برگزاری همایش بین المللی مدل سازی مدیریت آب در دانشگاه بیرجند

ایران کنفرانس

برگزاری همایش بین المللی مدل سازی مدیریت آب در دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اکبری مدیر دومین همایش بین‌المللی مدل سازی و فناوری‌های مدیریت آب عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در مدیریت آب از قبیل پایش از راه دور منابع آب، مدل‌سازی منابع سطحی و زیرزمینی آب، مدل سازی و طراحی شبکه‌های آب و فاضلاب و… برای حل مشکل کم آبی مؤثر هستند.

وی تصریح کرد: مواردی از قبیل حسگرهای کشف نشت آب، مراکز کنترل و دیسپاچینگ آب، مدیریت انرژی در فعالیت‌های آب و فاضلاب، سیستم‌های اطلاعات مکانی، مدیریت تقاضا و مصرف آب و باز چرخانی آب می‌تواند به حل بخشی از مشکلات آب کشور و برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه منابع آب کمک کند. کند.

وی ادامه داد: با افزایش رشد جمعیت تمایل افراد به سمت رفاه افزایش یافته است که نتیجه آن افزایش استفاده از منابع آبی است.

به گفته اکبری این همایش منحصر به یک گردهمایی علمی و فنی نیست بلکه در آن بحث‌های مدیریتی و فنی در کنار همزیستی با محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که اولین دوره این همایش آبان سال ۹۷ برگزار شد، افزود: ۱۸۵ مقاله در آن پذیرفته شد و در حاشیه همایش نمایشگاهی در قالب ۲۲ غرفه برپا شد.

وی ادامه داد: در همایش سال جاری چهار نشست تخصصی در حوزه آب برگزار می‌شود و این همایش بین‌المللی با همکاری مشترک آلمان برگزار می‌شود و دانشگاه بیرجند به عنوان پایلوت انتخاب شده و ارسال مقالات تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد که احتمال تمدید این فرصت وجود دارد.

اکبری تصریح کرد: در کنار همایش چند وبینار و جلسات تخصصی هم برگزار خواهد شد.

دبیر عملی این همایش هم با اشاره به همکاری آلمان و قطر با دانشگاه بیرجند در برپایی این همایش گفت: خراسان جنوبی به عنوان منطقه نیمه خشک و کشت زعفران به عنوان محصول استراتژیک این منطقه برای انجام پژوهش‌های علمی این همایش انتخاب شده است.

رضا محسن پور افزود: کمیته علمی همایش متشکل از دانشگاه‌های داخل و خارج کشوراست برای همایش و حامیان بین‌المللی همایش هم شامل مؤسسه fraunhofer، دانشگاه صنعتی برائت، مؤسسه مدیریت منابع inter۳ آلمان و دانشگاه جامع قطر هستند.

وی به راه اندازی کنسرسیوم بین‌المللی ایران، قطر و آلمان برای برگزاری این همایش اشاره کرد.

ارائه راهکارهایی برای حل مشکل کم آبی خراسان جنوبی

مدیر اجرایی همایش مدل سازی و فناوری‌های جدید مدیریت آب هم گفت: در این همایش محققان و متخصصان شرکت کننده راهکارهای کاربردی برای مقابله با کمبود آب در خراسان جنوبی ارائه می‌کنند.

مصطفی یعقوب زاده بر تبادل اطلاعات و ارتباط دانشگاه و صنعت تاکید کرد و افزود: از مرداد ماه سال جاری استارت همایش زده شد و کمیته‌های مختلف برای این منظور تشکیل شده است.

وی از اجرای سخنرانی‌های علمی و برپایی نشست‌های کاربردی حضوری و مجازی و همکاری با محققان، پژوهشگران و شرکت‌های حوزه آب از موارد مورد توجه در این همایش است.

وی به برگزاری جلساتی با ارگان‌های مختلف فعال در حوزه آب استان و کشور اشاره و تصریح کرد: خراسان جنوبی استانی است که در سال‌های گذشته همواره با خشکسالی روبرو بوده و متخصصان و کارشناسان در این همایش با ارائه راهکارهای می‌توانند در کاهش آثار ناشی از کمبود آب نقش آفرینی کنند.

وی افزود: در برگزاری این همایش شرکت‌های آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، یزد، کرمان، تهران و هرمزگان مشارکت دارند که امیدواریم با توجه به هم زمانی برگزاری چند همایش کشوری در حوزه آب بهترین مقالات برای حضور در این همایش ارسال شود.

به گفته وی در مجلات پژوهشی کشور و مجله دانشگاه‌های شهید باهنر، گلستان و دانشگاه بیرجند مقالات برتر منتشر می‌شوند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس