فراخوان نخستین همایش ملی «هنر و توسعه» منتشر شد

ایران کنفرانس

فراخوان نخستین همایش ملی «هنر و توسعه» منتشر شد

معاونت پژوهشی و هنری فرهنگستان هنر فراخوان نخستین همایش ملی «هنر و توسعه» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، معاونت پژوهشی و هنری فرهنگستان هنرنخستین همایش ملی «هنر و توسعه» را به‌منظور شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و راه‌های تبدیل آنها به ظرفیت‌های بالفعل در راستای نقش‌آفرینی هنر در برنامه‌های توسعه برگزار می‌کند.

جوامع همواره شیفتگی خاصی نسبت به تغییر و تحول و توسعه از خود نشان می‌دهند و گویی تنها یک راه پیش روی جامعه انسانی گسترده شده و آن راه راهی به‌جز توسعه نیست. از این رو، جامعه‌شناسان، مردم‌شناسان و هنرشناسان توجه خود را به سوالات توسعه، ابعاد و زمینه‌های آن معطوف می‌دارند و ضرورت و راه‌های رسیدن به توسعه را می‌کاوند. امروزه، توسعه هنری به یکی از محورهای مهم توسعه تبدیل شده است. توسعه هنری را باید در افزایش ظرفیت خلاقیت و نوآوری در ارزش‌ها و رفتارهایی دانست که انسان‌ها در زندگی روزمره خود آنها را به کار می‌گیرند و با آن زندگی می‌کنند؛ به عبارتی دیگر، شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه هنر در زیر شاخه‌های مختلف آن است که به گسترش تولید، توزیع و مصرف محصولات و مصنوعات هنری در بازارهای داخل و خارج و ایجاد اشتغال و افزایش سهم تولیدات هنری در تولید ناخالص داخلی منجر می‌شود.

پژوهشگران، هنرمندان، محققان و اهل قلم می‌توانند یافته‌های پژوهشی خود را حول محورهای مطالعاتی همچون «نظریه‌های توسعه هنر»، «نقش هنر در برنامه‌های توسعه»، «ابزارهای اِعمال سیاست‌گذاری در حوزه توسعه هنر»، «عوامل توسعه و یا عدم توسعه در شاخه‌های مختلف هنری»، «معرفی مطالعات صورت‌گرفته در مورد توسعه هنر در ایران»، «بررسی برنامه‌های توسعه هنر در کشورهای مختلف»، «ویژگی‌های متمایزکننده (بومی) توسعه هنر در ایران» به دبیرخانه علمی این همایش ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را، حداکثر تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، به رایانامه همایش به نشانی آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید ، و یا به‌صورت پستی به دبیرخانه همایش، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر، شناسه پستی ۱۴۱۶۹۵۳۶۱۳، ارسال کنند.

دبیری علمی این همایش را میثم موسایی استاد دانشگاه تهران، بر عهده دارد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانند به سایت همایش، به نشانی art.development.honar.ac.ir، مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۵-۶۶۹۵۴۲۰۰ (داخلی ۱۱۴۸) تماس بگیرند.

این همایش بهار ۱۴۰۲ در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس