما نتوانستیم بازاریابی اجتماعی کنیم و چون پدر سالارانه آن را پیش بردیم موجب شد مقبولیت اجتماعی آن کاهش پیدا کند.

لنکرانی با بیان اینکه اجتماعی شدن سلامت، مهمترین محور این کنگره است، اعلام کرد که این رویداد علمی با همکاری دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در قاهره، دانشکده علوم سیاسی و اقتصادی لندن، موسسه غیردولتی شبکه جهانی جنش سلامت مردم، شبکه ملی نخسه نویسی، پژوهشکده آینده پژوهشی دانشگاه کرمان، سازمان بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود و نمایندگان آنها به صورت مجازی و حضوری به ایراد سخن می‌پردازند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت فارس با بیان اینکه در این کنگره ٢٠ سخنرانی و ٦ میزگرد پیش‌بینی شده است، گفت: ١٢٧ مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره رسید که  ٨٨ مقاله آن به صورت پوستر ارائه می‌شود و سه مقاله برتر هم به صورت تشویقی مورد حمایت پژوهشی قرار می‌گیرد.

لنکرانی خاطرنشان کرد: پیام ما در این کنگره این است که سلامت اجتماعی در تعامل درست مردم با مردم و مردم با حاکمیت فراهم خواهد شد و این مهم نیاز به یک اقدام با برنامه و عاجلانه دارد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس