کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت برگزار می شود

ایران کنفرانس

کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت برگزار می شود

نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت ۲۱ دی ماه در سالن همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر سیدمهدی طبایی، دبیر نهمین کنگره، موضوع زخم و ترمیم بافت را از چالش های مهم حوزه سلامت و بهداشت و درمان در جهان دانست و گفت: نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت ۲۱ دی ماه فعالیت خود را در سالن همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی آغاز می کند و تا جمعه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه زخم ها به دو دسته زخم های حاد و زخم های مزمن طبقه بندی می شوند که شایع ترین زخم های حاد، زخم هایی هستند که در اثر عوامل پزشکی ایجاد می شوند، گفت: از دیگر زخم های حاد نیز می توان به زخم های ناشی از تروما، تصادفات و همچنین سوختگی ها پرداخت و خوشبختانه ما در نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت به این نوع زخم ها توجه جدی کرده ایم.

طبایی گفت: دیابت، افزایش سن و چاقی سه فاکتور خطری هستند که می تواند عامل ایجاد زخم های مزمن باشند. در هر سه این موارد کشور ما در معرض خطر است.

وی ادامه داد: آمارهای کشور ما در این زمینه تخمینی است اما در کشورهای توسعه یافته آمارها دقیق تر است؛ در آمریکا جمعیتی حدود ۳۴ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند. به جز جمعیت افراد مبتلا به دیابت ما جمعیت افراد در معرض دیابت نیز داریم که باید به آنها توجه ویژه کنیم. در آمریکا این جمعیت حدود ۸۸ میلیون نفر تخمین زده می شود.

دبیر نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت افزود: در حوزه سن و افزایش سن، کشور ما به سمت مسن شدن جمعیت پیش می رود و به این ترتیب لازم است به این مقوله توجه جدی صورت بگیرد.

طبایی با بیان اینکه ایران در رتبه ششم فهرست بیشترین اضافه وزن در جهان قرار دارد گفت: زخم مزمن عوارض مختلفی از قبیل بار اقتصادی، اجتماعی و سلامت به جامعه تحمیل می کنند. متاسفانه به اهمیت زخم های مزمن آنطور که باید توجه نشده است. اگر آمارهای خسارت بار سلامتی و اقتصادی زخم های مزمن مثل دیابت و مرگ و میر ناشی از این بیماری که با بسیاری از سرطان ها قابل مقایسه هست را در نظر بگیریم متوجه می شویم که به نسبت سرطان به زخم های مزمن آنقدر توجه نشده است.

در ادامه دکتر محسن فاتح، دبیر اجرایی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت به ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری این رویداد علمی پرداخت و گفت: پس از دو سال برگزاری کنگره به صورت مجازی به دلیل شیوع کرونا برگزاری کنگره امسال به صورت حضوری خواهد بود و پذیرای بیش از هزار نفر از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه های مختلف بالینی و علوم پایه خواهیم بود.

دبیر اجرایی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت افزود: در کنار برنامه های علمی، یک فضای نمایشگاهی با مساحت بیش از ۱۳۳۰ خواهیم بود که نزدیک به ۲۶ شرکت فعال در حوزه زخم و ترمیم بافت در آن حضور دارند. این نمایشگاه فرصتی مهیا می کند که بین افراد فعال در حوزه تحقیقات و پژوهش و بازار ارتباط نزدیکتری را برقرار کنیم.

فاتح ادامه داد: در کنار این فعالیت ها امتیازات بازآموزی برای حوزه های مختلف پزشکی، پرستاری فراهم شده است تا این امتیاز بتواند مورد استفاده آنان قرار بگیرد. همچنین برای موضوعاتی در ارتباط با زخم پوش مناسب، کنترل بهینه ترشحات زخم، نوردرمانی، سلول درمانی و رفع مشکلات در زمینه ترمیم زخم کارگاه هایی تهیه شده است تا دانش فنی به صورت عملی در اختیار عزیزان قرار بگیرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس